۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۱

772 میلیون دلار هزینه بازار اینترنت اشیاء در سال آینده

ایتنا – در میان صنایع مختلف، شاخه‌های گوناگون صنعت حمل‌ونقل به‌عنوان بزرگ‌ترین مشتریان خدمات اینترنت‌اشیاء مطرح خواهند بود و به‌تنهایی 85 میلیارد دلار از هزینه‌های یاد شده را پوشش می‌دهد.
772 میلیون دلار هزینه بازار اینترنت اشیاء در سال آینده
اینترنت‌اشیاء شاید در ابتدای مطرح شدن، بیشتر موضوعی جانبی و محدود تلقی می‌شد، اما هم‌اکنون تا آنجا گسترش یافته که جزء اولین مقولات برای بحث و بررسی و مهم‌تر از آن، جهت سرمایه‌گذاری محسوب می‌گردد.
متخصصان و تحلیلگران بازار به‌تازگی اعلام کرده‌اند که اینترنت‌اشیاء، سال آینده به اندازه‌ای پیشرفت خواهد نمود که هزینه‌های انجام شده در این بازار از رقم نجومی 772 میلیارد دلار نیز فراتر می‌رود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز اینترنت‌اشیاء را می‌توان آینده صنایع فناوری دانست، هرچند برخی صاحبنظران معتقدند این بازار هنوز به سطح مناسبی از پیشرفت و بلوغ نرسیده است؛
با این حال بنگاه تحلیلی IDC طی مطالعه‌ای، به بررسی آینده این بازار پرداخته که بر اساس آن، آینده این بخش از فناوری بسیار روشن است.
 
بر اساس گزارش ارائه شده توسط این مرکز، در سال 2018 میلادی شاهد افزایش هزینه‌های صرف شده در این بازار و رشد 14.6 درصدی (از 678 میلیارد دلار به 772 میلیارد و 500 میلیون دلار) خواهیم بود.
 
 
 
همچنین این گزارش نشان از آن دارد که با در نظر داشتن ادامه روال کنونی، بازار اینترنت‌اشیاء در سال 2020 میلادی از مرز یک تریلیون دلار و یک سال بعد، 1.1 تریلیون دلار، خواهد گذشت.
 
بر اساس گزارش یاد شده، می‌توان پیش‌بینی نمود که مقوله اینترنت‌اشیاء به سودآورترین رویکرد بازار در سال 2018 میلادی بدل شده و می‌تواند سودی 239 میلیارد دلاری را برای شرکت‌های فعال در این عرصه به ارمغان آورد.
همچنین گفته می‌شود در میان صنایع مختلف، شاخه‌های گوناگون صنعت حمل‌ونقل به‌عنوان بزرگ‌ترین مشتریان خدمات اینترنت‌اشیاء مطرح خواهند بود و به‌تنهایی 85 میلیارد دلار از هزینه‌های یاد شده را پوشش می‌دهد.

شایان ذکر است که گزارش یاد شده به صورت کامل بازه زمانی سال‌های 2016 تا 2021 را پوشش داده و نشان از این دارد در بازه زمانی یاد شده، رشد سالانه متوسط 21 درصدی برای این بازار به ثبت رسیده است.
 
کد مطلب: 51255
برچسب ها: اینترنت اشیاء
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام