۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۴:۰۰

اخبار CeBIT //سبیت 2011 در چند نگاه

ایتنا - نمایشگاه سبیت ۲۰۱۱ بعد از گذشت ۵ روز به کار خود خاتمه داد.
اخبار CeBIT //سبیت 2011 در چند نگاه


به گزارش ایتنا، در این نمایشگاه که بیست و چهارمین دوره خود را سپری می‌کند بیش از ۴۱۵۷ شرکت از بیش از ۶۸ کشور دنیا حضور داشتند و پیش‌بینی شده است که بیش از ۴۰۰.۰۰۰ نفر از بیش از ۸۳ کشور دنیا از آن بازدید به عمل آورده‌اند. 

برآوردهای سبیت حاکی از آن است که بیش از ۸۰ درصد بازدیدکنندگان را متخصصین تشکیل می‌دهند. 

نمایشگاه امسال در ۲۳ سالن برگزار گردید. 

چهار بخش‌ اصلی نمایشگاه امسال عبارت‌ بودند از:
Cebit Pro، شامل راهکارهای تجاری و حرفه‌ای فناوری اطلاعات برای شرکت‌ها
Cebit Life، شامل راهکارهای تجاری فناوری اطلاعات برای مصرف‌کنندگان
Cebit Gov، شامل راهکارهای تجاری و حرفه‌ای فناوری اطلاعات برای بخش‌های عمومی
Cebit Lab، شامل تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در زمینه ICT، نوآوری‌ها و خلاقیت‌های فناوری اطلاعات

 اطلاع‌رسانی و پوشش خبری سبیت
نمایشگاه سبیت امسال میهمان بیش از ۵۰۰۰ روزنامه‌نگار، خبرنگار و بلاگر از سراسر دنیا بود.
تعداد زیادی از رسانه‌های مکتوب و دیداری و شنیداری و خبرگزاری‌های بزرگ دنیا با اعزام تیم‌های خبری به انعکاس اخبار این نمایشگاه پرداختند. تعدادی نیز هر روز برنامه‌های زنده‌ای نیز تدارک دیده بودند. 

نشریه روزانه سبیت تحت عنوان Cebit News به تیراژ روزانه ۱۵۰.۰۰۰ نسخه منتشر گردید. 

هم‌چنین در سایت نمایشگاه سبیت این امکان فراهم گردیده بود که نشست‌ها و گردهمایی‌های مهم نمایشگاه، بازدید شخصیت‌های رسمی و سالن‌های نمایشگاه به صورت آنلاین و با کیفیت خوبی برای علاقه‌مندان از سراسر دنیا پخش گردد.

از ایران نیز از روزنامه‌ فناوران، روزنامه دنیای اقتصاد، نشریه صفر و یک همشهری، ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات و خبرگزاری ایتنا خبرنگارانی برای پوشش خبری و رویدادهای سبیت حضور داشتند.

بازدید از نمایشگاه سبیت
بازدید از نمایشگاه سبیت برای عموم بازدیدکنندگان بالای ۱۶ سال آزاد است. اما نمایشگاه سبیت با در نظر گرفتن تخفیف ۵۰ درصدی ویژه در روز آخر که روز شنبه و تعطیلی بود، عملا تلاش کرده است تا بازدیدکنندگان عام را نیز در این روز به نمایشگاه بکشاند. 

قیمت بلیت ورودی برای بازدیدکنندگان به صورت روزانه ۳۴ یورو معادل ۵۳۰.۰۰۰ ریال و برای کل ۵ روز نمایشگاه ۷۷ یورو معادل ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال بود که در ایران و از طریق اتاق بازرگانی این قیمت برابر ۷۷۰.۰۰۰ ریال بود. 

هم‌چنین پیش‌بینی‌ها و آمارهای صدور کارت بازدید از نمایشگاه سبیت در ایران حاکی از آن است که بیش از ۱۲۰۰ نفر از ایران برای بازدید به المان سفر کرده‌اند. 

کنفرانس‌ها و فوروم‌های سبیت
یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های نمایشگاه سبیت، کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های تخصصی وعلمی آن در قالب فوروم (forum) است که مخاطبان زیادی دارد که بخش زیادی از مخاطبین آن صرفا برای حضور در این کنفرانس‌ها از سراسر دنیا به شهر هانور آلمان سفر می‌کنند. 

کنفرانس‌های امسال سبیت با حضور بیش از ۴.۰۰۰ شرکت کننده از ۱۰۰ کشور دنیا در زمینه‌های مختلف برگزار گردید. 

ترکیه، شریک تجاری نمایشگاه سبیت
از ویژگی‌های نمایشگاه سبیت امسال حضور پررنگ صنعت فناوری اطلاعات کشور ترکیه در قالب کشور همکار و شریک تجاری سبیت Country Partner بود که باعث جلب توجه تمام بازدیدکنندگان از اقصی نقاط دنیا به کشور ترکیه و توان‌مندی‌های آن در این صنعت گردید.
 
ترک‌ها با انجام تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های گسترده از مدت‌ها قبل از برگزاری نمایشگاه ذهن مخاطبان را حساس نموده بودند و در ایام نمایشگاه هم با برگزاری برنامه‌های متنوعی مانند غرفه بزرگ کشوری، سخنرانی‌های عمومی و تخصصی، گردهم‌آیی‌‌های ویژه و تبلیغات محیطی و محاطی سعی کردند حس کنجکاوی مخاطبان را پاسخ دهند و آنها را با کشورشان و توان‌مندی‌هایشان و برنامه‌های در پیش روی خود آشنا نمایند. 

در نمایشگاه امسال سبیت، بیش از ۱۰۰ شرکت خصوصی از ترکیه در قالب غرفه‌دار در ۵ سالن حضور داشتند. 

شرکت‌های ترکیه‌ای در بخش‌های راه‌حل‌های تجاری IT، امنیت و شبکه‌های کامپیوتری، مخابرات، بانکداری الکترونیکی و سیستم‌های مالی،آزمایشگاه‌های تخصصی و فناوری اطلاعات و دولت الکترونیکی در نمایشگاه امسال توانایی‌های خود را عرضه نمودند. 

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان برگزار گردید. 

شرکت هواپیمایی رسمی ترکیه( ترکیش ایر لاین) نیز امکانات ویژه پروازی برای بازدیدکنندگان ترکیه از نمایشگاه سبیت و خدمات متنوعی از جمله تخفیف ۱۰ درصدی نیز فراهم آورده بود.

کد مطلب: 17248
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام