۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۸

5G دریچه‌ای رو به جهان نوین

ایتنا- گذر از 3G به 4G از دیدگاه مصرف کننده معمولی، پیشرفت قابل توجهی محسوب نمی‌شد اما ورود به دنیای 5G فضایی کاملا متفاوت داشت. اخیرا در کنگره جهان موبایل آمریکا مشخص شد که اکثر حاملان بی‌سیم آمریکا، قصد دارند از 5G بهره‌مند شوند.
5G دریچه‌ای رو به جهان نوین
در کنگره جهان موبایل که اخیراً در ایالات متحده برگزار شد، روشن شد که ورایزون قصد دارد موانع و مسائل پیشِ روی مسیر انتقال خود به 5G را برطرف کند، و AT&T، پلتفرم ویژه اینترنت اشیاء (IoT) خود را معرفی کرده است و نشان داده است که می‌خواهد از پیشتازان این عرصه باشد.
اگر بدانید که تحول در شبکه چگونه تجربه موبایل شما را تغییر می‌دهد، این مسئله در استفاده از 5G به شما کمک زیادی خواهد کرد.

به گزارش ایتنا فناوری‌های بی‌سیم بر اساس نسل‌ها سنجیده می‌شوند و حرف G در 5G، بیانگر نسل فناوری بی‌سیم است و طبعا نسل بالاتر، نشانگر سرعت انتقال بیشتر داده نیز خواهد بود و روش رمزگذاری جدیدی مطرح می‌گردد که با نسل‌های قبلی قابل قیاس و سازگاری نیست.
در اجرای آزمایش 5G شاهد سرعت 100 برابری نسبت به 4G بودیم. البته در هنگام اجرای اصلی 5G سرعت کندتر می‌شود. 
البته این موضوعات از لحاظ قیمت ارائه خدمات نیز مطرح می‌شود. قیمت استفاده از یک دستگاه 5G یا طرح خدماتی نسبت به مواردی که قبلا مورد استفاده قرار می‌گرفت، به طرز چشمگیری افزایش یافته است و این موضوع موجب تأخیر در سازگاری افراد به این نسل از اینترنت شده است.

قابل توجه‌ترین تفوت در آغاز کار، سرعت دانلود سریع‌تر و زمان تأخیر کوتاه بود، ولی قسمت هیجان‌انگیز ماجرای 5G، جهانی کاملا جدید و نوپاست که این سیستم پیشِ روی شما قرار می‌دهد و از این رو کوالکام، 5G را «پلتفرمی برای اختراع» نامگذاری کرده است.

به عنوان مثال، وقتی صنعت خودرو بخواهد به سمت خودروهای خودران پیش برود، مسلما نیاز دارد که از این شبکه جدید استفاده کند. این خودروها به شبکه‌ای نیاز دارند که بتواند تعاملات چندگانه بین دستگاه‌های متصل مختلف را تسهیل کند. از طرفی از آنجا که زمان تأخیر 5G نزدیک به صفر است، اتومبیل‌های خودران می‌توانند واکنش سریع نسبت به برخورد با موانع و ترمز داشته باشد که این مهم در شبکه 4G میسر نبود.
 
کد مطلب: 50365
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
همراه اول واقعا قرارداد خوبی در این زمینه با نوکیا بست! ایرانسل که الان داره 4.5G رو با 5 مگابیت به مردم میده!!!!! رایتل 3G از 4G ایرانسل سرعت بالاتری میده
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایرانسل چرا با اسامی این نسل ها بازی می کنه؟؟، کجای دنیا نسل 4.5 5mbps سرعت داره!!!؟؟؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام