سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) 15 ارديبهشت 1399 ساعت 12:29 https://www.itna.ir/news/60688/رشد-775-درصدی-استفاده-مایکروسافت-خدمات-ابری-آغاز-همه-گیر-شدن-کروناویروس -------------------------------------------------- عنوان : رشد 775 درصدی استفاده مایکروسافت از خدمات ابری از آغاز همه‌گیر شدن کروناویروس -------------------------------------------------- ایتنا - مایکروسافت اخیرا گزارش داد که پایه استفاده روزانه Teams در اواسط ماه مارس 12 میلیون رشد به خود دیده است. تعداد کاربران اسلک هم رشد یافته است که یک پیروزی برای این پلتفرم محسوب می‌شود. متن : بنا بر اعلام مایکروسافت، استفاده از خدمات این شرکت رشد چشمگیری داشته است به طوری که در مناطقی که در آنها سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی یا قرنطینه در جریان همه‌گیری کروناویروس به اجرا در آمده‌اند خدمات ابری افزایش 775 درصدی را تجربه کرده است.   به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از سیودایو، افزایش تقاضا ممکن است بر عمکلرد و استفاده تاثیر بگذارد و در واکنش به آن مایکروسافت گفت که امدادگران شرایط اضطراری، مدیریت بخش سلامت و اورژانس، زیرساخت دولتی حیاتی و کارکردهای محوری اپ Teams را برای پشتیبانی از کار از راه دور در اولویت قرار می‌دهد. به منظور پشتیبانی از این تلاش، مایکروسافت در حال اولویت‌بندی ظرفیت برای مشتریان موجود از طریق افزودن محدودیت‌هایی برای آفرهای رایگان است.   بنا بر اعلام مایکروسافت، با اینکه تقاضا موجب هیچگونه اختلال قابل توجهی در سرویس‌ها نشده است، ولی استقرارها در مناطق تحت فشار قرار گرفته – از جمله برخی از زیرساخت‌ها در اروپا، بریتانیا، آسیا، هند و برزیل – به زیر نرخ موفقیت 99.99% رسیده است. در هفته‌های پیش رو این شرکت قصد دارد تا «ظرفیت جدید قابل توجهی» را اضافه کند و شرکت‌ها را به استفاده از مناطق یا منابع جایگزینی که ممکن است هجوم تقاضای کمتری داشته باشند ترغیب نموده است.   مایکروسافت در حال تقویت ظرفیت است، و با ISPها «برای در پیش گرفتن تمهیداتی برای کاهش پهنای باند از منابع ویدئویی همکاری می‌کند، تا شبکه‌هایشان در روزهای غیرتعطیل بتوانند به سرویس‌دهی ادامه دهند».   مایکروسافت اخیرا گزارش داده که پایه استفاده روزانه Teams در اواسط ماه مارس 12 میلیون رشد به خود دیده است. تعداد کاربران اسلک هم رشد یافته است که یک پیروزی برای این پلتفرم محسوب می‌شود.   شیوع کرونا شرکت‌های فروشنده را در شرایط جالبی قرار داده است: یک فرصت درآمدزائی از افزایش تقاضا در شرایط بحرانی به وجود آمده است.   در حالی که شرکت‌های فروشنده شاهد افزایش استفاده از سرویس هستند، ولی هدایا یا لاسنس‌های رایگانی نیز ارائه می‌کنند. سیسکو، که میزبان 12 میلیارد دقیقه جلسه در WebEx از یکم ماه مارس بوده است، 225 میلیون دلار را به مبارزه با کووید-19 اختصاص داده است.