۰
plusresetminus
جمعه ۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۴
عضو اتحاد 15 در گفت‌وگو با ایتنا

کمیسیون سخت‌افزار در دوره بعدی باید ضعف دوره گذشته را پوشش دهد

ایتنا - کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های ساماندهی بازار و خدمات پس از فروش، تعرفه و گمرکات و ارز، استاندارد و منابع غیرتعرفه‌ای و... جزو اولویت‌های کار می‌باشد.
کمیسیون سخت‌افزار در دوره بعدی باید ضعف دوره گذشته را پوشش دهد


«اتحاد 15» یکی از ائتلاف‌های اصلی انتخابات دوره سوم نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران است.
برای معرفی بیشتر برنامه‌های این گروه، احسان بیات از اعضای این اتحاد گفت‌وگویی با ایتنا انجام  داده که در ادامه می‌خوانید.



آقای بیات، شما در جایی از مصاحبه‌هایتان گفته‌اید که کمیسیون سخت‌افزار سازمان در دوره گذشته از ضعف زیادی برخوردار بوده و به کمیسیون خاموشی تبدیل شده بود. در صورتی که انتخاب شدید برنامه‌تان برای رونق مجدد این کمیسیون چیست؟
جلب مشارکت و حضور حداکثری و جدی افرادی که جدا از بزرگ یا کوچک بودن شرکت‌هایشان انگیزه لازم جهت تلاش در شناخت و رفع مشکلات شرکت‌های سخت افزاری را داشته باشند می‌تواند به عنوان خون تازه‌ای در این کمیسیون به رونق بیش از پیش آن کمک نماید.
انشاالله با ترکیب چهرهای با تجربه و صنفی و افراد با انگیزه شاهد خروجی‌های مثبت و موثر در حل مسایل صنف خواهیم بود و خلاء قبلی پر خواهد شد و امیدواریم بتوانیم ضعف دوره گذشته را جبران کنیم.

چند نمونه از اقدامات عملی که برای دوره بعدی فکر کرده‌اید اجرا کنید را نام ببرید؟
با شناخت مشکلات روز شرکت‌های سخت‌افزاری(که گریبانگیر اکثریت اعضا باشد) و البته تقریبا همه از آنها آگاه هستند، تشکیل کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های ساماندهی بازار و خدمات پس از فروش، تعرفه و گمرکات و ارز، استاندارد و منابع غیرتعرفه‌ای و... جزو اولویت‌های کار می‌باشد که می‌باید بلافاصله تشکیل و اقدامات لازم جهت تعامل با ارگان‌های مربوطه جهت رفع آنها شروع شود.

در خصوص تعرفه‌های گمرکی همیشه حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشته است. اهم این موضوعات چیست؟
مسئله تعرفه مسئله حساسی است. از آنجا که ۹۰% کالا‌های آی‌تی دارای تکنولوژی بالایی هستند که زمینه تولید آنها در داخل کشور وجود ندارد و از آنجایی که امروزه کامپیوتر و اینترنت به یک نیاز و ضرورت تبدیل شده است و برای افزایش ضریب نفوذ این اقلام در خانوارها، ارزان‌تر کردن هرچه بیشتر این اقلام از اهداف مهمی است که می‌باید در دستور کار داشت لذا پایین نگه داشتن تعرفه به این امر کمک خواهد کردتا این کالا هرچه ارزان‌تر در اختیار مردم قرارگیرد.
اما در جایی که کالایی واقعا امکان تولید داخلی به معنا واقعی تولید را داشته و نه بحث سودجویی و منافع فرد یا شرکت خاصی قاعدتا از افزایش منطقی آن کالا در جهت حمایت منطقی از تولید و اشتغال‌زایی حمایت خواهیم کرد.

چه برنامه‌ای دارید که در کمیسیون‌های سازمان و به ویژه کمیسیون سخت‌افزار منافع شخصی دنبال نشود و بیشتر به فکر آحاد صنف باشد؟
یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها از نظر من ایجاد راهکاری برای ارتباط و دریافت حداکثری نقطه نظرات شرکت‌های کوچک و بزرگ سخت‌افزاری و مشارکت آنها در اظهارنظرها و تصمیم‌گیری‌های کمیسیون از طریق اس.ام.اس و ایمیل و.. می‌باشد.
کمیسیون متعلق به تمامی شرکت‌هابوده و بزرگ و کوچکی و نام آنها ملاک حضور آنها در تصمیم‌گیری‌ها و طرح مشکلات نیست. مطمنا اگر همه اعضا بتوانند به نوعی نقطه نظراتشان را در کمیسیون مطرح کنند و افراد فقط از یک طیف خاص در کمیسیون حضور نداشته باشند، امکان سوءاستفاده شرکت یا شرکت‌های خاصی وجود نخواهد داشت. 
 
کد مطلب: 19748
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام