۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۵

جهانگرد: تا ۲ ماه دیگر خدمات دولت الکترونیک بر روی تلفن همراه مردم

ایتنا - مردم می‌توانند با استفاده از تلفن همراه سرویس‌های دولت را که به تدریج آماده می‌شود، به راحتی استفاده کنند.
جهانگرد: تا ۲ ماه دیگر خدمات دولت الکترونیک بر روی تلفن همراه مردم
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: پرتال دولت همراه که قابلیت نصب روی تلفن همراه را دارد تا 2 ماه دیگر در اختیار عموم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند سرویس‌های دولت را به راحتی از این طریق دریافت کنند.
به گزارش ایتنا نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با ایرنا درباره گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه هیئت وزیران افزود: در این جلسه علاوه بر ارائه دستاوردهای این وزارتخانه در حوزه دولت الکترونیک، نمونه‌های پرتال جدید دولت همراه در بستر تلفن همراه برای اعضای دولت دوازدهم به نمایش درآمد. وی افزود: در این جلسه مجموعه دستاوردهای دولت الکترونیک در کشور و گزارشی از تمامی زیرساخت‌ها، پایگاه داده‌ها و فرصت‌هایی که دستگاه‌های دولتی در این زمینه بطور کامل ارائه شد.

وی با بیان اینکه در جلسه هیئت دولت مجموعه سیستم‌ها و برنامه‌هایی که هر یک از دستگاه‌ها توانسته‌اند در مسیر دولت الکترونیک حرکت کنند، ارائه شد، ادامه داد: پرتال خدمات دولت الکترونیک بطور کامل توضیح داده شد، پرتال جدید دولت همراه که به زودی در بستر تلفن همراه به مردم ارائه خدمات خواهد کرد نیز معرفی شد. معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در این جلسه پرتال آزادی دسترسی به اطلاعات معرفی و پرتال صدور و تسهیل صدور مجوزها که راه‌اندازی شده است و همچنین داشبورد اطلاعات دولت که این اطلاعات را تهیه و در اختیار دولت قرار می‌گیرد به همراه مجموعه پایگاه داده‌ها که در سطح ملی تعریف شده است، معرفی شد.
جهانگرد افزود: پس از بیان نظر اعضای هیئت دولت، مقرر شد طی برنامه‌ای زمان‌بندی شده، دیگر دستگاه‌های کشور نیز به این سطح از خدمت‌رسانی الکترونیک ارتقاء یابند و سرویس‌های مورد نظر را در اختیار مردم قرار دهند.
وی توضیح داد که این پرتال‌هایی که امروز گزارش آن به دولت ارائه شده، فعال و در دسترس مردم هستند، یعنی پرتال دولت الکترونیک به عنوان «irangov.ir» در اختیار مردم است و می‌توانند از این پرتال اطلاعات خدمات دولت را گرفته و از همان صفحه به سایت منتقل شده و سرویس دریافت کنند.
جهانگرد ادامه داد: پرتال‌های آزادی دسترسی به اطلاعات و صدور مجوزها نیز امروز فعال و در اختیار مردم است، داشبورد اطلاعات دولت در اختیار دولت بوده و نمونه‌های پرتال دولت همراه که روی موبایل نصب می‌شود، امروز در جلسه هیئت دولت نمایش داده شد و طی یک تا دو ماه آینده در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند با استفاده از تلفن همراه سرویس‌های دولت را که به تدریج آماده می‌شود، به راحتی استفاده کنند.

وی همچنین درباره هزینه‌های ریالی استفاده از این خدمات گفت: عموم کارهایی که در بخش دولت الکترونیک انجام شده است، با هزینه دولت بوده و در آینده براساس قانون، ممکن تعرفه‌هایی به آنها تعلق گیرد ولی تاکنون اقداماتی که رخ داده با بودجه دولتی است.
جهانگرد افزود: ممکن است در آینده برای ارائه خدمات، این سرویس‌ها به بخش خصوصی واگذار شود و بر اساس تعرفه یا مصوباتی که مجلس شورای اسلامی خواهد داشت، تعرفه‌های این خدمات تعیین و اعلام خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین درباره زمان ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه نیز گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان مناسب آن را اعلام خواهد کرد.
 
کد مطلب: 50412
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام