۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۲

فروش کتاب‌ الکترونیک در آمازون بيش‌تر از کتاب‌ چاپی

ايتنا - میزان فروش کتاب‌های الکترونیک در سایت آمازون از میزان فروش کتاب‌های چاپی در این سایت فراتر رفت.
فروش کتاب‌ الکترونیک در آمازون بيش‌تر از کتاب‌ چاپی
سایت اینترنتی آمازون (Amazon.com) که به عنوان بزرگترین سایت فروش اینترنتی کتاب به شما می رود، در ماه اول سال ۲۰۱۱ یک رکورد بی سابقه را اعلام کرده و باید گفت رویای غلبه کتاب‌های الکترونیک (e-books) بر کتاب‌های چاپی به تحقق پیوسته است.
 
به گزارش ایتنا، آمازون اعلام کرده است که از اول ماه ژانویه به ازای هر ۱۰۰ کتاب چاپی فروخته شده، ۱۱۵ کتاب الکترونیک برای دستگاه کتاب‌خوان Kindle در سراسر جهان فروخته شده است؛ که البته این میزان فروش کتاب‌های الکترونیک برای خود آمریکا سه برابر کتاب‌های چاپی بوده است.

گرچه آمازون به میزان دقیق تعداد کتاب‌های فروخته شده اشاره‌ای نکرده است اما بعضی از گزارشات میزان فروش کتاب‌های الکترونیک را برای دستگاه کتاب‌خوان Kindle و یا سایر دستگاه‌هایی که قابلیت خواندن کتاب‌های الکترونیک را دارند تا ۸ میلیون عدد در سال ۲۰۱۰ برآورد نموده‌اند.

بر اساس همین گزارشات، علاقه‌مندان کتاب‌های الکترونیک، حدود ۱ میلیارد دلار برای خرید این نوع از کتاب‌ها در سال ۲۰۱۰ خرج کرده‌اند و این میزان برای سال ۲۰۱۱ تا رقم ۱.۲ میلیارد دلار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این پیش‌بینی‌ها تا جایی است که ادعا می‌شود تا سال ۲۰۱۴ نیمی از کل کسب و کار دنیای کتاب به کتاب‌های الکترونیک اختصاص خواهد یافت.
کد مطلب: 16789
نام شما
آدرس ايميل شما