۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۴
با هدف پرتاب در ارديبهشت 90؛

ماهواره "اي.يو300" فردا رونمايي مي‌شود

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تشریح جزئیات ماهواره محققان این دانشگاه که در سال آتی پرتاب خواهد شد گفت: این ماهواره تحت عنوان "ای . یو ۳۰۰" فردا دوشنبه رونمایی خواهد شد.
ماهواره "اي.يو300" فردا رونمايي مي‌شود

علیرضا رهایی در خصوص پروژه ماهواره‌ای که دانشگاه امیرکبیر بر روی آن کار کرده است گفت: فعالیت بر روی پروژه ماهواره‌ای دانشگاه امیرکبیر که تحت عنوان "ای . یو۳۰۰" مطرح است از حدود سه سال پیش با سفارش سازمان فضایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه یک تیم گسترده‌ای در حدود ۵۰ تا ۸۰ نفر متشکل از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته های برق، مکانیک، کامپیوتر، هوافضا، صنایع و نساجی بر روی پروژه ماهواره کار می کنند، گفت: ماموریتی که برای این پروژه تعریف شده است انجام مطالعاتی در زمینه حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: خوشبختانه با تلاشی که در این زمینه صورت گرفته مطالعات مرحله اول و دوم این پروژه به پایان رسیده و نمونه‌سازی اولیه انجام شده است.

وی با بیان اینکه تست‌های مختلفی بر روی این پروژه انجام شده است گفت: ساخت مدل مهندسی این پروژه حدود دو هفته پیش به اتمام رسیده است و اگر شرایط مهیا شود تا اردیبهشت سال ۱۳۹۰ این ماهواره به فضا پرتاب خواهد شد.

کد مطلب: 16868
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام