۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹

به‌روزرسانی لینوکس Univention سرورهای شرکتی

ایتنا- نسخه سرور 4.2 سیستم عامل مخصوص سرورهای شرکتی Univention که بر پایه دبیان نوشته شده است، به‌تازگی با یک به‌روزرسانی در زمینه بهبود عملکرد ساختار مدیریت سیستم روبرو شده است.
به‌روزرسانی لینوکس Univention سرورهای شرکتی
نسخه سرور 4.2 سیستم‌ عامل مخصوص سرورهای شرکتی Univention به‌تازگی با یک به‌روزرسانی جدید در زمینه بهبود عملکرد عمومی ساختار مدیریت سیستم روبرو شده است.
گفتنی است این سیستم‌عامل، بر مبنای یکی از توزیع‌های مشهور و محبوب لینوکس، یعنی "دبیان" نوشته شده و گسترش یافته است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به‌روزرسانی جدید و نسخه 4.2-3 Univention را می‌توان وصله امنیتی کوچکی جهت رفع ایرادهای متعدد، اما نه‌چندان اساسی -که توسط کاربران مختلف گزارش شده‌اند- دانست.
به گفته توسعه‌دهندگان، این وصله موجب می‌شود تا کاربران بتوانند شاهد بهبود عملکرد بسیاری از سیستم‌ها بر روی سرورهای لینوکسی باشند و در حقیقت به‌صورت کلی، عملکرد این سرورها به‌صورت چشمگیری پیشرفت خواهد داشت.

نکته مهم این است که این نسخه به طور کلی برای مجموعه‌های شرکتی و سازمان‌ها طراحی شده و از این لحاظ، کم و بیش حساس به شمار می‌آید.
 
در این میان و بنا به گفته برنامه‌نویسان، یکی از مهم‌ترین موارد بهینه‌سازی شده در به‌روزرسانی تازه این سیستم را می‌توان بررسی دقیق‌تر دامنه‌های اکتیو دایرکتوری مایکروسافت دانست.

متخصصان مسئول عرضه این به‌روزرسانی، با ارائه توضیحات دقیق‌تری در این‌باره می‌گویند: «اکنون با تغییرات صورت گرفته، نوع مصرف و قابل تنظیم بودن سیستم مدیریت، تا حد ممکن گسترش‌ یافته است. طراحی سیستم‌های دستیاری و ارتباط با سیستم مدیریت نیز بازبینی شده که رویکرد نسبت به این بازبینی با تمرکز بر روی قابلیت استفاده بیشتر انجام شده است.»
 
همچنین نصب به‌روزرسانی موردنظر موجب می‌شود تا پیچیدگی‌های پیشین در زمان کار کردن با سیستم مدیریتی لینوکس نیز کاهش یابد.
نیکو گولدن به‌عنوان مدیر اجرایی این پروژه در این‌‌ زمینه می‌گوید: «گزینه‌های تنظیمی بیشتری برای صرفا "یک بار ورود" به سیستم مدیریتی نیز به این نسخه افزوده شده‌اند که بر امنیت سیستم می‌افزاید. ضمن اینکه برای مثال می‌توان با اعطای دسترسی محدود به افراد، از پیکربندی‌های انجام شده توسط کاربران معتبر، به‌راحتی استفاده نمود.»
 
کد مطلب: 51135
برچسب ها: لینوکس دبیان
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام