کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همه چیز در باره نسخه جدید جیمیل

سايت خبری ايتنا , 19 خرداد 1397 ساعت 11:52

ایتنا - گوگل اعلام کرده امیدوار است که با ارائه نسخه جدید جیمیل، علاوه بر بهتر کردن سیستم امنیت استفاده از سرویس ایمیل را برای کاربرانش بالا ببرد. بدین ترتیب کاربران راحت‌تر می‌توانند در مورد فعالیت‌های اینترنتی خود تصمیم بگیرند.


جیمیل(Gmail)، محبوب‌ترین سرویس رایگان ایمیل اعلام کرده است که قصد دارد با ایجاد تغییرات جدیدی در سرویس خود، امکانات بهتری برای کاربرانش فراهم ‌کند. این تغییرات در قالب نسخه جدید جیمیل ارائه می‌شود در  این مقاله به این تغییرات جدید جیمیل می‌پردازیم.
گرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد که تغییرات چشمگیری در این نسخه جدید وجود ندارد ولی با بررسی دقیق‌تر مشخص می‌شود که این تغییرات بسیار متنوع هستند.

در نسخه جدید بخشی برای دسترسی آسان‌تر به تقویم و فهرست‌ برنامه‌ها و همچنین اخطار در مورد ایمیل‌های مشکوک ایجاد شده است.
برای هر ایمیل گزینه‌ای برای بایگانی، حذف و علامت‌گذاری آن در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب پس از خواندن هر ایمیل کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که با ایمیل دریافتی چه کند.
نسخه جدید جیمیل


برخی ویژگی‌های جدید جیمیل
کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که ایمیل‌های ارسالی تا چه زمانی در سیستم باقی بمانند. مثلا یک ایمیل با درخواست کاربر  تنها می‌تواند یک روز در سیستم بماند و بعداً حذف می‌شود یا اینکه بعد از ۵ سال حذف می‌شود.

کاربران نسخه جدید جیمیل می‌توانند ایمیلی که به افراد دیگر فرستاده‌اند را حذف کنند حتی اگر ایمیل به آدرس فردی که از سیستم ایمیل دیگری استفاده می‌کند، فرستاده شود.
گوگل ایمیل‌های مهم را شناسایی می‌کند و آن را به بالای لیست ایمیل‌های دریافتی می‌فرستد. بدین ترتیب احتمال ندیدن ایمیل‌های مهم کمتر می‌شود.
اگر کاربر به ایمیل دریافتی خود پس از گذشت چند روز پاسخ ندهد، سیستم آن را به فرد یادآوری می‌کند.
در نسخه جدید گوگل پاسخ‌های آماده بیشتری را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند با استفاده از آنها در زمان خود صرفه‌جویی کنند.

گزینه لغو اشتراک از لیست ایمیل مربوط به شرکت‌ها نیز با دستورالعمل‌های بیشتری در نسخه جدید جیمیل همراه خواهد بود.
 
ویژگی های نسخه جدید جیمیل


شکل  شمایل جدید جیمیل
اگر به رابط مدرن جیمیل علاقه ندارید و ظاهر پیشین آن را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به همان بخش تنظیمات بازگردید و گزینه‌Go back to classic Gmail  را انتخاب کنید.
گوگل امیدوار است پس از گذشت یک دوره‌ آزمایشی بتواند کاربران را به روی آوردن به این رابط جدید ترغیب کند؛ سپس آن را به‌صورت پیش‌فرض در اختیار تمام کاربران قرار خواهد داد.
گوگل در کنار نسخه جدید جیمیل، ابزار اصلاح‌شده‌ وظایف گوگل(Google Tasks) را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد و دسترسی به آن را به ‌همراه تقویم و ابزار Keep  (یادداشت‌برداری) از طریق یک پنل کناری در سمت راست به‌راحتی امکان‌پذیر می‌کند.

اگر ایمیلی در اینباکس شما موجود باشد، چند آیکون مخصوص تنظیمات سریع در کنار آن قرار می‌گیرد و امکان آرشیو، حذف، نشان‌گذاری به‌عنوان خوانده‌شده، درخواست پاسخ به دعوت‌نامه‌ها و به تعویق انداختن(Snooze)  ایمیل و مشاهده‌ی آن در زمانی دیگر را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین پیوست‌ها به‌عنوان تراشه‌ای کوچک و قابل دسترس در قسمت زیرین ایمیل نمایش داده می‌شود.
ایمیل‌های اسپم و فیشینگ بخشی انکارناپذیر از زندگی‌های مجازی ما به‌حساب می‌آیند. نسخه جدید از این پس هنگام مشاهده‌ ایمیل‌های مشکوک، هشدارهای برجسته‌تر، بزرگ‌تر و قرمزتر نمایش می‌دهد.

تغییرات نسخه موبایل جیمیل
به‌روزرسانی جیمیل تنها منحصر به نسخه تحت وب آن نمی‌شود و اپلیکیشن موبایل این سرویس ایمیل نیز با دو با قابلیت جدید همراه شده است.
اولین ویژگی، گزینه‌ای برای روشن کردن اعلان‌ها تنها برای ایمیل‌هایی با اولویت بالا است؛ در نتیجه دیگر با بمباران روزانه‌ خبرنامه‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی مواجه نخواهید شد. دومین ویژگی نیز مربوط به لغو هوشمندانه‌ اشتراک خبرنامه‌هایی می‌شود که به ندرت آنها را باز می‌کنید.

حالت جدید محرمانه را می‌توانید به‌عنوان پیام‌های برخوردار از تاریخ انقضا در اسنپ‌چت یا اینستاگرام؛ اما در قالب ایمیل در نظر بگیرید. برخی از ما بارها با اطلاعات حساس در ایمیل‌های خود سروکار داشته‌ایم. اکنون حالت محرمانه به کاربران نسخه جدید جیمیل اطمینان می‌دهد که داده‌هایشان با حفاظت کامل فرستاده می‌شوند؛ بدین صورت که گیرنده قادر به فوروارد، کپی، دانلود یا پرینت یک ایمیل محرمانه نخواهد بود (البته همچنان امکان گرفتن اسکرین‌شات از صفحه وجود خواهد داشت) و فرستنده نیز می‌تواند پیام را پس از گذشت زمان مشخصی منقضی کند.


جیمیل


کاربران جی سوئیت از همان ویژگی‌هایی که در اختیار کاربران معمولی جیمیل است، بهره‌مند خواهند شد. اما باید از طریق ادمین خود در کنسول ادمین و به‌عنوان بخشی از برنامه‌ پذیرندگان اولیه‌ جی سوئیت(EAP)  نسبت به فعال‌سازی رابط جدید اقدام کنند.
اغلب ویژگی‌هایی که شرح آن‌ها در اینجا رفت، در نسخه‌ محدودی برای آن‌ها منتشر خواهد شد و در هفته‌های پیش‌رو در دسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.

مشتریان جی سوئیت
علاوه بر قابلیت‌های یادشده، مشتریان جی سوئیت گزینه‌ای را برای درخواست تایید دو مرحله‌ای از طریق پیام کوتاه در اختیار خواهند داشت تا اگر شخصی بخواهد ایمیلی محرمانه را مشاهده کند، از محتویات آن محافظت شود. آن‌ها همچنین از طریق پنل کناری راست و در کنار تقویم، وظایف و یادداشت‌ها به افزونه‌های جیمیل نیز دسترسی خواهند داشت.
این پنل نیز به‌تدریج در ماه‌های پیش‌رو در محصولات بیشتری از جی سوئیت نمایان خواهد شد. در نهایت، این دسته از کاربران از پشتیبانی آفلاین بهتری در مرورگر خود برخوردار می‌شوند؛ بدین صورت که می‌توانند بدون اتصال اینترنت به انجام جستجو، نوشتن، پاسخ، حذف یا آرشیو ایمیل‌های حداکثر تا ۹۰ روز پیش بپردازند و سپس هنگامی که مجددا آنلاین شدند، به‌روزرسانی‌های جدید را همگام‌سازی کنند.

نسخه جدید جیمیل چیست

چگونهگی فعال کردن قابلیت‌های جدید جیمیل
برای فعال کردن قابلیت‌های جدید کافی است مراحل زیر را طی کنید:
•    وارد حساب خود شوید.
•    در گوشه سمت راست و بالا بر روی کمه تنظیمات(setting)کلیک کنید.
•    از منو باز شده اولین گزینه یعنیtry the new gmailرا انتخاب کنید.
•    صفحه‌ای به صورتpop-upو به شکل زیر برای شما نمایش داده می‌شود. حالا روی دکمه next کلیک کنید.
•    در مرحله بعد یکی از سه شکل نمایش defaultیاcomfortable و یاcompact را بنا به سلیقه خود انتخاب کنید.

شرکت گوگل اعلام کرده امیدوار است که با ارائه نسخه جدید جیمیل، علاوه بر بهتر کردن سیستم امنیت استفاده از سرویس ایمیل را برای کاربرانش بالا ببرد. بدین ترتیب کاربران راحت‌تر می‌توانند در مورد فعالیت‌های اینترنتی خود تصمیم بگیرند.


           در همین زمینه بخوانید:
          - 7 نکته مفید برای استفاده از جیمیل
          - نحوه استفاده آفلاین از جیمیل

 


کد مطلب: 52997

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/52997/همه-چیز-باره-نسخه-جدید-جیمیل

ايتنا
  https://www.itna.ir