۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۱
داوود زارعیان؛

بايد كاربرد IT در بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشور افزايش يابد

اگر بخش IT كشور تقويت شود، طبيعي است هزينه‌ها كاهش يافته و بهره‌وري نيز افزايش مي‌يابد.
بايد كاربرد IT در بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشور افزايش يابد
جهاد در فرهنگ ديني و اسلامي ما داراي بار ارزشي و بالايي است و زماني كه بحث جهاد مطرح مي‌شود ما كار را نه براي منافع شخصي بلكه براي مردم و توسعه جامعه انجام مي‌دهيم و فكر مي‌كنم كلمه جهاد در بحث اقتصادي به اين دليل انتخاب شد كه داراي بار ارزشي و فرهنگي در جامعه است.

دكتر داوود زارعيان - مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران - با بيان اين مطلب اظهار كرد: ‌وقتي بحث جهاد اقتصادي مطرح مي‌شود، بايد برروي دو مفهوم كار شود كه يكي افزايش بهره‌وري و ديگري موضوع كاهش هزينه‌هاست كه طبيعتا افزايش بهره‌وري زماني مي‌تواند در اقتصاد كشور تاثيرگذار باشد كه همراه با كاهش هزينه‌ها باشد.

وي با بيان اين‌كه براي تحقق جهاد اقتصادي همه بايد فعاليت كنند، گفت: در اين ميان نقش مديران به دليل مسووليت و نقشي كه در راهبرد و برنامه‌ريزي دارند، مهمتر از بقيه است.

وي افزود: اصولا اقتصادهاي بزرگ جهان بر مبناي بخش خصوصي مديريت مي‌شوند و نقش مديريت را در جهاد اقتصادي بسيار موثر مي‌دانند و به اعتقاد من اگر تغييرات فكري و ذهني در سطح مديريتي ايجاد شود، مي‌تواند به بخش‌هاي پاييني نيز برسد و تاثيرگذار باشد.

به گفته زارعيان براي كاهش هزينه‌ها بايد شرايط را به‌گونه‌اي فراهم كرد كه كاربرد فن‌آوري اطلاعات در بخش‌هاي مختلف اقتصادي كشور افزايش يابد زيرا در حال حاضر اين ميزان ناكافي است و بايد در همه حوزه‌ها عموميت يابد.

وي تاكيد كرد: اگر بخش IT كشور تقويت شود، طبيعي است هزينه‌ها كاهش يافته و بهره‌وري نيز افزايش مي‌يابد و در آن زمان ما گامي موثر در جهت تحقق جهاد اقتصادي برداشته‌ايم.

او در ادامه ابراز كرد: وقتي بحث اقتصاد مطرح مي‌شود، مباحث جانبي نيز به دنبال آن مطرح مي‌شود و بايد جلوي رانت‌ها و پولشويي گرفته شود؛ من تصور نمي‌كنم بدون توسعه IT در شرايط كنوني چنين كاري شدني باشد و اگر امروز دنيا در حوزه پولشويي توانسته به خوبي عمل كند و موفق باشد به دليل توسعه فن‌آوري اطلاعات و نقل و انتقال پول از طريق شبكه‌هاي IT است و ما هم در اين حوزه بايد به اين سمت برويم و حوزه فن‌آوري اطلاعات نيز اين پتانسيل را دارد.

زارعيان گفت:‌ در سال اول انقلاب اسلامي، جهاد سازندگي تاسيس شد كه گروهي از مردم بدون مزد و منت در جهت سازندگي بيش‌تر فعاليت كردند و امروز نيز زماني كه بحث جهاد اقتصادي مطرح مي‌شود يعني اقتصاد را در يك حركت جهشي و جهادي انجام دهيم.

وي گفت: در بحث يارانه‌ها بايد دو نكته را مدنظر قرار دهيم و اين مفهوم را در جامعه جا بيندازيم كه بايد هزينه آن چيزي كه مصرف مي‌كنيم، بپردازيم و از طرفي در منابع انرژي مصرفي صرفه‌جويي كنيم كه اين صرفه‌جويي به دنبال خود توسعه را به دنبال دارد و توسعه به رفاه مردم منجر خواهد شد.

او تاكيد كرد: بايد شعار كمتر داده و عمل كنيم و بويژه در حوزه فن‌آوري اطلاعات بايد كمك كنيم كه اينترنت پرسرعت را با سرعتي بالا در اختيار مردم قرار دهيم.
کد مطلب: 17675
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام