کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایران میزبان شورای رگولاتوری‌ های جنوب آسیا می شود

خبرگزاری مهر , 26 بهمن 1389 ساعت 10:44

دوازدهمین شورای رگولاتوری‌های جنوب آسیا -SATRC - هشتم تا دهم اسفندماه با حضور ۹ کشور به میزبانی ایران در تهران برگزار می‌شود.



 شورای رگولاتوری‌های جنوب آسیا متشکل از ۹ کشور ایران، افغانستان، پاکستان، هند، سریلانکا، مالدیو، نپال، بوتان و بنگلادش است که همه ساله یک جلسه در سطح سران رگولاتورها برگزار می‌کند و امسال این اجلاس به میزبانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران برگزار می‌شود.

شورای رگولاتورهای جنوب آسیا دارای سه کارگروه در زمینه‌های طیف فرکانس، شبکه‌ها و سرویس‌ها و سیاستگذاری و مقررات است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران ریاست گروه طیف آن را بر عهده دارد اجلاس این کارگروه نیز در تیرماه امسال در تهران برگزار شد.

هدف این اجلاس‌ بحث و تبادل نظر بر روی مسائل مشترک رگولاتورهای جنوب آسیا است که در نتیجه آن تجربیات کشورها به یکدیگر منتقل می‌شود و علاوه برآن مسائل بین کشورها، طرح و حل و فصل خواهد ‌شد.

در این اجلاس رئیس رگولاتوری هریک از کشورهای عضو، معاونین و کارشناسان آنها شرکت می‌کنند و از آنجائیکه SATRC یکی از زیرمجموعه‌های جامعه مخابراتی آسیا - اقیانوسیه (APT) است، دبیرکل APT و مسئولان آن نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت همچنین از رئیس بخش استاندارد اتحادیه جهانی مخابرات هم برای شرکت در این جلسه دعوت به عمل آمده است.

گسترش حوزه همکاریهای بالقوه مخابراتی ایران و این کشورها و نیز برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی بین کشورهای جنوب آسیا از جمله اهداف این اجلاس عنوان شده است. 

اجلاس سران مختار رگولاتورهای جنوب آسیا سال گذشته به میزبانی کشور سریلانکا برگزارشد.


کد مطلب: 16998

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/16998/ایران-میزبان-شورای-رگولاتوری-های-جنوب-آسیا-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir