۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۰۹

گزارش تصویری ایتنا: مهم‌ترین تغییرات احتمالی مورد انتظار در آیفون 13

ایتنا – ِآیفون 13 به زودی توسط اپل معرفی خواهد شد و بازار شایعات درباره آن بسیار داغ است و به همین مناسبت نیز در این گزارش تصویری به چند مورد بسیار مهم از موارد مورد انتظار بر روی این تلفن همراه هوشمند می‌پردازیم.
ِآیفون 13 به زودی توسط اپل معرفی خواهد شد و بازار شایعات درباره آن بسیار داغ است و به همین مناسبت نیز در این گزارش تصویری به چند مورد بسیار مهم از موارد مورد انتظار بر روی این تلفن همراه هوشمند می‌پردازیم.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  techradar، آیفون سال‌های متوالی است که تغییراتی بزرگ نداشته است ولی این امر به این معنی نیست که هیچ انتظاری نباید از نسل جدید این محصول داشته باشیم و در ادامه به مهم‌ترین مواردی که کاربران از آیفون 13 انتظار دارند بپردازیم.
 
شکاف بالای نمایشگر کوچک‌تر
شیار بالای نمایشگر در آیفون 10 به خط تولید اپل اضافه شد ولی نکته بسیار مهم در این زمینه این بود که این ابعاد در طول زمان چندان تغییر نکردند. با توجه به این شرایط و با نگاهی به این موضوع که شرکت‌هایی مانند سامسونگ ابعاد شیار بالای نمایشگر خود را به حداقل رسانده‌اند، پیش‌بینی می‌شود که اپل نیز رویکردی از این دست را در پیش بگیرد. حداقل انتظار این است که آیفون 13 بتواند تجهیزات و دوربین جلو را به یک حفره پانچ داخل نمایشگر خلاصه کند و انتظارات جذاب، داشتن یک نوآوری بزرگ است.
 
سیستم پایدارسازی تصویر و حسگرهای LiDAR برای تمام مدل‌ها
یکی از مشکلات بسیار بزرگ اپل در محصولات قبلی این بوده است که فاصله بسیار بزرگی بین مدل‌های نیرومند و مدل‌های عادی در زمینه کیفیت حشگرهای دوربین وجود داشت. مواردی مانند حسگر LiDAR یا پایدار سازی دیجیتالی تصویر امری نیست که کاربران مدل‌های دست بالای آیفون با آن غریبه باشند ولی اگر نسخه‌های ورودی هر نسل از آیفون را خریداری کرده باشید ممکن است چنین امکاناتی را بر روی دستگاه خود تجربه نکرده باشید. با توجه به قیمت بالای آیفون‌های نسل جدید، انتظار می‌رود که این حسگرها بر روی تمامی سری آیفون 13 به کاربران عرضه شود و دیگر شاهد حذف آن از مدل‌های پایه سری 13 نباشیم.
 
کوچک‌تر شدن ابعاد فیزیکی باتری
یکی از موارد بسیار مهم در ابعاد تلفن‌های همراه امروزی، باتری آن‌ها است. انتظار می‌رود که باتری از نظر حجم توان خروجی بسیار نیرومند باشد ولی ابعاد فیزیکی آن چندان بزرگ نباشد. این امر یک بحث کاملا فنی است ولی به نظر می‌رسد که شرکت اپل به سراغ آن رفته است. مینگ چی کو که یکی از مفسران و افراد با دانش در زمینه محصولات اپل است از تلاش این شرکت برای کوچک‌تر کردن ابعاد فیزکی باتری در آیفون 13 خبر داده است و اعلام کرده است که اپل قصد دارد تا این کار را بدون قربانی کردن توان باتری انجام بدهد. این امر موجب ایجاد انتظارات بسیار زیادی شده است.
 
فیس آی‌دی سازگار با شناسایی چهره با ماسک و عینک
شاید این مورد کمترین درصد رسیدن به آیفون 13 را داشته باشد ولی بازهم امید اندکی وجود دارد که اپل بتواند آن را به کاربران آیفون 13 عرضه کند. این مورد بیشتر به همه گیری ویروس کرونا مربوط است و با توجه به خطرات برداشتن ماسک در محیط‌های مختلف، امکان شناسایی چهره به صورت دقیق و در وضعیت داشتن ماسک و عینک، یک امرو بسیار مناسب است که می‌تواند آیفون را به روزهای بی رقیب بودن باز گرداند.
 
حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر
آیفون 13 در این زمینه تقریبا باید بتواند نظرات کاربران را تامین کند زیرا این امکان مدت‌ها پیش بر روی محصولات اندرویدی حتی میان رده به کاربران ارائه شده است. این قابلیت چیزی نیست که کسی آن را نشناسد و شاید حداقل انتظارات از آیفون 13 همین مورد باشد که در صورت عدم عرضه آن واقعا شاهد کم کاری از سوی شرکت اپل بوده‌ایم.


برای خواندن توضیحات روی گزینه «تصاویر بزرگ» کلیک کنید


 
کد مطلب: 65935
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام