۱
plusresetminus
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۸

اطلاعات فوق سری سازمان امنیت ملی آمریکا در اینترنت قرار گرفت

ایتنا - محتوای بسیار حساس یک هارد دیسک متعلق به «آژانس امنیت ملی» آمریکا (NSA) بر روی سرورهای عمومی سرویس ذخیره سازی آمازون منتشر شده است.
اطلاعات فوق سری سازمان امنیت ملی آمریکا در اینترنت قرار گرفت
محتوای بسیار حساس یک هارد دیسک متعلق به «آژانس امنیت ملی» آمریکا (NSA) بر روی سرورهای عمومی سرویس ذخیره‌سازی آمازون منتشر شده است.

به گزارش ایتنا این دیسک مجازی مربوط به یکی از زیر مجموعه های NSA به نام «فرماندهی اطلاعات و امنیت ارتش آمریکا» (INSCOM) تعلق داشته و شامل 100 گیگابایت داده مرتبط به یک پروژه نظامی محرمانه با کد «دیسک قرمز» (RedDisk) بوده است.

این پروژه محرمانه که 93 میلیون دلار خرج روی دست پنتاگون گذاشته، یک سیستم ماژولار، قابل سفارشی‌سازی و مقیاس‌پذیر برای به اشتراک گذاری گزارشات طبقه‌بندی شده و داده‌های به دست آمده از رادارها، پهپادها و ماهواره‌ها از طریق لپ‌تاپ و تبلت در میدان نبرد بوده‌ است.

افشای این دیسک محرمانه روی اینترنت توسط یکی از محققان شرکت امنیت سایبری «UpGuard» به نام «کریس ویکری» کشف شده و او بلافاصله دولت را در جریان این موضوع قرار داده است.

گفتنی است که آژانس امنیت ملی در زمینه حفاظت از اطلاعات خود سابقه چندان درخشانی ندارد، چرا که در سال 2013 ادوارد اسنودن بخشی از اطلاعات این سازمان را افشا کرد، و سال گذشته نیز یکی از پیمانکاران این سازمان به نام «هارولد مارتین» به سرقت چندین ترابایت داده از دفتر مرکزی این سازمان متهم شد.

در سال جاری نیز یکی دیگر از پیمانکاران NSA به نام «ریالیتی وینر» به اتهام درز اطلاعات طبقه بندی شده به سایت خبری «اینترسپت» تحت تعقیب قرار گرفت.
(منبع: کاریارارقام )
کد مطلب: 51137
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام