۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱

بررسی قابلیت‌های پیام رسان تم تم

ایتنا- پیام رسان تم تم (Tam Tam) یک اپلیکیشن پیام رسان روسی و از جمله کاندیدا‌های جایگزینی تلگرام است. این اپلیکیشن که برخی آن را تام تام نیز می‌خوانند به کمپانی خدمات اینترنتی Mail.ru تعلق دارد.
بررسی قابلیت‌های پیام رسان تم تم
پیام رسان تم تم (Tam Tam) مانند تلگرام محبوب ما ایرانی‌ها یک مسنجر روسی است و حتی مشابه تلگرام دامنه کوتاه (tt.me) دارد.
در این مقاله با ویژگی های این پیام‌كسان آشنا خواهید شد.

این پیام رسان روسی از نظر برخی کاربران می‌تواند جایگزین مناسبی برای تلگرام محسوب شود. اگر چه برخی می‌گویند این امکان نیز وجود دارد که محدودیت‌های تلگرام برای این مسنجر نیز اعمال شود.
پیام رسان مورد بحث، مسنجری سبک، با ظاهری زیبا و شبیه به تلگرام است.

این پیام رسان رایگان بوده و برخلاف پیام رسان‌‌های داخلی نظیر سروش هیچ محدودیت جغرافیایی ندارد. شما قادر خواهید بود با استفاده از این پیام رسان به طرق گوناگون از راه چت، پیام صوتی و یا تصویری، با دوستان و آشنایانتان در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.
 
پیام رسان تم تم

شاید جنجال‌هایی که در چند وقت اخیر پیرامون امنیت پیام‌رسان‌های ایرانی به وجود آمد، نظیر آنچه برای اپلیکیشن سروش رخ داد،‌ در صورت بیرون رفتن تلگرام از صحنه ارتباطی ایران، فضای بیشتری برای خودنمایی به پیام رسان مورد بحث در این مطلب بدهد.

پلتفرم‌های تم تم
درست مانند تلگرام (و البته بسیاری دیگر از پیامرسان‌ها)، این پیامرسان نیز برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس است.
به علاوه در تمامی سیستم عامل‌های دسکتاپ؛ ویندوز، مک و لینوکس نیز قابل اجرا است.

اما این سازگاری و تنوع بستر به همینجا ختم نمی‌شود؛ شما می‌توانید از نسخه تحت وب پیام رسان تم تم نیز استفاده کنید.
امکان ارسال پیام‌های صوتی (Voice) و تصویری و نیز ارسال فایل در این پیام رسان مهیا است. نکته قابل توجه این است که امکان عضویت در برنامه تم تم بدون نیاز به ثبت شماره تلفن وجود دارد. به علاوه افراد می‌توانند با حساب کاربری گوگل (Gmail) خود نیز وارد شوند.

امکان ایجاد کانال و گروه با بی‌نهایت عضو، پاسخ دادن مستقیم (reply)، استیکرهای متحرک، ارسال مستقیم پیام برای افراد (PV Messege)، ساخت شناسه (ID) منحصر به فرد از جمله قابلیت‌های این پیام‌رسان است. لینک‌های ارسالی در برنامه را می‌توان با صفحه وب درون برنامه‌ای باز کرد، همچنین برای برخی وبسایت‌های خاص مانند یوتیوب امکان پخش درون برنامه‌ای نیز مهیا است.

همه چیز در باره پیام رسان تم تم

قابلیت های تم تم
 سایر قابلیت‌های پیام رسان تام تام را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:
•    امکان استفاده از تصاویر متحرک GIF بدون نیاز به دانلود و با قابلیت ذخیره سازی
•    همگام سازی داده‌ها و مخاطب‌ها در میان نسخه‌های مختلف موبایلی و دسکتاپ
•    تنظیمات پیشرفته مربوط به حریم شخصی کاربران
•    بدون تبلیغات و کاملا رایگان

این پیامرسان متعلق به یک کمپانی روسی خدمات دهی اینترنتی به نام میل‌رو (Mail.ru Group) است.
این کمپانی به کارآفرین و میلیونر روسی-آمریکایی، یوری میلنر (Yuri Milner) تعلق دارد. این شرکت روسی کار خود را در ۱۹۹۸ و با ارائه یک سرویس ایمیل آغاز کرد و به تدریج به کمپانی بزرگی در زمینه خدمت رسانی اینترنتی در روسیه بدل شد.
در حال حاضر سایت‌های این کمپانی به طور ماهانه حدود ۸۶ درصد از کاربران روسی را شامل می‌شود. موضوعی که Mail.ru را از نظر تعداد کل صفحات بازدید شده در رده پنجم بزرگترین کمپانی‌های اینترنتی روسی قرار می‌دهد.
کمپانی میل رو سه تا از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی روسی یعنی وی‌ کنتاکته (VKontakte)، اودنوکلاسنیکی (Odnoklassniki) و موی‌میر (Moi Mir) را تحت کنترل و مدیریت دارد.

بنا به گفته وب‌سایت تحلیلی کارآفرینی آمریکاییComScore ، سایت‌های زیر مجموعه این کمپانی در مجموع بیشترین میزان مخاطب را در کشور روسیه در اختیار دارد. بنابراین می‌توان گفت این کمپانی از جنبه‌های مختلف تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد.

شرکت Mail.ru تاکنون با چند جنجال روبرو بوده است.
در ۱۵ می ۲۰۱۷، پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین، فرمانی را امضا کرد که به موجب آن برای Mail.ru و شبکه‌های اجتماعی تحت هدایت‌ آن یعنی وی‌کنتاکته و اودنوکلاسینکی ممنوعیت اعمال شود. این اقدام کیف در راستای تحریم روسیه به دلیل مسائل بحران کریمه و دخالت‌‌های این کشور در جنگ دونباس بود.
در ۵ نوامبر ۲۰۱۷، مجموعه‌ای از اسناد محرمانه الکترونیکی تحت عنوان اسناد بهشت مربوط به یک سرمایه‌گذاری بین المللی منتشر شد.
در این اسناد ذکر شده بود که برخی از ارگان‌های دولتی روسیه که سر و سری با ولادیمیر پوتین دارند، با واسطه‌گری یوری میلنر ، موسس Mail.ru و DST گلوبال، در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ سرمایه‌گذاری عظیمی در کمپانی‌های مطرح فیسبوک و توئیتر انجام داده‌اند.
یوری میلنر با مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک ارتباط دارد و نیز یک همکار تجاری جَرِد کوشنر (Jared Kushner) سرمایه‌گذار املاک و مستقلات آمریکایی، مشاور ارشد و همسر دختر دونالد ترامپ، به شمار می‌آید.

به تازگی اپلیکیشن پیام رسان تم تم نیز در ایران فیلتر شده است. کاربران بعد از صحبت‌هایی که راجع به فیلترینگ تلگرام پیش آمد، این برنامه پیام رسان را جایگزین خوبی برای تلگرام می‌دانستند که خبر فیلتر شدن آن نیز به گوش رسید.
 
کد مطلب: 52964
نام شما
آدرس ايميل شما


مهران
feedback
Iran, Islamic Republic of
دانلود
مهران
feedback
Iran, Islamic Republic of
تم تم