کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا مدیریت فرآیندهای کسب و کار را باید مکانیزه کنیم؟

31 تير 1397 ساعت 16:16

ایتنا - بمنظور بهبود بخشیدن به مدیریت فرآیندهای کسب و کار شما مجبور نیستید که سرمایه گذاری بزرگی انجام دهید. بسیاری از مدیران به فکر شفاف سازی بررسی های سازمانی خود هستند و طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که تنها راه حل، مکانیزه کردن مدیریت فرآیندهای کسب و کار است باید از طریق یک سیستم BPMS کسب و کار خود را مکانیزه کنند. اما هنوز در تصمیم گیری خود دچار تردید هستند.


به گزارش ایتنا به نقل از واحد آرین سیستم، ما به شما خواهیم گفت با مکانیزه کردن مدیریت فرآیندهای کسب و کار خود چه مزایایی را برای مدیریت قوی تر و هدایت کسب و کار در مسیر رشد فناوری دریافت خواهید کرد. انتخاب تجهیزات مناسب با هدف مدیریت فرآیندهای کسب و کار، به افزایش کارایی و کاهش هزینه های کار کمک می کند. با چالش های فعلی نیروی کار صاحبان مدیریت فرآیندهای کسب و کار باید راهی برای قرار دادن تجهیزات برای کار بدون شکست پیدا کنند.
مدیران با مکانیزه کردن درست مدیریت فرآیندهای کسب و کار خود می توانند تعداد کارکنان مورد نیاز خود را کاهش دهند وکارهای شما انجام سریعتر انجام بگیرد. مدیریت فرآیندهای کسب و کار مکانیزه شده به شما کمک می کند کار بیشتر با بازدهی مطلوب انجام دهید. برای آشنایی بیشتر 7 دلیل قانع کننده برای مکانیزه کردن مدیریت فرآیندهای کسب و کار بیان خواهیم کرد. در ضمن از شما همراهان عزیز دعوت میکنیم جهت بالا بردن اطلاعات خود در این موضوع، حتما مقاله افزایش بازدهی کسب و کار با bpms را مطالعه نمایید.
 
حذف کاغذ در کلیه مراحل ثبت و اجرا
مدیریت فرآیندهای کسب و کار با پیاده سازی یک سیستم مکانیزه و بهره مندی از امکانات جدید بدون نیاز به کاغذ امکان دسترسی را به تمام افراد می دهد و ثبت و گردش اطلاعات به صورت مکانیزه و بدون وجود کاغذ انجام می گیرد. حذف کاغذ در فرآیند مکانیزه کردن مدیریت فرآیندهای کسب و کار موجب افزایش امنیت و سرعت گردش اطلاعات و صرفه جویی در هزینه های کاغذ می شود.
 
کاهش نیروی انسانی در واحد دبیرخانه
با مکانیزه کردن دبیرخانه به شکل قابل ملاحظه ای شاهد رشد عملکرد و کاهش قابل ملاحظه در جستجوی صورت جلسات، اسناد و .... خواهید بود و مکانیزه شدن مدیریت فرآیندهای کسب و کار باعث صرفه جویی در هزینه ها و کاهش نیاز به نیروی کار در دبیرخانه شده و کارمندان این واحد زمان بیشتری را می توانند صرف ارائه پیشنهادات سازمانی کنند که موجب افزایش سرانه ارائه پیشنهاد و کسب موفقیت سازمان می شود.
 
ارائه گزارشات صحیح و به موقع
گزارشگیری از فرآیندهای کسب و کار از طریق مکانیزه کردن سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار موجب پیگیری، ثبت و گزارش گیری راحت تر از تعامل فرآیندهای انسان محور می شود. در هر مکان و زمان با مدیریت فرآیندهای کسب و کار مکانیزه شده می توانید از تمام واحدهای سازمانی و نیروی انسانی گزارشات آماری را به راحتی و در کمترین زمان با اطمینان به دست آورید.
 
کاهش هزینه ها خطای انسانی
حتماً بین همکاران خود اشخاصی را می شناسید که با وجود باهوش بودن و احساس مسئولیت زیاد دچار خطاهایی در فرآیند کاری خود شده اند که به طور ناخواسته موجب زیر سوال بردن اعتبار شرکت شده اند. به طور مثال تاریخ و اطلاعات چک پرداختی را به درستی ثبت نکرده اند و این فراموشی باعث عدم پرداخت به موقع شده است. در حالی که با مکانیزه کردن سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار، پیام تمام سررسیدها با اعلام هشدار به کارمندان مربوطه ارسال می شود.
 
افزایش دریافت و کنترل هوشمند اطلاعات
جهت مدیریت و کنترل اطلاعات سازمانی به راحتی می توان تمام مراحل گردش کار را با مکانیزه کردن مدیریت فرآیندهای کسب و کار در اختیار داشت. به طور مثال در مدیریت فرآیندهای کسب و کار مکانیزه شده می توان از تکرار ثبت اطلاعات یا پیشنهادات تکراری سازمان جلوگیری کرد. چرا که یک بار اطلاعات به صورت خودکار ثبت و اطلاعات تکراری با اعلام هشدار حذف می شود.
 
پیوستگی در سازمان های وسیع با گستره جغرافیایی
بسیاری از سازمان ها در مناطق مختلف شعب متعددی دارند و یکپارچه سازی اطلاعات برای مدیران دشوار است، در حالی که در مدیریت فرآیندهای کسب و کار، مکانیزه کردن سیستم سازمانی دسترسی به داده های سازمانی را تسهیل می کند و در هر زمان و مکان حتی افراد خارج از سازمان نیز می توانند به اطلاعات دسترسی و پیگیری های لازم را بدون صرف زمان اضافی انجام و نتایج را به سازمان ارائه کنند.
 
تایید و مدیریت درخواست ها
در سیستم سازمانی مکانیزه شده شما به راحتی می توانید با حداقل پتانسیل و زمان بررسی، درخواست های سازمان را پیگیری کنید و خطاهای غیرفنی را به حداقل برسانید. حتی در مدیریت فرآیندهای کسب و کار مکانیزه شده در صورت عدم رسیدگی به پیگیری ارباب رجوع به راحتی مسئول کار را شناسایی می شود و حتی اگر فرد مسئول حضور نداشته باشد به سادگی در جریان کاری فرد جایگزین در سامانه تعیین می شود. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و پرس و جو در زمینه ابزار، راهکارها و ابزار مدیریت فرآیندهای کسب و کار همچون نرم افزار bpms آرین سیستم با کارشناسان تماس بگیرید و یا به وب‌سایت شرکت آرین سیستم مراجعه و با کارشناسان آرین سیستم در ارتباط باشید.


کد مطلب: 53540

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/53540/چرا-مدیریت-فرآیندهای-کسب-کار-باید-مکانیزه-کنیم

ايتنا
  https://www.itna.ir