۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱

12 قابلیت اندروید P که ممکن است برای شما جذاب باشند

ایتنا - گوگل در اوائل ماه مه در طی کنفرانس Google I/O نسخه بتای اندروید P را ارائه نمود که در اینجا با توجه به جدیدترین به روزرسانیهایی که تا این تاریخ برای آن عرضه گردیده نگاهی مختصر و مفید به ویژگیهای آن می اندازیم.
12 قابلیت اندروید P که ممکن است برای شما جذاب باشند
 
 
اندروید P پر از قابلیت های جدید
اندروید P شاید هنوز یک نام رسمی نداشته باشد، ولی این باعث نمی شود که چیزی از جذابیت قابلیتها و تغییرات جدیدی که این سیستم عامل موبایل دارد کاسته شود.
 
گوگل در اوائل ماه مه در طی کنفرانس Google I/O نسخه بتای اندروید P را ارائه نمود که در اینجا با توجه به جدیدترین به روزرسانی هایی که تا این تاریخ برای آن عرضه گردیده نگاهی مختصر و مفید به ویژگیهای آن می اندازیم.
 
 
باتری تطبیقی اندروید P
در ادامه تلاشهای بی پایان برای بهبود عمر باتری، قابلیت Adaptive Battery اندروید P اپهایی که به مرور زمان استفاده خواهید کرد را به خاطر می سپارد و منابع سیستم را برای آنها اولویتبندی می کند. در مورد اپهایی که به ندرت استفاده می کنید، اندروید P اساسا آنها نادیده خواهد گرفت تا زمانی که واقعا استفاده از آنها را شروع کنید.
 
 
یک ابزار جدید اسکرین شات
یک ابزار جالب اسکرینشات جدید گزینه ای را برای ویرایش و حذف یک اسکرینشات بلافاصله پس از گرفتن آن ارائه می کند. هر یک از گزینه های نوتیفیکیشنی که پس از کپچر گرفتن از صفحه مورد نظرتان نمایش داده می شود را انتخاب کنید.
 
 
ناوبری اشاره ای (Gesture navigation)
اشاره های ناوبری اکنون بخشی از اندروید P هستند. آن دکمه قرصی شکل در پایین صفحه را می بینید؟ این جایگزین سه دکمه ای می شود که قبلا در اندروید استفاده می شدند.
 
این قابلیت اختیاری است، و به طور پیشفرض در وضعیت off قرار دارد. شما می توانید آن را با رفتن به این مسیر و تغییر وضعیت سوئیچ آن فعال کنید:
Settings > Gestures> Swipe up on Home Screen
 
 
تصاویر در پیش نمایش پیام
نوتیفیکیشنها به زودی از قابلیتی برای نمایش تصاویر در پیش نمایش نوتیفیکیشن بهره مند خواهند شد. این قابلیت جدید توسعه دهندگان را ملزم به افزودن این گزینه خواهد کرد.
 
 
طراحی متریال جدید
اندروید P در مجموع ظاهری جدید دارد. گوشه های اندکی گرد شده بر روی نوتیفیکیشنها و قسمت تنظیمات سریع هم در این رابط وجود دارند. این یک طراحی متریال مدرن است که اگر مایل باشید می توانید از آن استفاده کنید.
 
 
بزرگنمایی انتخاب متن
یک قابلیت iOS کمتر مورد توجه قرار گرفته که گوگل نهایتا به حالت کپی کردن افزوده است یک باکس بزرگنمایی انتخاب متن است. به این صورت که وقتی حرکت دادن نشانگر درون بلوکی از متن را آغاز کنید، دیگر نیازی نخواهد بود که مکان دقیق آن را حدس بزنید.
در عوض، اندروید P یک باکس بزرگنمایی را درست به بالای نشانگر اضافه کرده است.
 
 
کنترل چرخش سریع
چیزی آزاردهنده تر از زمانی نیست که صفحه گوشیتان بچرخد در حالی که نیازی به این کار نداشته اید.
در حالت Landscape، یک تاگل چرخش سریع جدید در گوشه بالا سمت راست صفحه نمایش داده می شود. اگر روی بزنید صفحه می چرخد، و وقتی آماده برگشتن به حالت Portrait بودید آن را مجددا انتخاب نمایید.
 
 
کنترلهای رسانه ای اولویت پیدا می کنند
پیش از اندروید P، در زمان گوش دادن به موسیقی و وقتی که می خواستید صدای موسیقی مورد نظر را تنظیم کنید، راهی ساده برای این کار وجود نداشت. شما می توانستید از دکمه های صدا استفاده کنید ولی نهایتا ممکن بود باعث تنظیم صدای کل سیستم گوشیتان شود.
پس از نصب اندروید P، حالت پیشفرض به این صورت خواهد بود که کلیدهای صدا کنترل صدای رسانه را انجام خواهند داد.
همچنین، ظاهر جدید کنترلهای صدا مرتبتر شده است.
 
 
مالتی تسکینگ
به جای یک پشته عمودی از پیش نمایشهای اپ، اندروید P به پیش نمایشهای واحدی سوئیچ می کند به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار داده می شوند.
با استفاده از قرص اشاره (gesture pill) در پایین صفحه، شما می توانید با اسکرول به اپهای باز قبلی بروید یا بر روی پیش نمایش یک اپ به بالا swipe کنید تا بسته (force-close) شود.
 
 
باری دیگر ظاهری جدید برای بخش تنظیمات
گوگل در تلاش مداومش برای هر چه درستتر کردن Android Settings باری دیگر آن را بازطراحی کرده است. اکنون تنظیمات اندروید، برای تازه کارها، رنگارنگتر شده است.
 
 
اقدامات اپ (App actions)
App actions کارهایی را پیشنهاد خواهد داد که عموما درون یک اپ انجام می دهید، یا لازم هستند. به عنوان مثال، در این اسکرینشاتها دو دکمه درست زیر ردیف بالایی پیشنهادهای اپ قرار دارند. یک دکمه پیشنهاد می دهد که از Google Photos برای پاکسازی فضا بر روی دستگاهم استفاده کنید، و دکمه دیگر گزینه ای برای باز کردن Slack و سوئیچ کردن سریع را در اختیار کاربر قرار می دهد.
 
 
پشتیبانی از ناچ
نمایشگرهایی که قسمت وسط بالای آنها برش خورده و اصطلاحا حالت ناچ دارند امسال مورد استقبال ویژه قرار گرفته اند، و گوگل هم تلاش کرده تا خود را با این روند وفق دهد. اندروید P پشتیبانی رسمی را برای حالت ناچ برای آن دسته از تولیدکنندگان سخت افزار که به استفاده از این طراحی علاقه ویژه دارند افزوده است.
 
 
 
کد مطلب: 52984
برچسب ها: اندروید P
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام