۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۴

وزیر ارتباطات: زیرساخت‌های فنی دولت الکترونیک مناسب است

ایتنا - آذری جهرمی: در جلسه امروز دولت مقرر شد در جلسه بعدی هیئت دولت، مصوبه‌ای برای پیشرفت بهتر دولت الکترونیک صادر شود.
وزیر ارتباطات: زیرساخت‌های فنی دولت الکترونیک مناسب است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وضعیت پیشرفت دولت الکترونیک به لحاظ زیرساخت‌های فنی را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و از تلاش برای ارائه مصوبه‌ای جدید در این زمینه خبر داد که حاوی یک سری الزام‌ها و شاخص‌ها باشد تا نتایج این پروژه برای مردم ملموس شود.
به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه گزارشی درباره پیشرفت استقرار دولت الکترونیک به دولت گفت: این گزارش با توجه به تاکید رئیس جمهوری از سوی سازمان امور اداری و استخدامی و وزارت ارتباطات تهیه شد. وی با یادآوری اینکه این گزارش شامل آخرین وضعیت پیشرفت دولت الکترونیک در کشور بود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای این کار به شکل قابل قبولی فراهم شده است؛ اکنون یکسری بانک‌های اطلاعات در ثبت احوال و در نشانی‌های پستی و در نظام نقشه‌برداری کشور داریم اما هنوز کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد. آذری جهرمی با بیان اینکه به لحاظ زیرساخت‌های فنی وضعیت خوبی در پیشرفت دولت الکترونیک داریم، اضافه کرد: در جلسه امروز دولت مقرر شد در جلسه بعدی هیئت دولت، مصوبه‌ای برای پیشرفت بهتر دولت الکترونیک صادر شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم از ارائه پیشنهادی در این زمینه به هیئت دولت خبر داد و گفت: یک سری الزام‌ها برای دستگاه‌های دولتی در این پیشنهاد دیده شده اما با توجه به اینکه این بحث نیاز به بررسی بیشتری داشت قرار شد موضوع با همکاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور مورد بازنگری قرار گیرد. آذری جهرمی گفت: پس از بررسی‌ها، در جلسه بعدی هیئت دولت پیشنهادهای مورد نظر به دولت داده می‌شود تا مصوبه‌ای برای تعیین یک سری الزام‌ها و شاخص‌ها تعیین شود.

گفتنی است رییس جمهوری بیست و هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ در آیین گرامیداشت روز جهانی ارتباطات بر استقرار کامل دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: ما در دورانی قرار داریم که باید در فضایی مطمئن‌تر، کم‌هزینه‌تر و با صرف زمان کمتر، امکانات لازم را برای نسل جوان فراهم کنیم؛ دولت باید دولت الکترونیک باشد، برای این کار قد‌م‌های کوچکی برداشته شده است اما قدم‌های بلندتری در پیش رو داریم. حسن روحانی ادامه داد: باید با یک برنامه‌ریزی درست در وزارتخانه‌های ما یک نهضت دیجیتالی انجام شود و اسناد و مدارک در چارچوب قوانین، دیجیتال شوند تا سرعت لازم برای خدمت‌‌رسانی به مردم مهیا شود؛ ما در سایه این فناوری می‌خواهیم اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور گسترش دهیم و از این فناوری برای این اقتصاد استفاده کنیم. 
دهم مرداد امسال و در آخرین روزهای کاری دولت یازدهم، وعده دولت محقق شد و مرحله نخست دولت الکترونیک با حضور ۵۱ دستگاه و ۴۴۰ خدمت فعالیت خود را آغاز کرد و قرار است مرحله دوم آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد. 
کد مطلب: 50413
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام