کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گران‌ترین و نیرومندترین موتورسیکلت برقی جهان

سايت خبری ايتنا , 8 تير 1398 ساعت 18:05

ایتنا- موتورسیکلت برقی جدید کمپانی آرک به نام وکتور با بازه سرعتی 270 مایل بر ساعت و قیمتی برابر با 111 هزار دلار در تعداد محدود عرضه خواهد شد.


 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، زمانی که هارلی دیویدسون لایووایر با قیمت 30 هزار دلاری خود به بازار عرضه شد بسیاری را از خرید آن نومید کرد. بااین‌حال به نظر می‌رسد که این رکورد قیمتی هم‌اکنون با برچسب قیمتی 111 هزار دلاری موتورسیکلت جدید آرک به نام وکتور شکسته شده است.
 
بیشترین چیزی که در وکتور جلوه می‌کند استایل آن است که از موتورسیکلت‌های دیگر بسیار فراتر رفته است. اجرای اصلی وکتور از قبیل ساختار اصلی و هردو بازوی نوسان آن از کربن فایبر ساخته شده است. نکته جالب در رابطه با این موتورسیکلت برخورداری از دو بازوی نوسان است که یکی از آن‌ها به دلیل وجود فرمان داخلی مرکزی در قسمت جلویی بدنه تعبیه شده است. کربن به‌کاررفته در وکتور در کاهش وزن آن و رسیدن به وزن استاندارد یک موتور اسپرت مجهز به ICE کمک بسیاری کرده است.
 

 
 
از مولفه‌های دیگر این موتورسیکلت گران‌قیمت برقی، بازه سرعتی آن است که برای وکتور 270 مایل تعریف شده است. این رقم در صورت درست بودن می‌تواند تمامی موتورهای برقی موجود در بازار را پشت سر بگذارد و به رکوردی جدید برای وکتور تبدیل شود.
 
قدرت موتور وکتور برابر با 133 اسب بخار تعریف شده است و قرار نیست که سرعت بسیار زیادی را به کاربر ارائه کند. البته گشتاور موتور همیشه در رابطه با موتورهای برقی حرف اول را میزند که این مقیاس در وکتور تنها 239 فوت – پوند است که از جدیدترین موتورسیکلت فولکس‌واگن به نام TDi بسیار بیشتر است و به محیط‌زیست نیز آسیب بسیار کمتری می‌رساند.
 
اما سؤالی که در این رابطه مطرح شده است آن است که آیا خرید وکتور به این قیمت کلان می‌ارزد؟ جواب این سوال بر اساس اعداد و ارقام به‌دست‌آمده منفی است. با این قیمت می‌توان به هارلی دیویدسون مدل لایووایر خرید و از راندن آن‌ها در اطراف شهر لذت برد.
 


کد مطلب: 57039

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/gallery/57039/1/گران-ترین-نیرومندترین-موتورسیکلت-برقی-جهان

ايتنا
  https://www.itna.ir