کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتحادARM و IBM در برابر Intel

خبرگزاری فارس , 2 بهمن 1389 ساعت 14:05

دو شركت ARM و IBM اعلام كردند كه به همكاري‌هاي مشترك خود براي توليد پردازنده‌هاي ۱۴ نانومتري همچنان ادامه مي‌دهند تا رقابت بيشتري را با شركت اينتل انجام دهند.


 اين دو شركت طي بيانيه‌ مشتركي توضيح دادند كه به همكاري‌ها و روابط كنوني خود گسترش مي‌دهند تا از اين طريق بتوانند نسل نوين محصولات هوشمند و كارآمد را براي پردازنده‌هاي IBM به توليد برسانند. 

اين اقدام به منظور توليد نسل نوين پردازنده‌هاي كوچك‌تر، سريع‌تر و با قابليت مصرف انرژي كمتر صورت مي‌گيرد كه قرار است اين پردازنده‌ها براي دستگاه‌هاي الكترونيكي قابل‌حمل جديد توليد شوند. 

"مايكل كاديگان " مدير مركز ميكروالكترونيك در شركت IBM در اين خصوص گفت: ‌پردازنده‌هاي Cortex شركت ARM به پلتفورم اصلي براي گوشي‌هاي هوشمند تبديل شده‌اند و انواع دستگاه‌هاي الكترونيكي قابل حمل جديد نيز مبتني بر آن ساخته مي‌شوند. 

او در ادامه توضيح داد: در نظر داريم همكاري‌هاي خود را با شركت ARM نزديك‌تر كنيم تا از اين طريق مشتريان ما نيز بتوانند از فناوري‌ها و قابليت‌هاي محصولات ARM بهره‌مند شوند. اين محصولات كه سرعت بالايي دارند، به ميزان كم انرژي مصرف مي‌كنند و براي انواع دستگاه‌هاي الكترونيكي و ديجيتالي همراه مناسب هستند. 

"سيمون سگارز " مدير مركز IPهاي فيزيكي ARM نيز در اين باره گفت: شركت IBM تاكنون فعاليت‌هاي ارزنده‌اي را در حوزه پردازنده‌ها و توسعه آن‌ها انجام داده است. اين فعاليت‌ها مي‌تواند بر بازار جهاني محصولات نيمه‌هادي تاثير بگذارد. اين شركت هم‌اكنون محصولات خود را به صورت گسترده و با قابليت‌هاي فراوان توليد مي‌كند كه همكاري ما با آن مي‌تواند نتايج بسيار قابل ملاحظه‌اي را در پي داشته باشد.


کد مطلب: 16645

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/16645/اتحادarm-ibm-برابر-intel

ايتنا
  https://www.itna.ir