۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۳

رشد پرداخت پيامكي قبوض

ايتنا - گرایش مردم به استفاده از پیامک (SMS) به عنوان ابزار پرداخت غیرحضوری قبوض, آذر ماه سال جاری در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۱۵۳ درصد رشد کرده است.
رشد پرداخت پيامكي قبوض

به گزارش ایتنا، مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی شرکت خدمات انفورماتیک ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به روند روزافزون دسترسی عموم به خدمات ارتباطی، به ویژه تلفن همراه، استفاده از قابلیت‌های این وسیله به عنوان یکی از کارآمدترین ابزار در انجام کارهای بانکی با استقبال قابل توجهی روبرو شده است.

در حال حاضر مشتریان بانک‌های طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک که این خدمت برای آنها فراهم شده می‌توانند علاوه بر پرداخت قبض، اطلاعات مربوط به مانده حساب و سه گردش آخر حساب خود را از طریق پیامک پیگیری نمایند.

این گزارش همچنین می افزاید: پرداخت قبض از طریق پایانه‌های فروش نیز با رشد ۱۵۶ درصدی نسبت به آذر ماه سال گذشته روبه رو بوده است.

به گزارش ایتنا، بر همین اساس در کنار خدماتی چون خودپرداز ها و تلفنبانک که در میان مردم از جایگاه خوبی برای انجام امور بانکی برخوردارند، استفاده از پایانه‌های فروش نیز رفته رفته از جایگاه مطلوبی برخوردار شده است.

در این میان استفاده از اینترنت با اینکه از ظرفیت بالایی در انجام امور بانکی برخوردار است به دلایلی چون عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت، قطعی‌های مکرر، فقدان آموزش‌های لازم و ... تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

به گزارش ایتنا، گرایش به استفاده از ابزار بانکداری الکترونیک به جهت حذف و یا به حداقل رساندن محدودیت‌های زمانی و مکانی با وجود برخی کاستی‌ها به سرعت در حال رشد است.

در همین حال موفقیت شرکت خدمات انفورماتیک با همکاری بانک‌های بزرگ و بانک مرکزی در جریان آزمون واریز و پرداخت یارانه‌ها، به ویژه در روزهای آغازین اجرای طرح و همزمانی آن با زمان واریز حقوق کارکنان، بر این مهم تاکید دارد که به همت متخصصین داخلی سرعت تامین زیرساخت‌های لازم جهت تحقق بانکداری الکترونیک، از روند مطلوبی برخوردار است.
کد مطلب: 16435
نام شما
آدرس ايميل شما