کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روش امن کردن اکانت توییتر

سايت خبری ايتنا , 23 ارديبهشت 1397 ساعت 18:04

لازم است که گذرواژه تان را (بر روی توئیتر و با هر حساب دیگری که ممکن است آن گذرواژه را تکرار کرده باشید) تغییر دهید و بلافاصله امنیت حساب توئیترتان را برقرار کنید.


 
توییتر به تازگی فاش ساخت که با قابل رویت شدن گذرواژه های کاربران به صورت متن ساده، مرتکب یک گاف امنیتی بزرگ شده است. بنابراین بهتر است برای امن کردن اکانت توییتر خود دقت بیشتری بخرج دهید.

       در همین زمینه:
       - هشدار توییتر به کاربران: پسوردهایتان را تغییر دهید  

این کمپانی می گوید که هیچ نشانه ای از نقض وضعیت امنیتی در رابطه با لاگین کردن نیافته است، ولی نباید خودمان را گول بزنیم. الان سال 2018 است. لازم است که گذرواژه‌تان را (بر روی توئیتر و با هر حساب دیگری که ممکن است آن گذرواژه را تکرار کرده باشید) تغییر دهید و بلافاصله امنیت حساب توییترتان را برقرار کنید. هنوز کاملا روشن نیست که ماجرا از چه قرار بوده است (یا بر چه تعداد از کاربران مستقیما تاثیر گذاشته است)، ولی هیچ اشکالی ندارد که فورا در اینباره اقدام شود.
 
پسورد توییترتان را تغییر دهید
از طریق وب: به Twitter.com وارد شوید، در بالا سمت راست روی تصویر پروفایلتان کلیک کنید، تنظیمات و محرمانگی (Settings and privacy) را انتخاب نموده و سپس وقتی که صفحه بعدی بالا آمد، گزینه گذرواژه (Password) را در پایین سمت چپ انتخاب کنید. توئیتر خواهد خواست که گذرواژه فعلیتان و سپس گذرواژه جدیدتان را وارد کنید. از یک گذرواژه قوی و منحصر به فرد استفاده کنید. و هرگز آنها را بین سرویسها، اپها، و حسابهای آنلاین مختلف تکرار تکرار نکنید.
 
از طریق اپ موبایل: بر روی عکس پروفایلتان در بالا سمت چپ بزنید و تنظیمات و محرمانگی (Settings and privacy)، سپس حساب (Account)، و پس از آن تغییر گذرواژه (Change password) را انتخاب کنید. در اینجا هم دقت کنید که گذرواژه جدیدتان انحصارا برای حساب توئیترتان باشد.
 
امنیت در توییتر

مطلب مرتبط
فعالسازی راستی آزمایی لاگین (احرازهویت دومرحله ای)
یک گذرواژه به تنهایی یک حائل کافی بین شما و افراد خرابکار آشنا به فنون تکنولوژی ایجاد نمی کند. سوای تغییر گذرواژ توئیتر، امن‌سازی هر چه کامل‌تر حسابتان نیاز به فعالسازی قابلیت راستی آزمایی لاگین دارد.
 
این فرایند احرازهویت دومرحله ای می تواند از دو طریق اجرائی شود:
1) ارسال یک کد به شماره موبایل شما در هر زمانی که یک دستگاه جدید برای sign in کردن در حساب شما با گذرواژه صحیح تلاش کند.
2) می توانید کد مورد نظر خودتان را با یک حالت اپ طرف ثالث که برای آن هدف مشخص ساخته شده است، مانند Authy، تولید نمایید. رویکرد موردنظر به این خاطر ایمن‌تر است که SMS خودش ممکن است دستخوش دستکاری شود.
 
 
احراز هویت دومرحله ای

روشن کردن راستی­ آزمایی لاگین در محیط وب:

 
با استفاده از یک اپ طرف ثالث برای تولید کدهای لاگین امن:  
اپلیکیشن‌های مناسب برای لاگین امن
برخی از اپهای مدیریت گذرواژه، از جمله 1Password، کدسازهای تعبیه شده داخلی را برای احرازهویت دومرحله ای در اختیار قرار می دهند. اپهای دیگری که مشخصا برای کدهای دومرحله ای مد نظر هستند شامل این موارد می شوند:
-  Authy (نسخه‌های: iOS / Android )
- Google Authenticator (نسخه‌های: iOS / Android)
- Microsoft Authenticator (نسخه‌های: iOS / Android)
- LastPass Authenticator (نسخه‌های: iOS / Android)
  
 


کد مطلب: 52815

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/52815/روش-امن-کردن-اکانت-توییتر

ايتنا
  https://www.itna.ir