۷
۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۲۵
وزیر ارتباطات؛

وضعیت قابل قبول اینترنت کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح شبکه مخابراتی و ارتباطی کشور از وجود ۱۲۵ هزار کیلومتر فیبر نوری، ۳۲ میلیون کاربر اینترنت، ۲۵ میلیون خط تلفن ثابت و ۵۳ میلیون مشترک موبایل در کشور خبر داد.
وضعیت قابل قبول اینترنت کشور

رضا تقی‌پور صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه دوازدهمین اجلاس شورای رگولاتوری جنوب آسیا با اشاره به توسعه بخش ارتباطات این کشورها و همکاری گسترده در سطح منطقه برای ارائه خدمات مخابراتی گفت: ایران به نقش مهم و حیاتی ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور، قانون اساسی و چشم انداز ۲۰ ساله کشور توجه جدی داشته و عزم خود را برای شکوفایی و سازندگی در این بخش جزم کرده است.

وی با بیان اینکه ایران با حدود ۷۴ میلیون نفر جمعیت یکی از مهمترین بازارهای جهان با امکان رشد بسیار سریع است، تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سیاست توسعه پایدار این بخش را از طریق ایجاد مشترکان و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دنبال می‌کند که این امر امکان ساز و کار پایدار برای اشتغال نسل جوان و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته برای رشد اقتصاد ملی را شتاب می‌بخشد.

تقی‌پور با بیان اینکه ایجاد اپراتور سوم تلفن همراه که مجوز آن اخیراً صادر شده است این امکان را فراهم می‌کند که همکاری سازنده و تعامل مثبتی بین بخش‌های دولتی و خصوصی به وجود آید گفت: وزارت ارتباطات با تاکید بر بهبود مستمر کیفیت و کمیت خدمات مخابراتی در حال حاضر موفق به ایجاد ۲۵ میلیون خط تلفن ثابت در کشور شده که ۱۰۰ درصد خانوارها و ۳۵ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. همچنین ۵۳ میلیون خط تلفن همراه با ضریب نفوذ ۷۲ درصد از طریق اپراتورهای خصوصی در ایران واگذار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اپراتور سوم موبایل در حال ورود به عرصه ارائه خدمات ارتباطی و ارزش افزوده در کشور است گفت: با توجه به جوان بودن جمعیت ایران و نیاز به خدمات موبایل در کشور انتظار می‌رود اپراتور سوم بتواند حداقل ۱۵ میلیون مشترک با تکنولوژی نسل سوم را تامین کند.

وی گفت: بیش از ۳۲ میلیون کاربر اینترنت در ایران وجود دارد که شبکه اینترنت نیز با توجه به جامعه جوان ایران و استقبال آنها از سرویس های این فناوری وضعیت قابل قبولی دارد. در همین حال برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش پهنای باند اینترنتی در کشور فراهم شده تا زمینه لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی از طریق فضای مجازی به متقاضیان با سرعت مناسب فراهم شود.

تقی پور گسترش خدمات ICT روستایی را هدف اصلی برنامه ریزی و ارتقاء آتی خدمات در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: ‌ایران توانسته به واسطه اجرای این پروژه مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش دهد. بر همین اساس طبق اعلام سازمانهای بین‌المللی ایران جزء کشورهای برتر اجرا کننده پروژه ICT روستایی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا کنون بیش از ۱۲۵ هزار کیلومتر فیبر نوری پرظرفیت در استان‌ها و شهرهای بزرگ ایجاد شده و شبکه فیبر نوری داخلی گسترش روزافزونی دارد.

به گفته وی شبکه فیبر نوری ایران به نحوی طراحی شده که سراسر کشور را پوشش دهد. ضمن اینکه امکان برقراری ارتباط با همه کشورهای منطقه را فراهم کرده است.

وی با اشاره به شتاب فزاینده بخش مخابرات در نوسازی و توسعه شبکه‌های ارتباطی و تعامل موثر با نظام بین‌المللی در راستای برنامه‌های توسعه کشور تاکید کرد.

کد مطلب: 17164
نام شما
آدرس ايميل شما


Mohammad
feedback
Iran, Islamic Republic of
قابل قبول؟ جوک میگی اقای وزیر؟
همین الانش با کلی بدبختی اومدم نظر ارسال کردم. یه فکری به حال اینترنت بکنید بابا. حداقل قبل اینکه بمیریم اینترنت توپ رو تجربه کنیم!
کورش
feedback
Iran, Islamic Republic of
حق با آقای وزیر است . با استاندارد های ۱۰ سال پیش شاید بتوان گفت که اینترنت ما در ایران قابل قبول است
دانش
feedback
محدودیت های خاص، متعدد و متنوع وطن عزیزمان و حساسیت های به حق رهبران متعهد، غیور و دلسوز را در ارائه اینترنت پر سرعت حقیقی کاملا درک می کنم. منتها راه این نیست که الان می رویم. باید مسائل را کلان دید و بر اساس برایند نهایی سیاستگذاری و تصمیم گیری کرد، نه این که وجه خاصی از پدیده ای را مطلق و بر نیزه کنیم چون بطلان، زیان و ناکارامدی این رویکرد به تجربه تاریخی هم ثابت شده است. راه مقابله با استفاده ناصحیح از اینترنت این نیست که آن را سقط کنیم (کاری که متأسفانه الان و به اشتباه اتفاق افتاده است، گرچه یقیناً از سر خیرخواهی مسئولان)، بلکه باید با اتخاذ سیاست های هوشمندانه و مؤثر، ضمن برخورد خانمان برانداز با خائنان، مجرمان و متخلفانی که از این نعمت سوء استفاده می کنند، دسترسی سهل و ارزان (و بلکه رایگان) به آن را، با توجه به مشکلات دردآور و مزمن کشور و منافع تقریباً بیشمار اینترنت پر سرعت راستکی، فوراً توسعه داد. در این خصوص گفتنی های بسیار دارم، منتها از حوصله این پیام کوتاه است. ختم کلام اینکه ما نباید از ترس مرگ، خود دست به خودکشی بزنیم، بلکه باید تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و یقین داشته باشید که با فضل الهی، درایت و سعه صدر مسئولان و هوشیاری و همراهی مردم این کار شدنی است.
مرتضی
feedback
Europe
قابل قبول آقای وزیر؟ خواهش میکنم اگز توانایی پرسیدن قابل قبول بودن یا نبودن کارکرد اینترنت تمام مشترکین اینترنت را ندارید لااقل از اقلیت سوال بفرمایید و اطلاع حاصل بفرمایید و بعد با کمال آرامش و غرور این قابل قبول بودن را بفرمایید.لااقل دسترسی به فروم های ایرانی که نظرسنجی در مورد وضعیت اینترنت ایران دارند فکر نمیکنم برای شما کار سخت و دشواری باشد و به جرات میتوان گفت که 95٪ کاربران اینترنت از وضع اینترنت داخلی ناراضی و نگرانند.
از شما خواهش میکنم که سایت رو به روز کنید و اخبار بیشتر وبه روزتری در مورد اینترنت ایران بذارید چون بیشتر دوستان اخبار اینترنت ایران رو از این سایت دنبال میکنن و فکر نمیکنم سایت دیگه ای اخبار اینترنت رو بذاره.
مجتبی فعال
feedback
Iran, Islamic Republic of
نظر وزیر فقط به درد وزیر ماندنشان می خورد و به درد مردم نمی خورد .
چون 95% مردم از وضعیت اینترنت ناراضی هستند و آنرا گران و بیکیفیت و محدود می دانند .
عجب!
feedback
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم اگه وضعیت واقعا قابل قبول بشه چی میگه!
مگه ما چی از کره جنوبی کم داریم که نباید اینترنت خانگیمون 21 مگ باشه(تازه با پول 128 ما اونجا 21 مگ میدن)
این دردمون رو به کی باید بگیم
محمدرضا
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام
منظور وزير محترم از وضعيت اينترنت خوب (اتاق خودشون) بوده و با اندكي ارفاق فقط وزارتخانه خودشون وگرنه ما در ادارات واقعا درگير افتضاح بودن سرعت اينترنت و در برخي اوقات قطعي اينترنتيم - خوبه وقتي نظري مي ده خودش هم تحقيق كنه نه اينكه از زير دستاش بپرسه وضعيت چگونه است و آنها هم بگويند خوبه . به نظر من وزير محترم ارتباطات از ادارات كشور يك نظر سنجي واقعي و ميداني بكنند همه چيز براشون روشن ميشه واي بحال مردم دايال آپ.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام