۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۶
سردبیر فناوران اطلاعات:

انتخاب چهره ICT حرکتی نو و بدیع

ایتنا - ايمان بیک: انتقادي به اين كار مطرح است اينكه تاكنون اتاق فكري براي انتخاب چهره به غير از خود ماهنامه نداشتيم.
ايمان بيك، سردبير روزنامه فناوران
ايمان بيك، سردبير روزنامه فناوران

حركتي كه ماهنامه دنياي كامپيوتر و ارتباطات در مورد انتخاب چهره ICT شروع كرد نو و بديع بود.

ايمان بيك، سردبیر روزنامه فناوران اطلاعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایتنا و با بيان اين مطلب گفت: اينكه يك نشريه مستقل و به صورت مستقل چهره ICT سال را انتخاب مي‌كرد قابل تقدير است.

وي در ادامه افزود: اما انتقادي به اين كار مطرح است اينكه تاكنون اتاق فكري براي انتخاب چهره به غير از خود ماهنامه نداشتيم واين انتقادي است كه به اين روند وارد است.

به گزارش ایتنا، بيك در ادامه افزود: اما امسال اين مشكل رفع شده و چهره ICT توسط گروهي به عنوان اتاق فكر، انتخاب مي‌شود.
به گفته بيك، چيزي كه اين ابتكار را از مابقي كارهاي مشابه و انتخاب‌هاي ديگر جدا مي‌كند اين است كه موضوع انتخاب چهره ICT براي ماهنامه، يك مقوله اقتصادي و درآمدزا نيست، به خاطر همين است كه افراد ديگري كه مي‌خواهند دست به انتخاب بزنند سراغ چهره نمي‌آيند به سراغ محصولات و يا شركت‌ها مي‌روند.

سردبير نخستين روزنامه فناوري اطلاعات و ارتباطات كشورمان در ادامه اظهار داشت:‌ اين كار، كار ارزشمندي است. اما بهتر بود با روال معين و شاخص‌هاي مشخص انجام شود.

وي در ادامه با تحليل فضاي حوزه ICT در سال ۸۹ گفت: يكي از مسائلي كه مي‌تواند آثار مثبتي داشته باشد، راه‌اندازي كارگروه ICT در هيئت دولت بود. اين نكته نشان مي‌دهد كه دولت براي موضوع دولت الكترونيك تصميم دقيق گرفته است، چون نزديك ۳ سال بود كه در بلاتكليفي كامل بوديم. اين كار با هر نيتي كه باشد باعث توسعه ICT خواهد شد.

بيك افزود:‌ تشكيل اين كارگروه با تصميماتي چون الزام ۷۰ درصدي ارائه خدمات نهادها به صورت الكترونيك به مردم بود. الكترونيكي شدن خدمات دولتي به هر نحوي باعث توسعه ICT خواهد شد و مهم‌ترين پيامد آن به عقيده من، به وجود آمدن شفافيت در نهادهاي دولتي است. مسئله‌اي كه كشور ما و بسياري از كشورها مانند ايران دچار آن هستند چيزي نيست جز عدم شفافيت در نهادهاي دولتي.
وي اظهار داشت: شفافيت باعث پاسخگويي خواهد شد. اطلاعات و در پي آن نياز و تقاضا به وجود مي‌آيد و همه اينها با هم منجر به تغييرات دموكراتيك در حوزه‌هاي مختلف خواهد شد.

بيك در انتها با ارزيابي عملكرد دولت در سال گذشته در حوزه ICT گفت: من به دولت نمره خوبي نمي‌دهم. به عقيده من سال گذشته قدم چنداني به سمت خصوصي شدن ICT برداشته نشد.

کد مطلب: 17962
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام