کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آغاز حملات گسترده تروجان Zeus به شرکت‌های مالی سراسر دنیا

2 بهمن 1389 ساعت 17:24

همكاران سيستم- به دنبال پايان يافتن حملات بسيار به حساب‌هاي بانکي آنلاين در سال ۲۰۱۰ ميلادي، تروجان جديد Zeus هم‌اکنون نمايان شده و مشکلات گسترده خود براي سيستم‌هاي الکترونيکي تبادل ارز و خدمات پرداخت الکترونيک آغاز کرده است.


بر اساس گزارش منتشر شده از سوي شرکت Trusteer که به صورت تخصصي در زمينه Zeus و انواع مختلف آن فعاليت مي‌کند، تاکنون ۲۶ مورد حمله مجزا از سوي اين تروجان به مرکز مالي Money Bookers شناسايي شده است که ديگر مراکز مالي نيز به همين صورت مورد حمله قرار گرفته‌اند.
در هر يک از اين حمله‌ها از ساختار و فرآيند متفاوت براي آسيب رساندن به سيستم‌ موجود استفاده شده است تا از اين طريق نحوه حمله به سايت‌هاي مربوط به سازمان و از کار انداختن آن‌ها به گونه متفاوت انجام شود و توان مقابله با آن‌ها کمتر شود. کارشناسان امنيتي پيش‌بيني کرده‌اند که اين حملات مي‌تواند در حجم وسيع‌تر براي شرکت‌هاي مالي بزرگتر انجام شود.
آنچه که هم‌اکنون مشخص شده اين است که در کنار ديگر حملات به مراکزي از قبيل Web Money، Nochex و netSpend، مجموعه تروجان Zeus هم‌اکنون شرکت‌هاي مالي رديف دوم را مورد هدف قرار داده است و احتمال مي‌رود که در مرحله بعد شرکت‌هاي بزرگتر و سرويس‌هاي مالي محبوب‌تر از جمله PayPal را مورد هدف قرار دهد.


کد مطلب: 16653

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/16653/آغاز-حملات-گسترده-تروجان-zeus-شرکت-های-مالی-سراسر-دنیا

ايتنا
  https://www.itna.ir