۰
يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲

۱۵ درصد سازمان‌های خاورمیانه آنلاین خرید می‌کنند

ایتنا - 15 درصد کسب و کارهای مستقر در خاورمیانه در دنیای آنلاین حضور دارند و 90 درصد خریدهای آنلاین آنها از خارج از منطقه خاورمیانه انجام می‌شود.
۱۵ درصد سازمان‌های خاورمیانه آنلاین خرید می‌کنند


مرکز تحقیقاتی گارتنر به تازگی در آخرین گزارش تحقیقی خود اعلام کرد که به منظور رونق هرچه بیشتر بازار خاورمیانه، سازمان‌های مستقر در این منطقه می‌بایست بیش از گذشته فعالیت‌های خود را مبتنی بر فضای تجارت الکترونیک پیش ببرند.


به گزارش رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، در حالی که منطقه خاورمیانه در طی چند سال اخیر رشد دو رقمی را در این زمینه تجربه کرده است، محدودیت در عرضه محصولات به صورت آنلاین و نبود آگاهی کافی سازمان‌ها برای گسترش فعالیت‌های خود در دنیای دیجیتال موجب شده است که این فضا آینده چندان روشنی نداشته و کمی ابهام را در مقابل خود ببیند.

«جین آلوارِز» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «نزدیک به نیمی از ساکنان خاورمیانه به صورت آنلاین خریدهای خود را انجام می‌دهند و این منطقه یکی از بالاترین سطح‌های تولید ناخالص ملی (GDP) در جهان را در اختیار دارد. با این وجود، عرصه تجارت الکترونیک طی سال ۲۰۱۶ میلادی تنها یک درصد از مجموع تولید ناخالص ملی در خاورمیانه را به خود اختصاص داد.»

 
از دید کارشناسان تجارت الکترونیک، این رقم نسبت به بسیاری کشورهای دیگر از جمله آمریکا، بریتانیا و چین، عددی بسیار پایین به شمار می‌رود و گزارش گارتنر نیز بر همین نکته کلیدی تکیه و توصیه می‌کند که تأکید بر راهکارهای جدید باید سرلوحه اقدامات جدید قرار گیرد.

به گفته مدیر تحقیقات گارتنر، در حال حاضر ۱۵ درصد کسب و کارهای مستقر در خاورمیانه در دنیای آنلاین حضور دارند و ۹۰ درصد خریدهای آنلاین آنها از خارج از منطقه خاورمیانه انجام می‌شود.

شایان ذکر است که گارتنر پیش‌بینی کرده فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار-به-مصرف‌کننده (B۲C) در خاورمیانه بازار مناسبی دارد که با تمرکز هرچه بیشتر سازمان‌ها به حضور در عرصه آنلاین این بازار می‌تواند قوی‌تر شود.
 
کد مطلب: 48426
نام شما
آدرس ايميل شما