۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۳
رییس کمیته مخابرات مجلس در گفت‌وگو با ایتنا

لزوم تدوین قوانین برای حمایت از تولید صنایع داخلی

ایتنا - علی مطهری: حمايت از توليدكنندگان داخلي در كشور وجود ندارد چراكه در اين زمينه متولي خاصي در كشور نيست.
لزوم تدوین قوانین برای حمایت از تولید صنایع داخلی



رييس كميسيون مخابرات مجلس شوراي اسلامي گفت: حمایت از صنایع داخلی درحوزه مخابرات قوانین خاصی را می‌طلبد.


علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایتنا اظهار داشت: در حال حاضر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور متولی اجرای قانون استفاده از حداکثر توان داخلی است و به نظر مي‌رسد كه این وظیفه را به خوبی انجام نداده است.

وي افزود: از سوي ديگر رقابت در حوزه صنایع مخابرات در كشور كاهش يافته است چراکه سرعت پیشرفت فناوری به اندازه ای بالاست که اجازه رقابت در صنایع مخابراتی را گرفته است.

مطهري مشکل چندساله نمایشگاه‌های داخلی درحوزه مخابرات از جمله تلکام را «کمرنگ شدن حضور صنایع داخلی» دانست و خاطرنشان كرد: تصور مي‌شود كه اين شركت‌ها در نمايشگاه امسال تلكام حضور نيابند.

عضو كميسيون صنایع مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: حمايت از توليدكنندگان داخلي در كشور وجود ندارد چراكه در اين زمينه متولي خاصي در كشور نيست.

رییس کمیته مخابرات مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های داخلی مانند صاحب فناوري‌هاي برتر در كشور در نمايشگاه‌هاي داخلي حضور ندارند كه علت اين امر را مي‌توان در «کم توجهی جامعه و مصرف کنندگان» و «کاهش سطح فناوری در محصولات اين شركت‌ها» جست‌وجو كرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی آشنایی با فناوری‌های موجود در دنیا را از جمله مزایای برگزاری نمایشگاه‌های داخلی دانست و گفت: نمایندگان شرکت‌های خارجی در چنين نمایشگاه ها حضور دارند و نقطه نظرات جدیدی را در این راستا ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آشنایی مسئولین اجرایی و قوه مقننه از توانایی‌ها و مشکلات شرکت‌های فعال در حوزه مخابرات از دیگر مزایای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کشور است چراکه حضور متمرکز تولیدکنندگان داخلی می‌تواند توان اجرایی و مشکلات این صنف را به خوبی نشان دهد.

مطهری خصوصی سازی را موتور محرک افزایش توان تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: استفاده از توان داخلی به جای استفاده مطلق از تجهیزات مخابراتی خارجی و یا دست کم «استفاده از محصولات خارجی به شرط انتقال فناوری» می‌تواند در تقویت شرکت‌های داخلی کمک کند. 


به گزارش ایتنا علي مطهري، نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي و رييس كميسيون مخابرات دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي است.
وی دارای مدرک كارشناسي مهندسی برق-الکترونیک از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و مدرک كارشناسي ارشد در رشته برق-مخابرات از دانشگاه ارومیه است.
مطهری از ابتدای استخدام خود در شرکت مخابرات مشغول به کار بوده است و از رده کارشناسی تا مدیریتی را پله پله طی کرده است. او در کارنامه خود تجربه کار در چهار شهر ایران را دارد و آخرین سمت او قبل از نمایندگی، مدیریت مخابرات استان آذربایجان غربی بوده است. 
 
کد مطلب: 20216
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام