۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
گفت‌وگوی ایتنا با مدير توسعه كسب و كار اينفوواچ

سوكورنكو: ايدكو زمينه‌ساز فرصت‌ها براي ما در ايران است

ایتنا - در واقع infowatch گرچه اكنون مجموعه كاملا مستقلي است، از دل كسپرسكي بيرون آمده است.
سوكورنكو: ايدكو زمينه‌ساز فرصت‌ها براي ما در ايران است


حسین رسولی - الكامپ نوزدهم، به‌رغم همه حرف و حديث‌هايش، فرصت و جلوه‌گاهي است براي عمده شركت‌هاي فعال در حوزه رايانه و الكترونيك تا توانايي‌هاي خود را به عرضه بگذارند.
در ميان شركت‌هاي فعال در حوزه امنيت، از نام‌هاي مهمی كه در نمايشگاه مي‌درخشد، ايدكو (IeDCo) بود كه تحت مديريت سينا بقايي، هر سال افق جديدي را در حوزه امنيت كشورمان تجربه می‌کند.

میهمان امسال ايدكو، آقاي آندري سوكورنكو (Andrey Sokurenko) مدير توسعه كسب و كارهاي شركت روسي infowatch بود.
در حاشيه نمايشگاه فرصتی شد در غرفه شركت«تجارت الكترونيك ايرانيان» گفت‌وگويي كوتاه ولي صميمانه با ايشان درباره راه‌حل‌هاي اينفوواچ و همكار ايراني‌اش «ايدكو» داشته باشيم كه در ادامه مي‌خوانيد.

• لطفا اندكي درباره خودتان و شركت infowatch توضيح بفرماييد.
سوكورنكو: من آندري سوكورنكو (Andrey Sokurenko) مدير توسعه كسب و كارهاي infowatch هستم. اجازه بدهيد قبل از اينكه بروم سراغ محصولاتمان در اينفوواچ و توضيحش، چند جمله‌اي در باب تاريخچه خود infowatch صحبت كنم.
صاحب اين شركت خانم ناتالي كسپرسكي است. او زماني كه در شركت Kaspersky مشغول به كار بود، به فكر تاسيس اين كمپاني افتاد. در واقع infowatch گرچه اكنون مجموعه كاملا مستقلي است، از دل كسپرسكي بيرون آمده. تمركز اصلي اينفوواچ بر راه‌حل‌هاي DLP است. تجربه ده ساله خانم ناتالي پشتوانه اين امر بوده و هست. لذا تمام هم تيم اينفوواچ اكنون بر راه‌حل‌هاي نرم‌افزاري DLP مانند مانيتورينگ، تحليل و محافظت از داده‌هاي سازماني معطوف است. راه‌حل‌هاي DLP متعددي براي اين مقاصد طراحي شده‌اند؛ مثلا Traffic Monitor Enterprise. اين راه‌حل‌هاي DLP به سه دسته Pre-DLP، DLP و Post – DLP تقسيم مي‌شوند.

• آقاي سوكورنكو! لطفا ديگر محصولات عمده اينفوواچ را نيز معرفي بفرماييد و توضيح مختصري درباره هر كدام بدهيد.
سوكورنكو: در حال حاضر برنامه «ترافيك مانيتور» يكي از محصولات عمده ماست؛ ماژولي براي نظارت بر كانال‌هاي انتقال داده در شبكه. راه‌حلي براي محافظت از امنيت اطلاعات ورك استيشن‌ها، حافظه‌هاي قابل حمل و ابزارهاي همراه كه سعي شده به نحوي طراحي شود كه حداكثر سهولت كار و مديريت را داشته باشد. اين محصول غالبا براي بازار SMB (شركت ‌هاي كوچك و متوسط) طراحي شده است.
KRIBRUM نام يكي ديگر از محصولات ماست. اين محصول ابرمحور ويژه شبكه‌هاي اجتماعي طراحي شده كه با تلفيق نوآورانه‌ترين فناوري‌هاي زبان شناسانه و جست‌وجو به جمع‌آوري اطلاعات انبوه مربوط به يك شركت خاص در اينترنت و عرضه گزارش‌هاي دقيق بلادرنگ درباره آنها مي‌كند. شركت‌ها با استفاده بهينه از اين راه‌حل مي‌توانند بر شهرت خود بيفزايند، كيفيت خدماتشان را بهبود بخشند و به توسعه و بهبود شيوه‌هاي بازاريابي خود مبادرت ورزند.
و بالاخره اجازه دهيد از infowatch Appercut نام ببرم كه براي نظارت بر سورس كد برنامه‌هاي شركت‌ها است. برنامه با مانيتور تغييرات برنامه‌ها، هر نوع سوءاستفاده يا دستكاري در آنها را تشخيص مي‌دهد و گزارش مي‌كند.

• درباره حضورتان در ايران و همكاري كه با شركت ايراني «ايدكو» داريد، بفرماييد.
سوكورنكو: توسعه كسب و كار در اقصا نقاط جهان جزو سياست‌هاي اصلي ماست. ما تمايل داشتيم در شبكه همكاران خود، يك همكار خوب و ايده‌آل در ايران داشته باشيم. پس از انتخاب SOHA امارات به عنوان توزيع كننده كانال اصلي در خاورميانه و بررسي و تحقيقات، شركت ايدكو به عنوان يك مجموعه حرفه‌اي بين‌المللي توجهمان را جلب كرد. ايدكو واقعا فرصت خوبي را براي ارتباط بهينه با مشتريانمان و جلب نظر مشتريان جديد و توسعه بازار فراهم كرده است.

• و به عنوان سوال آخر، از برنامه‌هاي آتي اينفوواچ در همكاري و مشاركت با شركت «تجارت الكترونيك ايرانيان» (IeDCo) برايمان بگوييد.
سوكورنكو: برنامه ما معرفي و شناساندن هرچه بيشتر infowatch به ايرانيان است. تا همه فناوري‌هاي خود و قابليت‌هايش را به كاربران ايراني عرضه كنيم. و با همكاري «ايدكو» ايده‌هاي هوشمندمان را در معرض انتخاب كاربران داخلي قرار دهيم.

• آقاي «سوكورنكو» از وقتي كه براي ما و خبرگزاري «ایتنا» گذاشتيد ممنونم و براي شما و مجموعه‌هاي infowatch و ايدكو آرزوي موفقيت روزافزون دارم.
سوكورنكو: بنده هم از شما و خصوصا دوست خوبم، آقاي سينا بقايي، مدير عامل شركت ايدكو، سپاسگزارم.


-----------------------------------------------------
توضیح: نسخه مشروح و كامل‌تر اين مصاحبه را می‌توانید در شماره ۱۳۱ ماهنامه دنياي كامپيوتر و اطلاعات مطالعه نماييد.
 
کد مطلب: 28692
نام شما
آدرس ايميل شما