۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۷

ViewPad 10 تبلت هوشمند Viewsonic با دو سیستم عامل

ایتنا- Viewsonic در حال حاضر در بازار به صورت عمده با دو مدل ۱۰ اینچی و ۷ اینچی پشت ویترین‌ها حضور خود را به رخ کاربران ایرانی می‌کشد.


امين ناهيد - دنياي كامپيوتر و ارتباطات
در زمان ورود تبلت‌ها به بازار، هیچکس گمان نمی‌کرد که این دستگاه‌ها تا این میزان با استقبال کاربران مواجه شوند.
با توجه به استقبال روزافزون کاربران از تبلت‌ها، بازار این دستگاه‌های جذاب هر روز داغ‌تر شده و مدل‌های بیشتری برای انتخاب در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

جالب است بدانید که در حال حاضر در بازار ایران نزدیک به ۱۰ برند صاحب نام جهانی با تبلت‌های متفاوت خود در رده‌های گوناگون حضور دارند.

با توجه به این امر و اهمیت یافتن روزافزون این دستگاه‌های موبایل از این پس با همکاری شرکت‌های وارد کننده تبلت، در ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات به صورت مستقل سلسله مقالاتی در مورد بررسی مدل‌های موجود در بازار ایران منتشر خواهد شد.


شرکت Viewsonic یکی از شرکت‌های عرضه کننده تبلت به بازار ایران می‌باشد. نام تجاری تبلت‌های این برند ViewPad است.
Viewsonic در حال حاضر در بازار به صورت عمده با دو مدل ۱۰ اینچی و ۷ اینچی پشت ویترین‌ها حضور خود را به رخ کاربران ایرانی می‌کشد.
در این نوشتار مدل ViewPad ۱۰ این برند که از قابلیت‌های جالب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برخوردار است مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طراحی:
وقتی این تبلت را در دست می‌گیرید اولین نکته‌ای که توجه شما را جلب می‌کند وزن به نسبت سنگین آن در قیاس با سایر تبلت‌های ۱۰ اینچی بازار است.
وزن این تبلت ۸۷۵ گرم می‌باشد. طول بدنه این دستگاه ۲۷.۵ سانتی‌متر و عرض بدنه آن هم ۱۷ سانتی‌متر است. ضخامت این مدل هم به ۱۶.۵ میلی‌متر می‌رسد. قسمت پشت بدنه این مدل فلزی است که به شکل زیبایی هم پرداخت شده است.

در قسمت بالای دستگاه خروجی فن دستگاه به همراه دکمه سوزنی Reset قرار گرفته است. در قسمت پایین هم تنها خروجی خنک کننده داخلی دستگاه به چشم می‌خورد. در سمت راست همه پورت‌های این دستگاه شامل:
دو پورت USB
جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال هدست
اسلات کارت microSD
جک شارژر دستگاه
پورت miniVGA برای اتصال به مانتیور
به همراه میکروفون این تبلت قرار داده شده‌اند. اسپیکرهای استریوی دستگاه هم در پشت دستگاه جاسازی شده‌اند. 

به صورت کلی این تبلت ظاهری کاملاً رسمی داشته و پورت‌های آن در مکان‌های مناسبی و کاملاً در دسترس قرار گرفته‌اند.

مانیتور:
مانیتور این مدل از اندازه ۱۰.۱ اینچ بهره می‌برد و تصاویر را با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل نمایش می‌دهد.
ضریب کنتراست مانیتور این تبلت ۷۰۰:۱ است. تکنولوژی ساخت این مانیتور از نوع LCD با نور پس‌زمینه LED است. تکنولوژی لمسی به کار رفته در مانیتور ViewPad ۱۰ از نوع خازنی یا Capacitive است که در مقایسه با تکنولوژی مقاومتی بسیار روان‌تر عمل می‌کند.

به صورت کلی این مانیتور عملکرد لمسی بسیار حساس و خوبی دارد ولی زاویه دید آن به دلیل تکنولوژی ساخت آن کمی بسته است.
لازم به ذکر است که این مانتیور از قابلیت Multi touch هم پشتیبانی می‌کند. بالای مانیتور بزرگ ۱۰ اینچی این تبلت وب کم ۱.۳ مگاپیکسلی آن خود نمایی می‌کند. در همین قسمت در سمت راست هم سه چراغ اعلام وضعیت پاور، باتری و آنتن دیده می‌شود. در کنار مانتیور هم سه دکمه کنترلی قرار گرفته است که بسته به وضعیت دستگاه عملکرد متفاوتی دارند.

حافظه داخلی:
Viewsonic این تبلت را در دو مدل با حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت به بازار عرضه کرده است. حافظه داخلی این مدل از نوع SSD است که کمک شایان به سرعت بالای این دستگاه نموده است.

البته وجود اسلات کارت حافظه در این مدل به شما امکان افزایش حافظه داخلی تا ۳۲ گیگابایت دیگر را نیز داده است. اگر این میزان حافظه هم برای شما کم بود می‌توانید با استفاده از پورت USB این تبلت یک حافظه فلش یا هارد اکسترنال را هم به تبلت خود متصل کنید.
Viewsonic در این مدل پیش‌بینی تمام موارد ممکن برای افزایش حافظه را نموده است.

۲ گیگابایت رم DDR۳ در کنار پردازنده n۴۵۵ اینتل با فرکانس کاری ۱.۶۶Ghz سرعت کارکرد دستگاه را به حد قابل قبولی رسانده است. با توجه به تجربه شخصی کار با این مدل، در هنگام کار با این تبلت به هیچ وجه احساس نمی‌کنید که از لحاظ پردازشی سرعت دستگاه مناسب نیست که این مزیت بسیار قابل توجهی برای ViewPad ۱۰ محسوب می‌شود.

ارتباطات:
همانطور که در بالا هم اشاره شد این تبلت یکی از کامل‌ترین مجموعه پورت‌ها را به کاربران عرضه نموده است ولی در حوزه بی‌سیم نیز این مدل از جدیدترین فناوری‌های روز بهره می‌برد.
Viewsonic برای این مدل WiFi با پشتیبانی از استانداردهای ۸۰۲.۱۱b/g/n را در نظر گرفته که به شما امکان اتصال با سرعت اسمی ۳۰۰Mbps به صورت بی‌سیم را می‌دهد. بلوتوث این تبلت نیز نسخه ۳.۰ با بهره‌گیریی از قابلیت A۲DP می‌باشد.

نرم افزار:
این تبلت از معدود مدل‌های بازار است که از هر دو سیستم عامل محبوب آندروید و ویندوز پشتیبانی می‌کند.
مکانیزم عملکردی انتخاب سیستم عامل هم به این صورت است که وقتی تبلت را روشن می‌کنید یک منوی دو گزینه‌ای برای انتخاب سیستم عامل روبروی شما قرار می‌گیرد.

سیستم عامل ویندوز در این مدل نسخه ۷ Home Premium می‌باشد. باید توجه داشته باشیم که Viewsonic می‌توانست در این مدل نسخه Starter ویندوز ۷ را نصب کند ولی برای محدود نکردن کاربران از یک نسخه قوی‌تر بهره گرفته است. صفحه کلید نرم‌افزاری قرار گرفته در این سیستم عامل برای تایپ بسیار عالی عمل می‌کند.

با وجود این سیستم عامل شما دیگر محدودیت نرم‌افزاری روی این تبلت نخواهید داشت. همچنین سرعت کارکرد با این سیستم عامل نیز بسیار مناسب است. سیستم آندروید این تبلت نسخه ۲.۲ این سیستم عامل می‌باشد. این نسخه جدیدترین نسخه آندروید نیست ولی به هر صورت به شما امکان می‌دهد که از برتری‌های این سیستم عامل به صورت کامل بهره بگیرید.

به صورت کلی از لحاظ سیستم عاملی ViewPad ۱۰ با کامل‌ترین پکیچ ممکن به شما عرضه شده است و اگر بازی‌ها و سرگرمی‌های آندروید و یا برنامه‌های ویندوزی در تبلت مدل نظر شما باشد این مدل پاسخگوی هر دو نیاز شما به خوبی خواهد بود.

باتری:
باتری این دستگاه از ظرفیت ۳۲۰۰mAh بهره می‌برد که با این ظرفیت ViewPad ۱۰ می‌تواند بسته به وضعیت کارکردی حدود ۴ ساعت روشن بماند که به هر صورت برای یک تبلت در مقایسه با رقبا زمان زیادی نیست.

در پایان لازم به ذکر است که این تبلت توسط شرکت خوشنام آواژنگ به بازار عرضه شده و از گارانتی این شرکت بهره‌مند می‌باشد.

مشخصات فنی:
DISPLAY
Type ۱۰.۱” LCD Capacitive multi-touch screen with LED backlight Resolution ۱۰۲۴x۶۰۰ Brightness ۲۲۰ cd/m۲ (NITS) Contrast Ratio ۷۰۰:۱
NETWORKING
Wireless Connectivity Wi-Fi (۸۰۲.۱۱ b/g/n), Bluetooth ۲.۱ + EDR
DIMENSIONS (WxHxD)
Physical ۱۰.۸” x ۶.۷” x ۰.۵۷” (WxHxD) (۲۷۵mm x ۱۷۰mm x ۱۶.۵mm) Packaging ۱۲.۹” x ۸.۸” x ۰.۲۸” (WxHxD) (۳۲۶mm x ۲۲۴mm x ۷۲mm)
WEIGHT
Net ۱.۹۳ lb. (۰.۸۷۵ kg) Gross ۳.۷۵ lb. (۱.۷ kg)
PACKAGE CONTENTS
ViewPad ۱۰, power cord, Quick Start Guide, User Guide, CD System Recovery for Windows Driver, CD System Recovery for Android
WARRANTY
1year limited warranty on parts and labor
CAMERA
۱.۳ megapixel camera (front)
CORE
CPU Processor Type Intel Pine Trail N۴۵۵ ۱.۶۶GHz Chipset Mobile NM۱۰ Express
MEMORY
VPAD۱۰_AHUS_۰۵: ۲GB DDR۳, ۱۶GB SSD VPAD۱۰_APUS_۰۵: ۲GB DDR۳, ۳۲GB SSD
INPUT/OUTPUT
۳.۵mm audio jack for stereo headset, ۲ USB ۲.۰ ports, mini VGA port, Micro SD card slot
SENSOR
Types G-Sensor
BATTERY
Type Li-ion, ۳۲۰۰mah Life ۴ hrs (approx)
Operating System
Dual OS VPAD۱۰_AHUS_۰۵: Windows ۷ Home Premium (۲GB DDR۳, ۱۶GB SSD) with Android ۲.۲* or VPAD۱۰_APUS_۰۵: Windows ۷ Professional (۲GB DDR۳, ۳۲GB SSD) with Android ۲.۲* *Must access Flash through Windows OS.
 
کد مطلب: 20714
نام شما
آدرس ايميل شما