۰
plusresetminus
شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۸

بدترين اختلالات نرم‌افزاري سال 2010

همكاران سيستم- فرا رسيدن آخرين روزهاي سال ۲۰۱۰ ميلادي فرصت مناسبي است تا مراکز مطالعاتي و تحقيقاتي ليست بهترين فناوري‌هاي سال را منتشر کنند؛ اما در عين حال مي‌توان اين روزها را به عنوان فرصتي براي انتشار فهرست بدترين و ضعيف‌ترين فناوري‌هاي سال نيز دانست.
بدترين اختلالات نرم‌افزاري سال 2010
شرکت SQS که در حوزه آزمايش کيفيت نرم‌افزارها فعاليت مي‌کند با کمک شرکت تحقيقاتي Ovum بررسي گسترده‌اي را انجام داده‌اند و بر پايه آن ليستي از پرمشکل‌ترين و ضعيف‌ترين نرم‌افزارها را منتشر کرده‌اند.
در اين ليست به بزرگ‌ترين اختلالات نرم‌افزاري که موجب بروز مشکلات فراوان نيز شده، توجه شده است.

رتبه نخست اين ليست به يک اختلال نرم‌افزاري بزرگ محسوب مي‌شود که باعث ايجاد اختلال در سيستم ترمز محصولات شرکت‌هاي خودروسازي تويوتا و BMW شد و به دنبال آن شرکت‌هاي مذکور مجبور شدند هزاران دستگاه از خودروهاي خود را جمع‌آوري کنند.

در اين ليست همچنين به اختلال نرم‌افزاري سازمان ثبت بريتانيا نيز اشاره شده است که بر اساس آن ده‌ها سازمان بزرگ و دولتي اين کشور با مشکلات فراوان مواجه شدند.
اين اختلال موجب شد سيستم جديد «تالار بورس لندن» با تاخير فعاليت خود را آغاز کند و در کنار آن، بيش از ۱۰ هزار گيرنده ماهواره‌اي GPS براي دو هفته غيرفعال شوند.

ليست مرکز SQS به اختلال نرم‌افزاري سيستم مالياتي HMRC نيز اشاره کرده و توضيح داده است که اين مشکل موجب جلوگيري از پرداخت آنلاين ماليات‌ها شد.
 طي چند دهه گذشته اين نخستين بار بود كه چنين مشکلي براي سيستم مالياتي آمريکا به‌وجود آمد.
کد مطلب: 16221
نام شما
آدرس ايميل شما