۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۲۲:۵۱

ویژگی‌های Opera 11

ایتنا - رقابت میان مرورگرهای اینترنت هم برای بعضی از کاربران وب، جزو مسابقه‌های تماشایی است.
ویژگی‌های Opera 11


مرورگرهای FireFox محصول Mozila، مرورگر Internet Explorer محصول Microsoft، مرورگر Chrome محصول Google، مرورگر Safari محصول Apple، و در نهایت مرورگر Opera رقابت تنگاتنگی با هم دارند.

به گزارش ایتنا، چند روزی است که نسخه یازدهم مرورگر Opera به کاربران عرضه شده است.
نکته جالب در مورد Opera این است که در میان غول‌های نرم افزاری، کوچک‌ترین سازنده مرورگر به شمار می‌رود و برای آنها شاخ و شانه می‌‌‌کشد.

ویژگی‌هایی مانند جست‌وجوگر درونی، مسدودکننده منوهای Pup-up، مرور با tab ها، در Opera دیده می‌‌‌‌شود اما جدیدترین ویژگی‌ها را می‌توان گزینه‌های Unite که مرورگر را به Server تبدیل می‌‌‌کند و Turbo که سرعت دیدن صفحات را با به کارگیری cache های اینترنتی بالا می‌‌برد و نیز تعامل‌های ساده‌تر با کلیک های ماوس عنوان کرد.

گزینه tab stacking هم در نوع خود جالب است که tab های دلخواه را در یکجا جمع می‌‌‌کند و کار با آنها را بسیار ساده تر از مرورگرهای دیگر ممکن می‌سازد.

Opera ادعا می‌‌‌کند مرورگر جدیدش با وجود به روزرسانی‌های نرم افزاری، از نظر کد نویسی ۳۰ درصد از نسخه قبلی‌اش سبک‌تر شده است.

البته این مرورگر از افزونه‌های نرم‌افزاری هم پشتیبانی می‌‌‌کند که چندان حریف پر زوری در مقابل FireFox با ۴ هزار و Chrome با ۹ هزار افزونه نرم‌افزاری به شمار نمی‌رود.
کد مطلب: 16546
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام