۰
plusresetminus
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۰۲:۱۴
استیو بالمر؛

از هر ۱۰ ویندوز در چین ۹ نسخه آن غیرقانونی است!

رئیس شرکت مایکروسافت استیو بالمر در یک مصاحبه اعلام کرد در حدود ۹۰ درصد از سیستم عامل‌های ویندوز در کشور چین غیر قانونی و دزدی است.
از هر ۱۰ ویندوز در چین ۹ نسخه آن غیرقانونی است!


استیو بالمر که اخیرا در کاخ سفید و در حضور اوباما با هوجین‌تائو رییس جمهور چین دیدار کرده است، اضافه کرد :” ما به این نتیجه رسیده‌ایم که فقط یک نفر از ۱۰ نفر کاربران چینی محصولاتی همچون ویندوز و آفیس را خریداری کرده‌اند و حتی این موضوع را شخصا به رئیس‌جمهور چین گفته‌ام و از او درخواست کرده‌ایم که در صورت امکان اقدامات جدی در این خصوص صورت دهد”.



گفتنی است بیشترین نرم‌افزارهایی که از سوی کاربران چینی مورد استقبال قرار گرفته‌اند، سیستم عامل ویندوز و همچنین نرم‌افزار مایکروسافت آفیس است.

به گزارش وبلاگ فارنت، وی که در میزگردی پیرامون حمایت از مالکیت معنوی سخن می‌گفت، ادامه داد: ما با دولت چین به نتایج خوبی رسیدیم و به آنها گفتم که باید یک رقابت عادلانه در بازار نرم‌افزار چین به وجود بیاید.

استیو بالمر همچنین اشاره کرد که:” در حدود ۵۰ درصد کاربران چینی هنوز از نسخه باستانی و فسیل شده «اینترنت اکسپلورر ۶» استفاده می‌کنند زیرا با توجه به مشکلات این نسخه بر روی ویندوزهای غیر قانونی به خوبی کار می‌کند.”

البته استیو بالمر برای اینکه بتواند بازار چند میلیاردی کاربران چین را به سوی رقابت عادلانه و حفظ حقوق معنوی سوق دهد، کاری بس دشوار پیش روی دارد تا نظر کاربران ایرانی و هموطن عزیز چه باشد!؟
کد مطلب: 16702
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام