داخلی اينترنت خبر
کد مطلب: 32093
۱۲ نظر
Share/Save/Bookmark
اینترنت کم‌سرعت در ایران:

روحانی: گاهی آدم پای اینترنت خوابش می‌برد!

 
شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۹
 
ایتنا - رییس جمهور: افزودن پهنای باند اینترنت مبنای دولت بوده است.
روحانی: گاهی آدم پای اینترنت خوابش می‌برد!


حسن روحانی با اشاره به سرعت کم اینترنت در کشور گفت که گاهی آدم پای اینترنت خوابش می‌برد!


به گزارش ایتنا رییس‌جمهور در بخشی از نشست خبری خود در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه «یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری و حضرتعالی استمرار پرشتاب روند پیشرفت علمی کشور است. در این میان سهولت دسترسی محققان، دانش‌پژوهان و دانشجویان به اینترنت پرسرعت می‌تواند به این روند کمک کند. از سوی دیگر مباحثی در مخالفت با استفاده از اینترنت پرسرعت و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر استیضاح وزیر ارتباطات به همین دلیل به گوش می‌رسد. به نظر شما دلیل این مخالفت‌ها چیست؟ و موضع شما در برابر این مخالفت‌ها چه خواهد بود؟»، گفت: مسئله پیشرفت علمی بسیار اهمیت دارد و از اهداف مهم کشور است. مقام معظم رهبری هم همواره روی این مسئله تاکید دارند و دولت هم تلاش‌هایی در این زمینه دارد تا پیشرفت علمی بیش از گذشته باشد.

وی افزود: بر اساس آمار شرکت‌های دانش‌بنیان که فعال هستند، پارک‌های علم و فناوری و حتی بر مبنای مقالات و مراجعه به مقالات پیشرفت ما پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده است. ما در هفت هشت ماه گذشته در ردیف ۱۷ بودیم که به ۱۵ ارتقاء یافته‌ایم و پیشرفت خوبی داشتیم.

روحانی وجود اینترنت پرسرعت را از راه‌های پیشرفت علمی کشور دانست و یادآور شد: اگر بخواهیم مقاله‌ای دانلود کنیم باید ساعت‌ها بنشینیم و گاهی آدم پای اینترنت خوابش می‌برد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه افزودن پهنای باند اینترنت مبنای دولت بوده است، ادامه داد: این تصمیم دولت است. این تصمیمات در شورای عالی مجازی اتخاذ می‌شود و در آنجا بحث لازم انجام می‌شود. یکی از تصمیمات دولت، ایجاد شبکه ملی اطلاعات است که قدم‌های اولیه برداشته شده، بودجه لازم پیش‌بینی شده و ان‌شاءالله دولت این کار را خواهد کرد و در شبکه ملی اطلاعات سرعت اینترنت بسیار بیش از حالا خواهد بود و تصمیم دولت بر ادامه این روند است.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۹:۳۴:۵۸
دمت گرم آقای رییس جمهور که بالاخره یکی جرات کرد اقلا حرف دل ما رو بزنه :)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۰:۰۸:۵۲
درود بر رییس‌جمهور محبوب.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۰:۱۵:۵۲
بیشتر اموزشها امروز ویدیویی هستند و شخصی که اینترنت به اصطلاح پر سرعت داره و قصد داره یک ویدیویی مثلا در حد 700 مگابایت دانلود کند باید شب دانلود رو شروع و بره بخوابه و امیدوار باشه که تا ساعت 8 و 9 دانلود به پایان میرسه. در حالی که در کشورهای مجاور و نه حتی کشورهای پیشرفته فایلی با چنین حجمی رو میشه ظرف چند دقیقه دانلود کرد. با امدن به اصطلاح نسل 3 هم قرار نیست این زمان کمتر بشه. فقط قرار عده بیشتری به اینترنتی که میشه ظرف 18 ساعت یک ویدیو 700 مگابایتی دانلود کرد دسترسی داشته باشند. به حال خودمون باید گریه کنیم.
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۱:۳۰:۱۰
درود بر رئیس جمهور ، بالاخره بعد از مدت ها یکنفر پیدا شد که حرف دل ما را بزنه
 
mahdi
United States
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۲:۳۷:۵۰
یعنی میشه ی روز مثل انسان واقعی از اینترنت استفاده کنیم؟
یوتیوب فیلم ببینیم بدون دغدغه ی حجم و سرعت؟! ..........
 
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۳:۰۳:۱۰
درود بر ریس جمهور محبوب خدایی اینترنت پرسرعت نیاز امروز ماست
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۳:۴۷:۲۷
آقای رییس جمهور لطفا در مورد این یکی دیگه کوتاه نیا. ما برای آزادی اینترنت و دسترسی آزاد به شما رای دادیم. ما از وضع قبلی ناراضی بودیم. مگه شما نگفتین که دیگر به اون دوران برنمیگردیم؟
همه مردم پشتیبان شما هستن
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۲:۱۸:۳۰
از یه ژاپنی پرسیدم سرعت اینترنت شما چقدره؟ گفت خیلی سریع یعنی تا صفحه اول گوگل بخواهد باز شود ما سه تا فیلم دانلود کرده ایم.... شما چطور؟ گفتم سرعت اینترنت ما هم جوری است که تا صفحه اول گوگل بخواهد باز شود سه تا فیلم دیده ایم!!!:-)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۶:۰۳:۲۳
یعنی گوگلشون دیر لود میشه؟
 
خوشحال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۵:۲۱:۳۲
من یکی از تفریحات سالمم اینه که موقع دانلود سرعت اینترنت رو نگاه میکنم وقتی زیاد میشه کف میزنم کم میشه فحش میدم! جلوی خوابیدن پای اینترنتم میگیره
 
کسری
United States
۱۳۹۳-۰۶-۱۳ ۱۶:۲۹:۰۷
جناب رییس جمهور عنایت نمیفرمایند ازمقداروحشتناکی فیلترینگ در اینترنت لاک پشتی مملکت هم صحبت کنند؟؟؟
(دیگه گوگل+ هم فیلتر؟)
چون اینا که فقط درحدصحبت خواهد موند و راهکاری ارائه نمیشه،چراکه باید این خبرواینجوری میخوندیم:
"رییس جمهور دستورارتقای سرعت اینترنت راصادرکرد"
نه اینکه عالبرین مقام اجرایی کشورخودش صرفا بناله وماهم غش کنیم ازینهمه خوشی که گفت...
 
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۱۶ ۱۳:۱۱:۰۷
اقای رییس جمهور خوبه شما موقع مقاله دانلود کردن پای اینترنت خوابتان می برد، من موقع باز کزدن گوگل خوابم می برد