۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱

«فایرفاکس 59» آماده ورود به بازار

ایتنا - موزیلا با انجام سرمایه‌گذاری 2 میلیون دلاری پروژه برزگی را در جهت توسعه قابلیت‌های عدم تمرکز بر وب آغاز کرد.
«فایرفاکس 59» آماده ورود به بازار
شرکت نرم‌افزاری موزیلا -از بزرگترین تولیدکنندگان مرورگرهای اینترنتی در جهان- با آماده‌سازی «فایرفاکس 59» از پروتکل‌های اینترنتی غیرمتمرکز به صورت گسترده پشیتبانی می‌کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سی‌نِت، «فایرفاکس 59» که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مارس سال جاری به صورت عمومی منتشر می‌شود، افزونه‌های مربوط به پروتکل‌های اینترنتی DAT، IPFS و Secure Scuttlebutt را در خود جای داده است و گام جدید شرکت موزیلا محسوب می‌شود تا جایگزینی برای مدل سرورهای کنونی ارائه شود.

این شرکت، سال گذشته همکاری‌هایی را با «بنیاد ملی علوم آمریکا» داشته و به موجب آن (و با انجام سرمایه‌گذاری 2 میلیون دلاری) پروژه بزرگی را در جهت توسعه قابلیت‌های عدم تمرکز بر وب آغاز کرد.

افزونه‌های DAT، IPFS و Secure Scuttlebutt در اصل پروتکل‌های نرم‌افزاری محسوب شده و نوعی پیشرفت برای توسعه زیرساخت‌های اینترنتی هستند که به شبکه‌های همتا امکان می‌دهند برخی قابلیت‌های سرورهای کنونی وب را به صورت گسترده‌تر و توسعه‌یافته‌تر در اختیار کاربران قرار دهند.

از دیگر نوآوری‌هایی که برای «فایرفاکس 59» در نظر گرفته شده است می‌توان به رابط کاربری نرم‌افزاری جدید اشاره نمود که به صفحات باز شده امکان می‌دهد حجم کمتری از پردازنده رایانه را به خود اختصاص دهند.

این رابط کاربری جدید به گونه‌ای طراحی شده است که نحوه نمایش نام سایت‌ها در هر یک از صفحات باز شده را تغییر می‌دهد تا زمانی که کاربر ده‌ها صفحه را به صورت همزمان باز کرده است، آسان‌تر بتواند صفحه موردنظر خود را پیدا کند.
 
کد مطلب: 51911
برچسب ها: موزیلا فایرفاکس
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام