سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 29 شهريور 1395 ساعت 12:24 https://www.itna.ir/news/45362/تسلا-سرگرم-به-روزرسانی-نرم-افزاری-اتومبیل-های-خودران -------------------------------------------------- عنوان : تسلا سرگرم به‌روزرسانی نرم‌افزاری اتومبیل‌های خودران -------------------------------------------------- ایتنا - اتومبیل‌های خودران تسلا برای دوری جستن از تصادفات، از دوربین، رادار، و یک «فهرست زمین‌کدیابی شده» استفاده می‌کنند. متن : به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تسلاموتورز، این شرکت اعلام کرد که در حال به‌روزرسانی فناوری ناوبری خودکار (autopilot) است تا بتواند برای یکی دیگر از نرم‌افزارهای خود، به‌روزرسانی آتی را فراهم نماید. بزرگ‌ترین چالشی که اکنون تسلا با آن روبروست، این است که چگونه از حسگرهای مربوط به رادار استفاده کند. پیش‌تر، یک سیستم دوربین و پردازش عکس، حسگرهای اصلی را تشکیل می‌دادند و این سیستم با استفاده از داده‌های سیستم رادار، به تأیید یافته‌های خود می‌پرداخت. اما از این پس، دوربین و رادار با یکدیگر کار خواهند کرد تا موانع جاده‌ای را شناسایی نمایند. انتظار می‌رود این بهبودها، در نرم‌افزار نسخه ۸/۰ تسلا که قرار است در طی چند هفته آینده عرضه گردد، دیده شوند. «فهرست زمین کدیابی شده» از اشیائی همچون علامت‌های جاده‌ای و پل‌ها، برای پیشگیری از تشخیص نادرست بهره گرفته خواهد شد و بنابراین از ترمزگیری خودکار بدون دلیل (که می‌تواند خطرناک باشد)، جلوگیری به‌عمل خواهد آمد. بدین‌ترتیب، سیستم قادر خواهد بود تصادم‌های احتمالی را که قبلاً نادیده گرفته می‌شدند، به درستی تشخیص دهد. مورد اشاره شده، چند ماه پیش در یک تصادف ناوبری خودکار رخ داد و در آن، سیستم خودرو از کامیونی که در جلوی اتومبیل تسلا مدل S به سمت چپ پیچید، غفلت کرد. این اتومبیل فکر می‌کرد می‌تواند بدون برخورد با کامیون، از آن گذر کند؛ غافل از اینکه یک تصادف در کمین است. فهرست گفته شده، دارای یک نقشه GPS از اشیائی همچون نشانه‌های است که در قسمت بالای جاده قرار گرفته‌اند و بنابراین هیچ خطری برای خودرو ندارند و بدین‌ترتیب سیستم رادار این امکان را پیدا می‌کند تا با ایمنی کامل به آنها بی‌توجهی کند و در نتیجه ترمز بی‌مورد گرفته نشود. در همایشی که با حضور روزنامه‌نگاران برگزار شده بود، الون ماسک (مدیرعامل تسلا) گفت که معتقد است این به‌روزرسانی در سیستم ناوبری خودکار، در تصادف گفته شده، می‌توانست کامیون را شناسایی کند. او همچنین به استفاده از رادار، در قالب حسگر اصلی، به‌عنوان «مسئله بسیار سختی» یاد کرد که باید حل گردد. ماسک همچنین مدعی شد که «هیچ» خودروساز دیگری بدون متصل ساختن تمامی خودروها به فضای ابری و استفاده از اطلاعات ناوگان نمی‌توانست چنین کاری انجام دهد و بدین‌ترتیب پیام‌های خطا را کاهش دهند. اطلاعات ناوگان، عبارت است از پایگاه داده‌ها خودروها اشیاء محیطی خود را به آن گزارش می‌دهند و سایر خودروها هم می‌توانند از یافته‌های آنها استفاده کنند.