۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

گام مهم نسخه جدید کروم برای امنیت وب

ایتنا - گوگل قصد دارد سایت‌های وب را به سمتی هدایت کند که بصورت پیش‌فرض، از HTTPS برای امنیت خود استفاده نمایند.
گام مهم نسخه جدید کروم برای امنیت وب

شرکت گوگل قصد دارد در جدیدترین نسخه از مرورگر مشهور خود "کروم" گامی مهم به منظور تأمین امنیت هر چه بیشتر کاربران بردارد.

طبق شنیده‌ها، در نسخه 68 این مرورگر، کلیه سایت‌هایی که بدون هیچ‌گونه رمزگذاری فعال هستند، "ناامن" معرفی خواهند شد.
تاکنون ممکن بود هر سایت غیر HTTPS، بدون هیچگونه هشداری، اقدام به انجام اموری نظیر ارسال ایمیل (ناخواسته) نماید که طبعاً مخاطراتی برای کاربران امنیتی در پی داشت و حال، گوگل با این تصمیم، قصد حل این معضل را دارد.

به گزارش ایتنا از رایورز گوگل در حال حاضر رتبه سایت‌هایی را که به امنیت توجه ندارند، کاهش داده است؛ بدین ترتیب با تمهیدات جدید گوگل، در میان یکصد سایتی که رتبه بالا داشته و از HTTPS استفاده می‌کنند، شاهد هشدار امنیتی نخواهید بود.

در بیانیه رسمی گوگل در این خصوص آمده است که گام اول برای امنیت، آموزش کاربران است؛ چنان‌که نمای ظاهری جدید مرورگر کروم، کمک می‌کند تا بدانند کدام سایت امن/ناامن است و در نتیجه، سایت مخاطب خود را بشناسند.
گوگل همچنین افزوده که قصد دارد سایت‌های وب را به سمتی هدایت کند که به صورت پیش‌فرض، از HTTPS برای امنیت خود استفاده نمایند.
 


گفتنی است در حال حاضر، HTTPS حدود 68 درصد از ترافیک مرورگر کروم در پلتفرم‌های اندروید و ویندوز را محافظت می‌کند که این عدد در پلتفرم مک و نیز سیستم‌عامل کروم به 78 درصد می‌رسد.

شایان ذکر است که تغییرات جدید کروم، چندان جدید و غیرمنتظره نیست؛ بلکه از حدود سیزده ماه پیش و با عرضه نسخه 56 این مرورگر، برخی صفحات سایت‌ها دارای هشدار بودند؛ به عنوان مثال صفحاتی که رمز عبور درخواست می‌کردند و یا نیاز به اطلاعات کارت اعتباری بود.

همچنین به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان هشدار داده شده که از این پس، این قاعده شامل همه سایت‌ها خواهد بود.
 
کد مطلب: 52005
برچسب ها: گوگل کروم HTTPS
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام