۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳

حذف قفل سبز رنگ Secure بر روی سایتهای HTTPS از گوگل کروم

ایتنا - هدف گوگل کسب اطمینان از این است که 100 درصد اینترنت HTTPS باشد، هدفی که تا تحقق آن راه درازی در پیش نیست.
حذف قفل سبز رنگ Secure بر روی سایتهای HTTPS از گوگل کروم
 
گوگل می گوید که امنیت باید به قدری طبیعی و رایج باشد که آن را نبینید. ولی امنیت بد باید جلوی چشم باشد!
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از رایورز به نقل از cnet، گوگل به تدریج آیکون قفل سبز و برچسب Secure کنار URLها در کروم را حذف می­‌کند، اقدامی که اشاره‌ای به این واقعیت است که وب‌سایت‌های ایمن باید در اینترنت دارای اکثریت باشند.
 
در حال حاضر، همه وب‌سایت‌های HTTPS وقتی از صفحه‌­شان در مرورگر گوگل کروم بازدید کنید، آن قفل و برچسب را نشان می­‌دهند که معنای آن این است که در حال بازدید از صفحه امنی هستید که رمزنگاری و در برابر حملات سایبری حفاظت شده است.
هدف گوگل کسب اطمینان از این است که 100 درصد اینترنت HTTPS باشد، هدفی که تا تحقق آن راه درازی در پیش نیست.
 
گفتنی است مطابق آمار تا 12 مه امسال، 83 درصد از وب‌سایت‌هایی که افراد در محیط ویندوز با کروم از آنها بازدید می‌کردند صفحات HTTPS بوده‌اند. این باعث شده گوگل به این نتیجه برسد که احتمال اینکه از یک صفحه HTTPS بر روی کروم بازدید شود به مراتب بیشتر از یک صفحه ناامن است.
 
 رفتار Chrome 70 در زمانی که یک کاربر به یک سایت HTTP مراجعه کند

با این ذهنیت، اگر چیزی نورم باشد، شما واقعا نیاز به برچسبی نخواهید داشت که به شما اطلاع دهد که همه چیز نرمال است. از این رو گوگل تصمیم گرفته تا در ماه سپتامبر با Chrome 69 برچسب Secure را حذف نموده و نهایتا نمایش قفل مربوطه را نیز متوقف نماید.
 
امیلی شوچتر، یکی از مدیران محصولات امنیتی گوگل، در یک پست بلاگ گفت: «از آنجا که ما به زودی همه صفحات HTTP را "ناامن" لحاظ خواهیم نمود، حذف نشانگرهای مثبت بودن وضعیت امنیتی در کروم را متوقف خواهیم نمود تا وضعیت پیشفرض بدون علامتگذاری شدن امن بود باشد.»
 
در عوض، گوگل ترجیح خواهد داد افراد را به خروج از وب‌سایت‌های غیر HTTPS ترغیب کند، هدفی که با نشان دادن یک آیکون هشدار قرمز و یک برچسب Not Secure در میله URL محقق خواهد شد.
آغاز نمایش این علامت‌ها از ماه اکتبر خواهد بود.
 
گوگل اوائل امسال طرحهایی را برای نمایش دادن برچسب Not Secure برای همه وبسایتهای غیر HTTPS که از ماه ژوئیه آغاز می شود اعلام کرد.
  
کد مطلب: 52903
برچسب ها: گوگل کروم
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام