۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰

پوشش ۲۰ درصدی اینترنت 5G تا سال ۲۰۲۳

ایتنا – به نظر می‌رسد که اینترنت 5G تا سال 2019 عملیاتی نخواهد شد و در سال 2023 نیز تنها یک‌پنجم جهان به این فناوری اینترنتی پیشرفته دسترسی خواهند داشت.
پوشش ۲۰ درصدی اینترنت 5G تا سال ۲۰۲۳
به نظر می‌رسد که ارتباطات و اینترنت مبتنی بر 5G تا سال 2019 عملیاتی نخواهد شد و در سال 2023 نیز تنها یک‌پنجم جهان به این فناوری اینترنتی پیشرفته دسترسی خواهند داشت.
 
به گزارش ایتنا از رایورز زمانی که صحبت از اینترنت اشیاء و خانه‌ها و خودروهای متصل به اینترنت به میان می‌آید، بسیاری از متخصصان معتقدند که بدون اینترنت 5G نمی‌توان تحقق این موارد را شاهد بود.
با این وجود، تحقیقات شرکت اریکسون در این زمینه نشان داده است که نباید به این زودی انتظار داشت که این فناوری به یک امکان همه‌گیر در تمام جهان بدل شود، بلکه باید در این خصوص قدری احتیاط نمود.
 
بر اساس این تحلیل‌ها، قرار است تا نخستین سیگنال‌های اینترنت 5G برای مصرف تجاری کاربران، به‌صورت رسمی در سال 2019 فعال شوند، اما باز هم این امر به معنی همگانی شدن سریع این نسل از اینترنت همراه نیست.
 
این تحلیل‌ها نشان داده‌اند که با واقع‌بینی و بلکه در بهترین حالت ممکن، در 6 سال آینده شاهد پوشش 20 درصدی اینترنت 5G در جهان خواهیم بود و بنابراین تنها اندکی بیش از یک میلیارد نفر در جهان از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.
این امر در حالی است که اینترنت 4G از نوع LTE به اصلی‌ترین سامانه ارتباطی همراه بدل خواهد شد و تا سال 2023، شاهد این خواهیم بود که 85 درصد از جمعیت کره زمین از این نوع اینترنت همراه بهره‌مند خواهند شد.
 
همچنین گفته می‌شود که اینترنت 5G تنها در کشورهایی خاص با درصد بالای پوشش روبرو خواهد شد که ایالات‌ متحده آمریکا در میان آنها قرار دارد و علت اصلی این امر نیز این است که این کشورها از امروز آزمایشِ پیاده‌سازی زیرساخت‌های مربوط به فناوری 5G را آغاز نموده‌اند.
 
شایان ذکر است که دو شرکت اریکسون و نوکیا از جمله اصلی‌ترین شرکت‌های فعال برای پیاده‌سازی زیرساخت‌های اینترنت 5G در جهان هستند و به همین دلیل نیز می‌توان گفت که آمار ارائه شده توسط اریکسون، مرجع بسیار مهم و معتبری برای پیش‌بینی آینده این فناوری به‌حساب می‌آید.
 
کد مطلب: 51192
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام