۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۹
بیتا طهماسبی:

سازمان در جایگاه گریزناپذیری از سوی صنف قرار دارد

ایتنا - طهماسبی: هر صنفی بدون حضور در نهادهای اجتماعی مانند اتحادیه‌ها، سندیکاها و... نمی‌تواند بر مشکلات خود به صورت فردی پیروز شود. به همین خاطر است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در جایگاه بالا و گریزناپذیری از سوی صنف فناوری اطلاعات قرار دارد.
بیتا طهماسبی - عضو‌ هیئت مدیره سازمان نصر تهران و نامزد گزوه پیشنهاد 20
بیتا طهماسبی - عضو‌ هیئت مدیره سازمان نصر تهران و نامزد گزوه پیشنهاد 20



بیتا طهماسبی مدیرعامل آواژنگ سیستم، نامزد انتخاباتی سومین دوره هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و عضو پیشنهاد۲۰ با بیان این مطلب که وضعیت کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل مسایلی از قبیل نرخ ارز، تحریم و مشکلات واردات تعریفی ندارد گفت: در تمامی حوزه‌ها این مشکلات به صورت جدی نمودار شده است و حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که برخلاف دیگر اصناف کشور از تاریخجه طولانی نیز برخوردار نیست نمی‌تواند وضعیتی بهتر از دیگر صنوف داشته باشد. اما این مشکلات نمی‌تواند بهانه‌ای باشد در سکون بازار این حوزه چون اعتقاد دارم این حوزه جامعه‌ای تحصیل‌کرده و روشنفکر را شامل می‌شود که با استفاده از توانایی این جامعه می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

به گزارش ایتنا به نقل از itobserver، مدیرعامل خدمات آواژنگ در خصوص جایگاه سازمان نظام صنفی رایانه‌های در حل مشکلات صنف و کسب و کار این حوزه اظهار داشت: نظام صنفی رایانه‌ای بر خلاف دیگر صنوف کشور مانند طلا، مسوجات و... قدمت زیادی ندارد پس نمی‌توانیم انتظار یک صنف قدرتمند در حد این صنوف را بعد از ۶ سال از گذشت تاسیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات صنف جوانی است. هر صنفی بدون حضور در نهادهای اجتماعی مانند اتحادیه‌ها، سندیکاها و... نمی‌تواند بر مشکلات خود به صورت فردی پیروز شود. به همین خاطر است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در جایگاه بالا و گریزناپذیری از سوی صنف فناوری اطلاعات قرار دارد. این سازمان باید با سازو کارهای نوین اعتلا و اقتدار لازم را برای حل مشکلات اعضاء خود فراهم نماید تا نگاه جدی‌تر را نیز از سوی نهادهای دولتی و سازمان‌های تصمیم گیر به خود ببیند.

بیتا طهماسبی عملکرد سازمان در ۶ سال گذشته را به کاشت درخت گردویی تشبیه کرد که امروزه نیاز آن اقتدار و اعتلای صنفی است تا بتواند ثمره خود را به بار بنشاند و اظهار داشت: در ۶ سال گذشته در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خدمات ارزشمندی صورت گرفته است و تقابل با بدنه دولتی تبدیل به تعامل با این مرجع تصمیم ساز شده است.

وی ادامه داد: در طی این ۶ سال بحران‌هایی گریبانگیر سازمان و صنف بود که نمی‌توان آن را در وظایف نظام صنفی رایانه‌ای دانست. بحران نمایشگاهی که توان و انرژی را از مدیران سازمان گرفته بود می‌توانست به بحران تبدیل نشود. این موضوع نشان دهنده این است که هنوز در تفهیم اساسنامه و آیین نامه‌ها پخته نشده‌ایم و ایراداتی نیز به عملکرد نظام صنفی در این سال‌ها وارد است.

نامزد انتخاباتی سومین دوره هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و عضو پیشنهاد۲۰ در خصوص اهداف حضور در انتخابات اظهار داشت: اهداف من به عنوان عضوی از پیشنهاد ۲۰ در راستای افزایش اعتبار و اقتدار سازمان و به کارگیری تمامی ظرفیت اعضای هیئت مدیره در خصوص تصمیم سازی‌ها و امور اجرایی در درون و برون سازمان خواهد بود.

وی افزود: مشارکت حداکثری از جانب اعضاء در فعالیت‌های صنفی و جایگزینی کیفیت به جای کمیت در برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی نیز از اهداف حضور در انتخابات به شمار می‌رود.

بیتا طهماسبی با اشاره به دستورالعمل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که به تازگی منتشر شده است گفت: این دستورالعمل به درخواست برخی از اعضاء هیئت مدیره صادر شده است و بحث ابراز هویت را مظرح کرده است که باید تعریف درستی از آن ارایه شود.

وی در پایان مشکلات رای‌های نظارتی را نیز از معضلات این انتخابات برشمرد و افزود: باید نظارت کاملی بر روند رای‌ها نظارتی در این انتخابات انجام پذیرد تا این انتخابات در فضایی سالم و بدون مشکلی به سرانجام برسد.
کد مطلب: 19827
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام