۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۴

SMBها و موضوع دفاع سایبری

ایتنا- در سال گذشته، تقریبا از بین هر پنج اس.ام.بی بریتانیایی، یک مورد قربانی حمله سایبری قرار گرفته است و حدود نیمی از اس.ام.بی‌ها گفته‌اند که در دوازده ماه آینده، در زمینه دفاع سایبری، کمتر از هزار یورو هزینه می‌کنند.
SMBها و موضوع دفاع سایبری


با وجودی که راه‌اندازی و ادامه فعالیت شرکت‌ها در شرایط کنونی و با توجه به افزایش مخاطرات امنیتی و کثرت شمار آسیب‌پذیری‌های گوناگون، نیازمند توجه بیشتر به مقوله امنیت است و کارشناسان همواره به لحاظ کردن این فاکتور در تمامی ابعاد کسب‌وکارها تأکید می‌نمایند، اما به نظر می‌رسد همچنان این ضرورت اساسی، آنچنانکه باید و شاید مورد توجه مدیران قرار نمی‌گیرد و همین غفلت، موجب خسارات فراوان و گاه جبران‌ناپذیر می‌گردد.

شاخص ریسک SME زوریخ، نشان می‌دهد که در دوازده ماه گذشته، از بین 5.5 میلیون شرکت و کسب‌وکار کوچک و متوسط (SMB یا "اس.ام.بی") در بریتانیا (به استثناء ایرلند شمالی)، 875000 مورد، قربانی حوادث مرتبط با امنیت سایبری بوده است؛ جالب توجه اینکه در این آمار، بیشترین حوادث سایبری مربوط به لندن است که تقریباً 23 درصد از حوادث را به خود اختصاص داده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، مطابق آمار، 21 درصد کسب‌وکارهایی که تحت تأثیر این اتفاقات قرار گرفته‌اند، اعلام کرده‌اند که این حملات برای آنها هزینه‌ای بالغ بر 10000 یورو به همراه داشته است؛ ضمن اینکه 11 درصد از آنها گفته‌اند که این هزینه برای آنها حتی بیش از 50000 یورو بوده است.


از سوی دیگر، با وجود شدت و نظم این نفوذها، صرفاً 29 درصد شرکت‌هایی که از آنها نظرسنجی به عمل آمده است، قصد دارند که در دوازده ماه آینده، بیش از 1000 یورو در زمینه دفاع سایبری هزینه کنند و 22 درصد آنها هیچ برنامه‌ای برای هزینه‌های خود ندارند و اصلاً نمی‌دانند که چه مقدار هزینه می‌کنند.

پژوهش‌های زوریخ همچنان نشان می‌دهد که در حال حاضر، دفاع سایبری، عاملی است که هم باعث پیروزی و هم باعث حفظ قراردادهای تجاری می‌شود و می‌تواند برگ برنده یک شرکت محسوب شود. البته در برخی مواقع، این عامل می‌تواند موجب نگرانی شرکت‌های مختلف شود.
یک‌چهارم شرکت‌هایی که 50 تا 249 نفر پرسنل دارند، اعلام کردند که مشتریان راغب و فعلی به طور مستقیم از آنها در مورد میزان امنیت سایبری سؤال کرده‌اند.
 
از بین بیست شرکت زوریخ، یک شرکت اعلام کرد که به خاطر سطح دفاع سایبری، به یک امتیاز نسبت به رقبای خود دست یافته‌ است و می‌تواند به دفاع سایبری، به چشم یک مزیت رقابتی بنگرد.
پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که SMBها نسبت به دفاع سایبری پایبند هستند و حدود 90 درصد آنها اعلام کردند که کارمندانشان در مورد تهدیدات سایبری آگاهی کافی دارند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند، لیکن 71 درصد آنها اذعان داشتند که آمادگی کافی برای مدیریت حملات سایبری را ندارند.
 
کد مطلب: 49660
نام شما
آدرس ايميل شما