۰
يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۵

این پول اضافی نیست!

ايتنا - من تا حالا چند تا گوشی نوکیا داشتم. هیچ وقت خراب نشده. چرا باید گارانتی دارش رو بگیرم؟


حمید رضا نیکدل *

گفت: من صد سال پول اضافی نمی‌دم!

گفتم: اضافی نیست. این تفاوت قیمت بابت سرویس گارانتیه.

گفت: من تا حالا چند تا گوشی نوکیا داشتم. هیچ وقت خراب نشده. چرا باید گارانتی دارش رو بگیرم؟

گفتم: این یعنی اینکه گوشی‌هایی که خریده بودی غیر قانونی وارد شدند. حالا شاید شانست این بوده که گوشی‌ها اصل بودند ولی ممکنه دفعه بعد گوشی تقلبی باشه و زود هم خراب بشه. بعدش هم، کلا حتی ممکنه برای گوشی اصیل قانونی هم مشکل پیش بیاد. احتیاط شرط عقله....

اینجا یکی دیگر از دوستان که صحبت‌های ما را شنیده بود، گفت: می‌بخشید بچه‌ها من وارد بحثتون می‌شم ولی فرض کن یکی بخواد گوشی با گارانتی بخره. اینقدر شما گارانتی‌های جور واجور دارین که آدم گیج می‌شه.

گفتم: اشتباهت همینجاست! ما فقط یه گارانتی داریم که هیچ اسم متفرقه‌ای هم نداره. اسمش هست «ضمانتنامه رسمی نوکیا در ایران». مراکز خدمات پس از فروشمون هم به نام خودمون یعنی نوکیاست. سه تا در تهران و ۱۱ تا در شهرهای اصلی دیگه.

نفر اول گفت: دلتون خوشه...خب خود گارانتی‌تون هم جعل می‌کنن.

دومی گفت: چه شود! گوشی قانونی، گوشی غیر قانونی، گوشی غیر قانونی تقلبی، گارانتی تقلبی برای گوشی غیرقانونی تقلبی... آدم سر درد می‌گیره.

گفتم: آره واقعا آدم سر درد می گیره... ولی جهت اطلاعتون گارانتی ما مبتنی بر زیرساختیه که اون قابل کپی یا جعل نیست.

چون دیدم هر دوشون بر و بر من را نگاه می‌کنند خودم ادامه دادم: ببینید هر کسی می خواد گوشی نوکیا بخره کافیه شماره سریال ۱۵ رقمی را با هر خط و یا هر گوشی به شماره ۲۰۰۰۲۳۰۱۳ اس ام اس کنه...خیلی سریع جواب براش میاد که گوشی که می‌خواد بخره گارانتی داره یا نه. به شماره ۲۳۰۱۳ هم می‌تونه زنگ بزنه و بپرسه. تازه تو وب سایت فارسی هم می‌تونه همین کار رو بکنه... خب دوستان حالا بگین می‌شه این سیستم رو جعل کرد؟!

اولی به دومی گفت: پس چرا ما نمی‌دونستیم؟

من گفتم: از خودم بپرس! معلومه که ما باید بیشتر از اینها رو اطلاع‌رسانی این موضوع کار کنیم.

---------------------------------------------------------------
*مدیر روابط عمومی نوکیا در ايران

کد مطلب: 18765
نام شما
آدرس ايميل شما