۱
plusresetminus
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۰

15 روش مطمئن برای ارتقای امنیت گوشی‌های اندرویدی

ایتنا - هنگام صحبت در مورد گوشی های هوشمند، باید بین گوشی های iOS و اندروید تفاوت قائل شوید. به گفته کارشناسان، گوشی های اندرویدی از امنیت کمتری نسبت به گوشی های iOS برخوردار هستند.
15 روش مطمئن برای ارتقای امنیت گوشی‌های اندرویدی

از آنجایی که امروزه بیش از 60 درصد مردم از دستگاه‌های تلفن همراه برای خرید و دریافت اطلاعات آنلاین استفاده می‌کنند، تلفن های هوشمند هویت دیجیتال و حضور کسب و کار را تعریف می کنند. و طبق داده های Statista، بیش از 70 درصد از کاربران تلفن همراه در سراسر جهان از اندروید استفاده می کنند این امر ایمن سازی دستگاه های اندرویدی را حیاتی می کند.

تغییر دنیای مدرن در اتکای بیشتر به گوشی‌های هوشمند نه تنها به زندگی ما ارزش می‌افزاید، بلکه نگرانی‌های جدی مربوط به امنیت و حریم خصوصی را نیز به همراه دارد. در صورت از دست دادن گوشی هوشمند خود، بیشتر از مخاطبین خود را از دست می دهید.

اکثر مردم از گوشی‌های هوشمند برای دسترسی به حساب‌های رسانه های اجتماعی، ایمیل های تجاری، بخش های مدیریت وب سایت و اسناد مهم استفاده می کنند. موارد دیگری که اکنون از طریق تلفن های هوشمند مدیریت می شوند عبارتند از اسناد استراتژی تجاری و بازاریابی، فایل های همگام سازی شده، عکس ها و بسیاری موارد دیگر.

اگر از دستگاه های اندرویدی خود محافظت نمی کنید، کل داده های شما در خطر است. این به این دلیل است که هر کسی می تواند اطلاعات تلفن ها و دستگاه های تلفن همراه ناامن شما را ردیابی و سرقت کند. هنگام صحبت در مورد گوشی های هوشمند، باید بین گوشی های iOS و اندروید تفاوت قائل شوید. به گفته کارشناسان، گوشی های اندرویدی از امنیت کمتری نسبت به گوشی های iOS برخوردار هستند.

بنابراین، کسانی که گوشی های اندرویدی دارند باید به طور مداوم به امنیت داده‌هایشان فکر کنند. اگر شما یکی از آنها هستید، من شما را به سمت راه‌های آسان راهنمایی می‌کنم که به شما کمک می‌کند از گوشی اندرویدی خود محافظت و ایمن کنید.

تقویت امنیت اندروید
برای محافظت حداکثری از دستگاه خود، تنها چیزی که نیاز دارید این است که برای استقرار تنظیمات امنیتی تاثیرگذار در کنار استفاده از چند ابزار ضروری وقت بگذارید. جالب اینجاست که بیشتر این ابزارها و تنظیمات پیشرفته نیستند. فقط این است که مردم از این گزینه ها چشم پوشی می کنند و دستگاه های خود را آسیب پذیر می کنند.

 در این مقاله، 15 روش برتر برای ایمن نگه داشتن اندروید در برابر مهاجمان آنلاین و ایمن تر کردن آن به طور کلی آورده شده است.

1. از قفل گوشی استفاده کنید
استفاده از قفل گوشی اولین و مهم‌ترین نکته برای ایمن نگه داشتن گوشی‌های اندرویدی شماست. بسیاری ممکن است آن را به عنوان یک نکته ساده ببینند، اما از نظر فنی، یک تلفن بدون قفل به احتمال زیاد داده ها را از دست می دهد (که می تواند ویرانگر باشد).

قفل کردن صفحه نمایش از بسیاری جهات مفید است. به عنوان مثال، اگر یک قاپنده با داشتن اطلاعات کارت اعتباری تلفن شما فرار کند، باز کردن قفل به زمان زیادی نیاز دارد. در حالی که او سعی می کند قفل تلفن شما را بشکند، می توانید کارت های اعتباری و حساب های بانکی فعال در دستگاه را مسدود کنید.

- برای قفل موبایل از چه رمزهایی باید استفاده کنم؟
- خوب، روش قدیمی بهترین است، پین کد.

همه انواع رمزهای عبور باقی مانده را می‌توان به راحتی در مقایسه با کدهای پین هک کرد (یا حدس زد). بنابراین، در حالی که پین ​​کد ممکن است یکی از قدیمی‌ترین ویژگی های امنیتی اندروید باشد، اما همچنان برجسته است.

برای رفع آسان در اینجا، می توانید به ویژگی قفل هوشمند اندروید مراجعه کنید. همچنین امنیت دستگاه شما را بدون آسیب پذیری کامل کمتر آزاردهنده می کند. قفل هوشمند اندروید هر زمان که در مکان های قابل اعتمادی مانند دفتر یا خانه خود هستید، قفل گوشی هوشمند شما را باز نگه می دارد. همچنین هنگام اتصال به دستگاه‌های بلوتوث قابل اعتماد مانند هدفون، سیستم چندرسانه‌ای خودرو یا ساعت هوشمند، قفل دستگاه شما را باز می‌گذارد.

2. از VPN استفاده کنید
هنگامی که نمی دانید چگونه اندروید را مانند iOS امن تر کنید، رمزگذاری اتصال به اینترنت بهترین راه است. تنها در صورتی امکان پذیر است که VPN را روی گوشی هوشمند خود راه اندازی کنید. VPN ها (یا شبکه های خصوصی مجازی) یک لایه امنیتی اضافی به اتصال اینترنت شما اضافه می کنند، بنابراین کاملا منطقی است که بخواهید یک لایه را در دستگاه خود داشته باشید.

به هر حال، ما به شدت به دستگاه‌های تلفن همراه برای ارتباط با دنیا، چه از طریق ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، یا پیام‌رسانی به افراد اطرافمان، متکی هستیم. بنابراین، اکنون می دانید که می توانید با خیال راحت از VPN با تلفن های خود استفاده کنید.

با این حال، اگر در نهایت یک ارائه دهنده مخفی انتخاب کنید، خطراتی در بر خواهد داشت. به همین دلیل است که باید یک سرویس VPN قابل اعتماد مانند ExpressVPN را انتخاب کنید. جدا از قابلیت اطمینان، قابل اعتماد بودن، سرعت سریع و پشتیبانی عالی از مشتری، این ارائه دهنده VPN جذاب است زیرا برنامه های اختصاصی را برای همه دستگاه های اصلی ارائه می دهد.

به لطف برنامه اندروید ExpressVPN، وقتی شخصاً آن را آزمایش کردم، برای من خیلی راحت بود که آن را روی دستگاهم اجرا کنم. برای راه اندازی و شروع استفاده از VPN در دستگاه Android خود می توانید این فرآیند پنج مرحله ای آسان را دنبال کنید:                                                 
 

3. از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید
برای ایمن سازی گوشی اندرویدی شما در برابر هکرها، بسیاری از درگاه ها و وب سایت های آنلاین احراز هویت دو مرحله ای را معرفی کرده اند. در این عصر حملات سایبری دیگر گزینه ای باقی نمی ماند. بنابراین، اگر از آن برای حساب‌های گوگل و رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید (به عنوان مثال)، باید فوراً آن را وارد کنید.

احراز هویت دو مرحله ای که به نام 2FA نیز شناخته می شود، به شما کمک می کند تا حساب های خود را در برابر هکرها ایمن نگه دارید. با 2FA، زمانی که سعی می کنید از گوشی هوشمند خود حساب باز کنید، کدی به شماره موبایل و آدرس ایمیل شما ارسال می کند. به این ترتیب شما یک چک امنیتی دو طرفه برای ورود به حساب خود دارید.

روشن کردن تأیید 2FA در Android بسیار ساده است.

- تنظیمات دستگاه اندروید خود را باز کنید. سپس به Google و سپس Google Account بروید.

- روی امنیت (در بالای اکثر دستگاه‌های اندروید موجود است) ضربه بزنید.

- «ورود به سیستم Google» را پیدا کنید و سپس روی 2FA ضربه بزنید (احتمالاً به عنوان تأیید صحت 2 مرحله ای برچسب زده می شود).

- روی دکمه شروع به کار ضربه بزنید.

- مراحل نهایی را که روی صفحه می بینید دنبال کنید تا فعال سازی 2FA در گوشی خود کامل شود

4. برنامه‌ها را فقط از فروشگاه Google Play دانلود کنید
از فروشگاه های برنامه شخص ثالث برای دانلود هیچ برنامه ای استفاده نکنید، زیرا بسیاری از بدافزارها و ویروس ها از این طریق وارد گوشی شما می شوند. این یک روش آسان برای هکرها برای دسترسی به دستگاه شما است.

یکی دیگر از جنبه های مهم که باید به آن اهمیت دهید این است که از استفاده از برنامه های غیر معتبر خودداری کنید. حتی اگر در اپ استور گوگل موجود هستند، از آنها استفاده نکنید مگر اینکه توسعه دهندگان را به خوبی بشناسید.

در حالی که چنین برنامه های سایه دار اغلب به فروشگاه Play راه می یابند، الگوریتم های گوگل آنها را به سرعت شناسایی و حذف می کنند. بنابراین، به غول فناوری زمان بدهید تا آن برنامه‌ها و باگ‌ها را از بین ببرد. همانطور که برای شما، برنامه ها را تنها زمانی استفاده کنید که از قابلیت اطمینان و امنیت آنها مطمئن هستید.

5. از نرم افزارهای ضد ویروس استفاده کنید
این به حل مشکلات امنیتی اندروید شما مانند یافتن بدافزار یا اشکال در گوشی هوشمند کمک می کند. اگرچه، Google Play Protect داخلی، بدافزار معمولی را زیر نظر دارد. با این حال، یک آنتی ویروس به کمک شما می آید و امنیت اندروید شما را تقویت می کند. چند نرم افزار آنتی ویروس با کیفیت پیشنهادی موجود در بازار عبارتند از Avast Mobile Security & Antivirus و Norton Mobile Security.

6. از اتصالات وای فای و بلوتوث در مکان نامعلوم استفاده نکنید
شما هرگز نمی دانید که چه تعداد هکر در اطراف شما حرکت می کنند. و هنگامی که به وای فای عمومی متصل هستید، دسترسی هکرها به تلفن Android شما آسان تر می شود. همین امر در مورد اتصالات بلوتوث نیز صدق می کند. بنابراین، برای محافظت از گوشی اندرویدی خود در برابر هکرها، فقط در شرایط سخت از اینترنت ناشناخته استفاده کنید.

7. قابلیت Find My Device اندروید را فعال کنید
این ویژگی داخلی تلفن اندرویدی شما را در کنار داده های موجود در آن تا حد زیادی ایمن می کند. روشن کردن «دستگاهم را پیدا کن» به شما کمک می‌کند از از دست رفتن داده‌ها جلوگیری کنید یا دستگاه گمشده خود را (همانطور که از نامش پیداست) در موقعیت‌هایی مانند دزدیده شدن تلفنتان پیدا کنید.

برای فعال کردن قابلیت Find My Device در دستگاه Android خود؛

به تنظیمات بروید.

به پایین اسکرول کنید و روی گوگل کلیک کنید.

سپس به پایین اسکرول کنید و روی Security ضربه بزنید.

اکنون روی Find My Device ضربه بزنید و سپس روی نوار لغزنده ظاهر شده ضربه بزنید تا آن را به حالت روشن تبدیل کنید.

با فعال کردن این قابلیت می‌توانید گوشی هوشمند خود را از هر جایی ردیابی کنید.
تنها چیزی که نیاز دارید این است که به www.android.com/find مراجعه کرده و با استفاده از حساب Google که در تلفن خود استفاده کرده اید وارد شوید. سپس اپلیکیشن در عرض چند ثانیه گوشی هوشمند شما را ردیابی می کند. همچنین، به خاطر داشته باشید که موقعیت مکانی خود را همیشه در دستگاه روشن نگه دارید تا از این ویژگی حداکثر استفاده را ببرید.
 

8. در حالت امن مرور کنید
همیشه باید در شرایط عادی از Google Chrome استفاده کنید زیرا مرورگر پیش فرض اندروید است. همچنین در مواردی مانند باز کردن یک وب سایت ناامن می تواند به شما هشدار دهد. روش مهم دیگری که می تواند به محافظت از تلفن اندرویدی شما کمک کند «حالت مرور ایمن» است.

برای استفاده از این گزینه کافی است این مراحل را دنبال کنید.

مرورگر کروم را در دستگاه اندرویدی خود راه اندازی کنید.

روی نماد منو (سه نقطه عمودی) در نوار ابزار ضربه بزنید.

روی ورودی «پنجره ناشناس جدید» کلیک کنید. گوگل کروم را در حالت ناشناس باز می کند و همه افزونه های شما غیرفعال است. در حالی که در پنجره اول، مرورگر کروم به طور معمول کار می کند. من استفاده از مرورگر دیگری غیر از Chrome را برای مرور ایمن تر توصیه نمی کنم. اگر نیاز به انجام این کار دارید، فراموش نکنید که یک نرم افزار آنتی ویروس قوی را فعال کنید.

9. از ابزارهای احراز هویت بیومتریک استفاده کنید
جدیدترین گوشی‌های هوشمند دارای ابزارهای احراز هویت مختلفی مانند احراز هویت چهره و تأیید هویت اثر انگشت هستند. آنها دسترسی به دستگاه شما را برای افراد غیر معتبر دشوار می کنند.

پذیرش و محبوبیت احراز هویت بیومتریک در حال افزایش است، زیرا عملاً فشار دادن نوک انگشت خود بر روی سنسور نسبت به تایپ رمز عبور آسان تر است. همچنین، این راحت‌تر از حمل کلید امنیتی است. و مهمتر از آن، برخلاف رمزهای عبور و پین کدها، هیچ کس نمی تواند داده های احراز هویت بیومتریک، مانند چهره شما را حدس بزند یا بدزدد. مسلماً در این ویژگی یک حاشیه بهبود وجود دارد. با این حال، امیدواریم که در نسخه های اندرویدی آینده بسیار بهبود یابد.

10. انواع اعلان‌ها و مجوزها را مسدود کنید
لازم است دسترسی به تلفن اندرویدی خود را برای همه افراد، وب سایت ها و نرم افزارهای ناشناس ممنوع کنید. در حالی که می توانید افراد را با قفل صفحه کنترل کنید، مسدود کردن وب سایت های غیرمجاز یک کار دشوار است.

بنابراین، بهترین روش در این زمینه دور نگه داشتن برنامه های شخص ثالث از دستگاه های اندرویدی شما است. البته، آخرین چیزی که می خواهید، توزیع غیر معتبر اطلاعات خصوصی شما است. بنابراین، برای جلوگیری از چنین وضعیتی، باید مجوزهایی را که به یک برنامه خاص می دهید، بررسی کنید. همچنین، برخی از برنامه‌ها اعلان‌های بازشو برای شما ارسال می‌کنند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

بنابراین، فقط به برنامه‌هایی اجازه ارسال اعلان‌هایی را بدهید که شهرت خوبی دارند. برای آن، با تأیید اعتبار توسعه دهندگان برنامه و بررسی کامل خط مشی رازداری هر برنامه، یک بررسی پس زمینه انجام دهید.

علاوه بر این، نباید هشدارهای به‌روزرسانی اندروید را غیرفعال کنید، زیرا مسدود کردن آنها به این معنی است که به بدافزارها و باگ‌ها اجازه می‌دهید (غیر مستقیم) به تلفن هوشمند شما حمله کنند.

 11. به روزرسانی دستگاه اندرویدی را در دستور کار قرار دهید 
اگر می خواهید گوشی هوشمند اندرویدی خود یا هر دستگاه دیگری را کاملاً ایمن نگه دارید، باید به به روز نگه داشتن برنامه ها و سیستم عامل خود اهمیت دهید. به روز نکردن سیستم عامل (سیستم عامل) دستگاه ها را در معرض خطرات مختلف امنیتی قرار می دهد. به این دلیل که بسیاری از بدافزارها و باگ ها می توانند از طریق آسیب پذیری های نسخه های قدیمی نرم افزار حمله کنند.

مشکلات می‌توانند با برخی از برنامه‌ها (و دستگاه‌های خاص) که برای ویروس‌ها و باگ‌ها مورد علاقه هستند، بزرگ‌تر شوند. به عنوان مثال، گوگل پیکسل یکی از آن گوشی های اندرویدی است که نیاز به محافظت دارد. برای رفع همه این نگرانی ها، باید گوشی هوشمند خود را مرتباً به روز نگه دارید.

12. ریشه زایی می تواند ویرانگر باشد
کاربران اندروید به دلیل مزایای احتمالی روت کردن را دوست دارند. برخی افراد معتقدند روت کردن باعث بهبود عمر باتری می شود. در حالی که دیگران استدلال می کنند که روت کردن به شخصی سازی گوشی و نصب برنامه هایی که در Google Play موجود نیستند کمک می کند.

با این حال، هنگامی که دستگاه خود را روت می کنید، مدل امنیتی اندروید تا حد زیادی به خطر می افتد. چرا؟ زیرا برنامه‌های روت وقتی سیستم شما روت می‌شود، دسترسی بسیار بیشتری به سیستم شما دارند.

بیشتر انواع بدافزارها، گوشی‌های روت شده را جذاب می‌دانند و در مقایسه با دستگاه‌های اندرویدی روت نشده، می‌توانند هر زمان راحت‌تر حمله کنند. نه تنها کارشناسان امنیت سایبری در PrivacySavvy، همه کارشناسان امنیتی در آنجا توصیه می کنند که اندروید روت نکنید.
 

13. اجازه ندهید تلفن هوشمند خود رمزهای عبور را ذخیره کند (برای هر برنامه ای)
اکثر کاربران معمولا رمزهای عبور را برای همه برنامه هایی که معمولا استفاده می کنند ذخیره می کنند. در زمان صرفه جویی می کند و به جلوگیری از به خاطر سپردن رمزهای عبور کمک می کند. با این حال، اگر در مورد امنیت تلفن Android خود جدی هستید، این یک عمل توصیه نمی شود.

در کنار اجتناب از عدم اجازه به برنامه‌ها برای ذخیره رمزهای عبور، باید از رمزهای عبور پیچیده (ترکیبی از کاراکترهای تصادفی) نیز استفاده کنید.

اما چگونه می توانم همه رمزهای عبور را برای وارد کردن دوباره و دوباره به خاطر بسپارم؟  برای این کار، می توانید از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید که به عنوان یک شمشیر دو چهره عمل می کند. از یک طرف، شما را از به خاطر سپردن تمام رمزهای عبور آزاد می کند، و از سوی دیگر، رمزهای عبور شما همیشه امن می ماند. یکی از مدیریت رمز عبور که می توانم با اطمینان توصیه کنم LastPass است.

14. چندین حساب ایجاد کنید
در سال 2014، گوگل با آپدیت اندروید 5.0 آب نبات چوبی، ویژگی «چند کاربر» را معرفی کرد. از قضا، حتی تا به امروز، بسیاری از مردم از آن بی اطلاع هستند. این ویژگی بخش مهمی از هر تبلت و گوشی اندرویدی است. این به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های اندرویدی خود را دقیقاً مانند رایانه‌های شخصی ویندوزی بدون اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی با دیگران به اشتراک بگذارند.

با نمایه‌های چند کاربره اندروید، فضای جداگانه‌ای به هر کاربر داده می‌شود که به حساب‌های Google خودش مرتبط است. آن‌ها می‌توانند برنامه‌ها، تنظیمات، پیام‌ها، صفحه‌های اصلی و غیره متفاوت داشته باشند. می توانید از آن برای پنهان کردن هکرها و سایر اشخاص ثالثی که در نهایت به نوعی به دستگاه شما دسترسی دارند استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر سه حساب Google مختلف ایجاد کنید و آنها را به سه حساب شخصی که در دستگاه خود اضافه کرده اید پیوند دهید، هکر تشخیص اکانت واقعی با اطلاعات مورد نیاز خود را دشوار خواهد یافت.

علاوه بر این، باز کردن قفل دستگاه شما برای آنها دشوار خواهد بود زیرا چندین رمز عبور لازم است. حتی اگر قصد ندارید دستگاه خود را با چندین کاربر به اشتراک بگذارید، همچنان باید چندین حساب کاربری ایجاد کنید تا محافظت از تلفن Android را به حداکثر برسانید.

15. پشتیبان گیری ضروری است
پشتیبان گیری فرآیندی ضروری است که هر کاربر گوشی هوشمند باید آن را اجرا کند. می‌توانید نسخه‌های پشتیبان را در Google Drive، One Drive، کارت هوشمند یا هارد دیسک خارجی نگه دارید. انجام این کار تضمین می کند که تمام داده های خود را به صورت ایمن همراه خود داشته باشید، حتی اگر شخصی تلفن شما را بدزدد یا دستگاه خود را گم کنید.

علاوه بر این، پس از ذخیره آن بر روی هر نوع ابر یا هارد فیزیکی، تمام داده های خصوصی را که نیاز به حداکثر محافظت دارند پاک کنید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود اطلاعات شخصی خود را از هکرها و دزدان دور نگه دارید. تهیه نسخه پشتیبان از دستگاه اندرویدی خود نیز در مورد بازیابی گوشی هوشمند مفید خواهد بود زیرا می توانید داده های قدیمی خود را به راحتی بازیابی کنید.

نتیجه
گوشی های اندرویدی هدف آسانی برای هکرها هستند. قاپیدن گوشی های هوشمند نیز در سراسر جهان بسیار رایج است. هر دوی این دلایل (و بسیاری موارد دیگر) حفاظت از تلفن Android را بسیار مهم می کند، به ویژه برای کسانی که داده های حساس را در دستگاه تلفن همراه خود نگه می دارند و همچنین برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستند.

از آنجایی که هکرها همچنان گوشی‌های هوشمند را با جدیدترین تکنیک‌ها هدف قرار می‌دهند، به‌روز ماندن در مورد بهترین شیوه‌ها از نقطه نظر امنیتی حیاتی است.

اصلاحات و بهترین شیوه های امنیتی ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا امنیت و حریم خصوصی اندروید را تا حد زیادی بهبود بخشید، از هکرها جلوتر بمانید و در نهایت دستگاه های خود را به طور موثر ایمن کنید. این نکات نه تنها اندروید را ایمن تر می کند، بلکه دستگاه شما را سریع و به روز نگه می دارد. اکنون همچنین می‌توانید به محتوای محدود شده در اینترنت دسترسی داشته باشید

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 67992
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام