۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۴۲
مديركل خدمات مخابراتي :

هزينه 8 ميلياردي 118

هزينه 8 ميلياردي 118
مديركل اداره خدمات مخابراتي مخابرات استان تهران گفت: ۹۰ درصد شماره‌هاي موجود در ۱۱۸، شماره‌هاي حقيقي است و اين در حالي است كه ۸۰ درصد تماس‌هاي برقرار شده با ۱۱۸ براي دريافت شماره‌هاي مشاغل است.

عباس ابوالقاسمي آزاد با اشاره به اجراي طرح اخذ هزينه براي اعلام شماره مشاغل در سامانه ۱۱۸ گفت: از زمان آغاز اين طرح شركت مخابرات به تك تك مشاغل موجود در سامانه ۱۱۸، نامه‌هايي را با پست سفارشي اشاره كرده و در اين نامه به مشاغل اطلاع داده شده در صورت تمايل در مهلت تمايل با مراجعه رضايت خود را براي شركت در اين طرح اعلام كنند.

وي ادامه داد: عدم مراجعه مشترك در مهلت تعيين شده براي ثبت نام به منزله عدم تمايل وي براي ثبت شماره در سامانه ۱۱۸ تلقي مي‌شود و بدين ترتيب شماره وي از ليست شماره‌هاي اعلامي ۱۱۸ حذف مي‌شود.

مديركل اداره خدمات مخابراتي استان تهران افزود: شركت مخابرات براي اين اطلاع رساني و استفاده از پست سفارشي قراردادي با شركت پست منعقد كرده بود كه اين قرارداد براي مخابرات حدود ۵۵ ميليون تومان هزينه در پي داشته است و بدين ترتيب هم‌اكنون شماره حدود ۱۵ هزار از مشاغل در سامانه ۱۱۵ موجود است.

آزاد ادامه داد: هزينه اعلام شماره تلفن در سامانه ۱۱۸ براي مشاغل ماهانه ۵۰۰ پالس تلفن ثابت شهري (هر پالس ۴۴.۷ ريال) معادل ۲ هزار و ۲۳۵ تومان است. 

وي افزود: مشاغل جديد و علاقمند براي ورود به سامانه ۱۱۸، بايد مجوزهاي كسب و كار مربوطه را ارائه دهند و اين سخت‌گيري معقولانه است؛ زيرا شهروندان به ۱۱۸ اعتماد دارند و اعتماد آنها بايد با درستي و صحت شماره‌هايي كه به آنها اعلام مي‌شود حفظ گردد. 

مديركل اداره خدمات مخابراتي مخابرات استان تهران تأكيد كرد: در رابطه با مراكز دولتي ابلاغيه‌اي از هيئت مديره شركت نداريم و مراكز عام‌المنفعه و مشتركان حقيقي نيز مانند سابق ۱۱۸ اطلاع رساني مي‌شوند.

وي با بيان اينكه بيش از ۹۰ درصد شماره‌هاي موجود در ۱۱۸ متعلق به اشخاص حقيقي است، افزود: در طرح اعلام شماره تلفن مشاغل بايد به اين نكته توجه داشت كه تمامي شماره‌هاي حقوقي جزء مشاغل محسوب نمي‌شوند؛ بلكه زماني كه خطي حقوقي به نام شركت خريداري مي‌شود به نام شركت اطلاع رساني مي‌شود و اگر حقيقي و به نام شخص خريداري شود، نيز به نام شخص اطلاع رساني مي‌شود كه هر دوي اين مواد بدون هزينه است. 

وي ادامه داد: اگر مشترك بخواهد علاوه بر نام خريداري شده تلفن وي به نام دوم (شغل مورد نظر) اطلاع رساني شود، اين اطلاع‌رساني جزء مشاغل محسوب مي‌شود. 

وي ادامه داد: هم‌اكنون به ۹۵ درصد تلفن‌هاي نصب شده در استان تهران و موجود در سامانه ۱۱۸، به نام شخص يا شركت خريداري شده‌اند و به آنها هزينه‌هاي مشاغل تعلق نمي‌گيرند. 

مديركل خدمات مخابراتي شركت مخابرات استان تهران تصريح كرد: شركت مخابرات براي پاسخگويي به تماس‌هاي ۱۱۸ ساليانه نزديك به ۸ ميليارد تومان هزينه مي‌كند و اين رقم صرفنظر از هزينه‌هاي جاري، تنها به پيمانكاران اپراتوري ۱۱۸ پرداخت مي‌شود. 

وي ادامه داد: روزنامه بطور متوسط از ۵۰۰ هزار تماسي كه در سامانه ۱۱۸ پاسخگويي مي‌شود، نزديك به ۸۰ درصد پاسخگويي‌ها مربوط به مشاغل است و به اين ترتيب مخابرات بيش از ۸۰ درصد ۸ ميليارد هزينه سالانه ۱۱۸ را صرف جذب مشتري و درآمد‌زايي براي مشاغلي مي‌كند كه تنها ۴.۵ درصد از مجموع شماره‌هاي ۱۱۸ را شامل مي‌شوند. 

آزاد افزود: هم‌اكنون شركت مخابرات يك شركت سهامي عام است و بايد به سهامدارانش سود دهد كه برنامه شركت مخابرات در آينده تلاش براي مساوي شدن هزينه و درآمد در ۱۱۸ است.

وي گفت: روش‌هاي مختلفي براي اين كار وجود دارد كه اين روش‌ها را به هيئت مديره شركت ارسال كرده‌ايم. 

آزاد تأكيد كرد: ما از خدمات مخابراتي و ۱۱۸ سود نمي‌خواهيم؛ اما مي‌خواهيم اگر سود ده نيست، هزينه‌بر هم نباشد. 

رئيس اداره كل خدمات مخابراتي استان تهران تأكيد كرد: در برنامه‌هايي كه از ابتداي سال گذشته اجرا خواهيم كرد بين تعداد تماس‌هاي برقرار شده با مشاغل تفاوت قائل خواهيم شد. 

وي توضيح داد: فعلاً در واقع از مشاغل براي اعلام شماره در ۱۱۸، تنها هزينه آبونمان اخذ مي‌شود و هزينه دو هزار و ۳۰۰ توماني براي ورود به سرور ۱۱۸ است اما در آينده بين مشاغلي كه در روز به تعداد دفعات بيشتري شماره آنها را به متقاضيان مي‌دهيم و مشاغلي كه تعداد دفعات كمتري درخواست مي‌شوند تفاوت قائل خواهيم شد.

کد مطلب: 16421
نام شما
آدرس ايميل شما