۱۵
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۵۸

فيبر نوري در منازل و شركت‌ها

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات از مصوبه هیئت دولت برای توسعه شبکه فیبرنوری در کشور خبر داد و گفت: براساس مصوبه دولت، اجازه داده شد که با صدور پروانه لازم، فیبرنوری به درب منازل، کارگاه‌ها و مراکز کسب و کار منتقل شود.
فيبر نوري در منازل و شركت‌ها

رضا تقی پور افزود: براساس مصوبه امروز دولت، اجازه داده شد که با صدور پروانه لازم ، فیبر نوری به درِب منازل ، کارگاه‌ها و مراکز کسب و کار منتقل شود.

وی افزود: با رعایت اصل ۴۴ قانون اساسی سهم دولت دراین زمینه ۲۰ درصد است و مابقی این سهم به شرکت‌ها و مؤسسات بزرگی که در این باره سابقه فعالیت دارند و می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند واگذار می‌شود.

تقی پور افزود: برای اجرای مصوبه هیئت دولت و توسعه شبکه فیبرنوری از شرکت‌های مرتبط دعوت به همکاری می‌شود و این کار با ایجاد آمادگی اولیه تا پایان سال عملیاتی خواهد شد. 

فناوری اتصال فیبرنوری به منازل به صورت چشم‌گیری در دنیا در حال گسترش است و در سال‌های اخیر در دستور کار بسیاری از کشورها قرار گرفته و به عنوان یکی از راه‌های برون رفت از عقب ماندگی دیجیتالی عنوان شده است.
چنان‌چه این طرح در کشور ما نیز اجرایی شود به طور قطع می‌تواند مشکل اینترنت کشور را با بازده فنی و اقتصادی بالای خود به کلی برطرف کند.

در طرح اتصال فیبرنوری به منازل که گفته می شود دانشگاه صنعتی شریف فاز آزمایشی این پروژه را اجرایی کرده است امکان ارسال حجم بسیار بالایی از اطلاعات فراهم خواهد شد و می‌توان سرویس‌های نوینی را برای مشترکان شبکه‌های مخابراتی معرفی کرد که مهمترین آنها ارسال تصویر و سیستم‌های زنده تصویری است.

اتصالات باند پهن فیبرنوری به خانه یا همان اتصالات پهن باند FTTH، معرف اتصالات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی است.
 
این سیستم‌ها که براساس نور هستند توان انتقال انبوهی از اطلاعات به شکل کارآمدتری از قبیل تلفن، ویدئو و داده را در مقایسه با شیوه سنتی کابل‌های مسی دارا هستند.

کارشناسان معتقدند که اتصالات فیبر به خانه، تنها فناوری با پهنای باند کافی برای راه اندازی برنامه ریزی شده درخواست مشترکان با قیمت مناسب در دهه آینده خواهد بود.
کد مطلب: 16720
نام شما
آدرس ايميل شما


هموطن
feedback
محدودیت سرعت 128 را برای مشترکین خانگی بردارن (کلا بردارن نه بردارن بالاتر بذارن مثلا از 128 بکنن 512) فیبر نوری پیشکش
ali
feedback
Iran, Islamic Republic of
عمرا اینترنت را به صورت فیبر نوری بدهند
حتما اینترانت را به صورت فیبر نوری می دهند
کارشناس
feedback
Iran, Islamic Republic of
مشکل سرعت اینترنت مردم فیبر نوری نیست که ...
همه میدونند که حتی با مودمهای ADSL قدیمی هم تا سرعت 12Mb/s را داشت. الان هم که تقریباً همه مودمهای موچود در بازار +ADSL هستند که میتواند سرعت 24Mb/s را هم پشتیبانی کند.
مشکل ترس از اینترنت است ...
شهاب آسمونی
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم بشه اما همین سرعت 128 هم واقعی نیست اما مسولان باید خجالت بکشند با کشورهای دگه خودمونو مقایسه کنیم حالا هی 22 بهمن بیاد بگید 40 سال پیش تلفن نداشتین ما تو این 40 سال تلفن کشیدیم براتون
amir
feedback
بزک نمیر بهار میاد ...
جالبه به پهنای باند این خطوط اشاره نشده وقتی محدودیت سرعت خانگی قراره تازه بشه 512 کیلو بیت دیگه فیبر به چه دردی میخوره همین کابل مسی عالیه ! در حرفهای قشنگ زدن استادن این مسئولینی که تا دیروز سرعت دایال آپ و کافی میدونستند !!!!!
حامد
feedback
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما کاربران ایرانی که با چشمان تیزبین خودتون حرفهای تبلیغاتی و غیر واقعی رو تشخیص میدین و به خوبی موضع میگیرین تا خدا ناکرده گروهی گمان نکنند که با حرف های ویترینی میتونند خودشون رو مدافع حقوق کاربران اینترنت نشون بدهند. آنهایی که محدودیت 128 کیلوبیت رو قانون کردند امروز از اتصال فیبر به منازل صحبت میکنند. تناقض تا کجا؟
آمید
feedback
Iran, Islamic Republic of
یه حرفایی میزنن که آدم دلش میخواد سر بزاره به بیابون!
امیرحسین
feedback
واقعا خنده داره! اینترنت 128 و 512 رو فیبر نوری! بعدش طرح ... اینترنت پاک! آخه چقدر ...
هیتلر
feedback
Iran, Islamic Republic of
جالبه ما فیبرنوری داریم ولی نمی تونیم از اینترنت پرسرعت استفاده کنیم
باید از همون دایال آپ استفاده کنیم چون واسه دستگاه ها رو واسه کافوها نصب نکردن
مرتضی
feedback
دوستان دوستان نوشته تا پایان سال .به احتمال زیاد شما متوجه نشدید شاید هم درست بگن تا پایان سال 1589 این طرح عملی میشه یعنی حدودا" 200 سال دیگه اونزمان به احتمال زیاد محدودیت 128 سرویسهای خانگی رو هم بر میدارن و میکننش 512 نه شاید 1024 البته اگر احتمالا" یه عددی مابین این دو رقم نشه. خواهشا" مسئولین حرفهایی رو بزنند که عملی بشه الان نگاه کنین ببینین تا پایان سال 1389 اصلا" اختلالات اینترنتی حل میشه تا بخوان فیبر نوری رو به در خونه ها و ... ببرن. متاسفانه همه این ایده رو بعید و یه چیزی فقط تو مایه های ادعا و حرف میدونن.ببینید و قضاوت کنید.
آرزو
feedback
India
از طرح FTTH چه کسانی سود میبرند؟
مصرف کننده که تکلیفش مشخصه.
کمیل
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگر هر موقع سرعت دایل آپ از 40 (غیرواقعی) بالا تر رفت یه فکری به حال فیبر نوری بکنید.
آخه مسئولین گرامی اینجا ما داریم با سرعت 4 kb از اینترنت استفاده می کنیم بعد ترکیه رسیده به مرز 100mb یعنی واقعا شرم آور است.
از مسئولین این سایت می خواهم که اگر می توانند پیام مردم را به گوش مسئولین برسانند .
ممنون
R
feedback
Iran, Islamic Republic of
با سلام در این صفحه هرچه نوشه اند هم درست هست هم نیست.من خودم adsl512 ثبت نام نمودم بعد دیدم برای من زیاده در شارژبعدی به 128 تغییر دادم دیدم باز همان 512 ارائه می شود در حال حاضر هم128 شارژ مینمایم ولی سرعت پورت درحدود1M است. مشکل اصلی این دوستان بودجه است و کمی مطالعه در مورد شرکتهای ارائه دهنده .
بچه های بالا!
feedback
Iran, Islamic Republic of
دلتون رو الکی خوش نکنین.از فیبر نوری و اینترنت پرسرعت هیچ خبری نیست،تازه شاید این اینترنت دیال آپتون رو هم برداشتیم و به جاش اینترانت دادیم،شاید هم هیچی!
اسماعیل
feedback
ترا بخدا اینقدر شعار ندهید عمل کنید چرا باید سرعت اینترنت در کشور ما خیلی پایین تر از کشورهای دیگه باشه ولی در عوض هزینه چندبرابر پرداخت بشه
ای خداااااااااا
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام