۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۸

حمل و نقل جدید کوانتومی بر فراز زمین + ویدیو

ایتنا - در تصاویر ویدیویی که محققان ژاپنی منشتر کرده‌اند نشان داده می‌شود که دو وسیله نقلیه روی مسیر ویژه کوانتومی قرار می‌گیرند و سپس بدون برخورد با یکدیگر و البته با فاصله مشخص از سطح زمین، با حداکثر سرعت حرکت می‌کنند.
حمل و نقل جدید کوانتومی بر فراز زمین + ویدیو
محققان ژاپنی با استفاده از ابررساناها با دمای بالا و فناوری کوانتوم شناور موفق به ساخت سیستم جدیدی شدند که از آن به عنوان بزرگترین تحول در نسل آتی سیستم‌های حمل و نقل یاد می‌کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌دات، این سیستم هوشمند در «موسسه علوم و فناوری ژاپن» ساخته شده است و در مرحله کنونی مدل کوچک یک سیستم حمل و نقل مبتنی بر این فناوری با نام WipeOut ارایه شده است.

این این سیستم بر پایه ابررساناها با دمای بالا و فناوری کوانتوم شناور عمل می‌کند تا وسایل نقله‌ای که روی این مسیر قرار می‌گیرند، بدون هرگونه اضطکاک فیزیکی بتوانند مسیر مبدا تا مقصد را با حداکثر سرعت طی کنند.

فناوری ذکور هم اکنون در مرحله آزمایش به سر می‌برد و محققان ژاپنی از آن به عنوان یک بررسی پایه یاد می‌کنند تا در آینده بتوانند سیستم‌های حمل و نقل در مقیاس گسترده را با فناوری مشابه توسعه دهند.

 
در تصاویر ویدیویی که محققان ژاپنی منشتر کرده‌اند نشان داده می‌شود که دو وسیله نقلیه روی مسیر ویژه کوانتومی قرار می‌گیرند و سپس بدون برخورد با یکدیگر و البته با فاصله مشخص از سطح زمین، با حداکثر سرعت حرکت می‌کنند.

در حالی که فناوری کوانتوم شناور از جمله پدیده‌های معمول در عصر حاضر محسوب می‌شود، محققان ژاپنی می‌گویند این احتمال وجود دارد طی چند سال آینده بتوان مسیرهای ویژه در مقیاس بزرگ را برای حمل و نقل گسترده با این فناوری راه‌اندازی کرد.

حرکت روی این مسیر کوانتومی به صورت شناور انجام می‌شود و وسیله نقلیه هیچ گونه تماس فیزیکی ندارد. همچنین گفته شده است که این سیستم می‌تواند میزان مصرف انرژی را به حداقل برساند و سرعت حمل و نقل عمومی را تا چند برابر بیشتر کند. 
 
کد مطلب: 58621
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام