۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۹
پور‌نقش‌بند:

بزرگ‌ترین مشکل ،عدم حضور موثر یک نهاد حمایت کننده است

ایتنا - پور‌نقش‌بند: اعتقاد دارم تلاش‌های صادقانه بسیاری انجام شد ولی به نتیجه نرسید.
علیرضا پورنقش‌بند، عضو هیئت مدیره سازمان و نامزد گروه پیشنهاد20
علیرضا پورنقش‌بند، عضو هیئت مدیره سازمان و نامزد گروه پیشنهاد20


علیرضا پورنقش‌بند مدیرعامل شرکت نقش البرز، نامزد انتخاباتی نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و عضو پیشنهاد ۲۰ در خصوص تحلیل خود از وضعیت کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات و به طور خاص بحث سخت افزار و دور نمای این حوزه گفت : در حال حاضر در گیر گذراندن شرایط بسیار سختی هستیم.

به گزارش ایتنا به نقل از itobserver، تحریم‌های گزنده و آزار دهنده که بخش آیتی را به دلیل ماهیت تکنولوژیک بودنش بیش از سایر بخش‌ها مورد تهدید قرار می‌دهند، شرایط خاص اقتصادی جهان و رکود بسیار طولانی و نقس گیری که در این بخش رخ داده همراه با تغییرات نسنجیده و کارشناسی نشده متعدد در بخش مقررات وضع شده مرتبط با بخش بازرگانی کشور مثل استاندارد و گمرک، تعدد نهادها و دستگاه‌های متولی حقوق مصرف کننده و فشارهای روزافزون این دستگاه‌ها بر بازار و تهیه کنندگان و عرضه کنندگان کالای آیتی و عدم برقراری هیچ‌گونه تماس و تعامل بین این نهادها و نمایندگان صنف، ادغام دو وزارتخانه اصلی صنایع و بازگانی و توقف یا تأخیر در روال تصمیم گیری و تصمیم سازی، نوسانات و افزایش نرخ ارز در چند ماهه اخیر، کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش این بخش، نبود هیچ‌گونه حمایت سیستم بانکی و تمرکز بانک‌ها بر سود اندوزی صرف، افزایش سرسام آور هزینه‌ها و کاهش شدید درآمدها، و پاره ای موارد دیگر هریک به سهم خود حوزه فناوری اطلاعات را تحت فشار قرار داده‌اند. با توجه به این شرایط بنده وضعیت کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات به خصوص بخش سخت افزار را بسیار نامطلوب میدانم، و چنانچه فوراً چاره اندیشی نشود دورنمای آن را نیز در آینده نزدیک مطلوب نمی‌بینم.

وی درباره تأثیر گذاری جایگاه سازمان نظام صنفی در خصوص وضعیت بازار سخت افزار در کشور و ساز و کار بازار اظهار داشت :بزرگ‌ترین مشکل این بخش نبود حضور موثر یک نهاد حمایت کننده است. این خود تابع دلایل مختلف است، از یکسو احساس نشده بخش قانونگذار و اجرایی کشور عزم جدی برای شنیدن حرف فعالان این حوزه داشته باشد و به سختی تن به شنیدن این حرف‌ها داده یا اصلاً نداده و تلاش‌های انجام شده پی در پی با ناکامی مواجه شده است و از سوی دیگر فعالین این حوزه به دلیل خستگی مستهلک کننده ناشی از مشکلات متعدد و پیاپی سال‌های اخیر انگیزه های خود را برای تلاش و رفع مشکلات از دست داده‌اند. بسیاری از مشکلات مذکور توسط یک سازمان مردم نهاد متولی صنف قابل پیگیری و اجرا است که مصداق آن سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور است. حصول یک نتیجه مثبت توسط سازمان نظام صنفی حتی اگر مختصر و کوچک باشد می‌تواند بسیار روحیه بخش باشد و زمینه ساز موفقیت‌های بعدی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به تعاریف شما از نظام صنفی رایانه ای این نهاد در دوره قبل توانسته است نیازهای صنف را در این حوزه برآورد کند؟و شما چه توقعی در آینده از این سمت‌وسو ها دارید؟ گفت :اعتقاد دارم تلاش‌های صادقانه بسیاری انجام شد ولی به نتیجه نرسید. دلایل آن را هم شرح دادم. اعتقاد دارم حضور افراد تأثیر گذار و با نفوذ می‌تواند کمک شایسته ای به انتقال نظرات و مشکلات اعضای صنف به بخش قانون گذار و اجرایی کشور نماید، استفاده از پتانسیل موجود در نخبگان صنف موضوعی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد. من امیدوارم روند پیشرفت سازمان نظام صنفی سرعت بیشتری پیدا کند و نتایج امیدوار کننده ای را به سرعت برای اعضایش به ارمغان آورد.

پور نقش‌بند درباره اهداف و برنامه های خود به عنوان یکی از نامزدهای شاخه سخت افزار در انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران گفت : تلاش خواهم کرد همزمان هم در جهت حل مشکلات یاد شده و هم در جهت اصلاح زیرساخت‌ها فعالیت کنم. در دور دوم رسیدگی به موضوعاتی مثل استاندارد، تدوین آیین نامه های توزیع و خدمات پس از فروش و گمرک شروع شد که من در آن‌ها فعال بودم، ادامه این فعالیت‌ها در وهله اول مورد نظر من است. علاوه بر این‌ها معتقدم مشکلات ارزی، بانکی و رفاهی تا حد زیادی قابل رفع هستند که در جهت آن خواهم کوشید. قصد ندارم برنامه پر حجم و مفصلی ارائه دهم که تضمینی برای اجرای آن نباشد. با اهداف و نقشه راه گروه پیشنهاد ۲۰ همراه هستم و اعتقاد دارم این روش به نتیجه خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص اینکه چه نکاتی باید در برگزاری انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای باید دیده شود اظهار داشت : سازمان نظام صنفی به عنوان مجری و مسئول برگزاری این دوره از انتخابات وظیفه سنگینی بر دوش دارد. ضمن احترام به تمام کادر اجرایی و نظارتی سازمان، تقاضا دارم همه جوانب اجرای انتخابات را با مشورت نخبگان، نمایندگان کاندیداها، اعضای فعلی هیئت مدیره و صاحبان تجربه در برگزاری سایر انتخاب‌ها بازنگری و بهترین ساز و کار را انتخاب و اجرا نمایند. از کاندیداهای محترم نیز که قبل و حین و بعد از برگزاری انتخابات همکارانی صمیمی، شجاع و خوش فکر هستند تقاضا می‌کنم ارتباط خود را صرف نظر از نتیجه همچنان حفظ نموده و آن را گسترش دهند. نکته بسیار مهم حضور همه اعضای صنف در عرصه انتخابات و انتخاب دقیق و هوشمندانه نمایندگان شایسته است. من انتقاد جدی به آرای وکالتی دارم، این ساز و کار که در حال حاضر فقط در انتخابات نظام صنفی دیده می‌شود و در سایر انتخاب‌ها یا به کلی ممنوع یا بسیار محدود و سخت‌گیرانه شده است، در اصل به منظور اجرای اراده صاحب رای توسط نماینده‌اش پیش بینی شده، ولی در حال حاضر تبدیل به تفویض این شده حق به دیگری شده که اصلاً شایسته نیست. انتظار دارم همه بدنه صنف محترم فناوری اطلاعات شخصاً یا توسط نمایندگانی که نظر آن‌ها را با امانت داری کامل به صندوق‌ها واریز می‌کنند در این انتخابات شرکت کنند یا اگر شرکت نمی‌کنند حداقل رای خود را نیز نزد خودشان محفوظ نگاه دارند.
کد مطلب: 19826
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام