۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۴

نفوذ استاکس نت به دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: با اطلاعاتی که بدست آورده‌ایم مطمئن شدیم که قصد داشته اند دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی را با حملات سایبری استاکس نت آلوده کنند از همین رو به همه مراکز دارنده این دستگاه‌ها هشدار داده شده است.
نفوذ استاکس نت به دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی
 
دکتر مصطفی قانعی افزود: برای پیشگیری از آلودگی نرم افزاری دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی که در روند فعالیت های آنها اخلال ایجاد می‌کند به همه مراکز هشدار داده‌ایم و نرم افزاری نیز برای مقابله با آن تولید کرده‌ایم.

وی افزود: این نرم افزار را با توجه به پیش بینی این حمله طراحی کرده‌ایم و مراکز مختلف دارنده دستگاه آن را بارگذاری می‌کنند تا مشکلی برای دستگاه‌ها بوجود نیاید. 

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای به مراکز تصویربرداری پزشکی هشدار داده است که ویروس رایانه‌ای استاکس نت ( Stuxnet ) با هدف ایجاد اختلال در شرکت‌ها و سازمان‌های حیاتی، سیستم‌های کنترل صنعتی در سراسر جهان را آلوده کرده و گزارشاتی موجود بر آلودگی در ایران مشاهده شده است.

در این اطلاعیه آمده است: "با توجه به استفاده از سیستم‌های شرکت زیمنس در دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی و آسیب پذیری این دستگاه‌ها، جهت جلوگیری از خطرات احتمالی خواهشمند است دستور فرمایید هشدارهای لازم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جهت پیشگیری از اختلال در عملکرد سیستم‌ها ارسال شود. روش‌های ممانعت از آلوده شدن سیستم به این بد افزار و سایر بد افزارها عبارتند از: فعال کردن دیوار آتش در درگاههای ورودی و خروجی، به روز رسانی ویندوز و استفاده از آنتی ویروس‌های به روز شده" است.



کد مطلب: 16667
نام شما
آدرس ايميل شما