۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۷
رقبای هوشمند بازار ایران

مقایسه Huawei Honor 7X و Samsung Galaxy A7

ایتنا - یکی از برتری‌های  بارز Honor 7X صفحه نمایش FullView آن است. به این مورد اضافه کنید دوربین با لنز دوال و چهار گیگابایت رم و 64 گیگ رام و آندروید 7.0 و البته همه اینها با قیمتی پایین‌تر.
مقایسه Huawei Honor 7X و Samsung Galaxy A7

 
حسین رسولی - گوشی هوشمند آنر 7X از وقتی وارد بازار شده، به واسطه امکانات بالایش در کنار قیمت مناسبش هواخواهان زیادی پیدا کرده است. اما در این غوغابازار، هیچ خوبی بی‌رقیب نیست. در بازار ایران مهم‌ترین رقیب این گوشی هوشمند را باید A7 2017 سامسونگ دانست. پس بد نیست مقایسه‌ای بین این دو داشته باشیم.
به گزارش ایتنا یکی از برتری‌های  بارز Honor 7X صفحه نمایش FullView آن است. به این مورد اضافه کنید دوربین با لنز دوال و چهار گیگابایت رم و 64 گیگ رام و آندروید 7.0 و البته همه اینها با قیمتی پایین‌تر.

اما برتری A7 را می توان در فناوری صفحه نمایش Super AMOLED دانست.
دوربین عقب توان فوکوس 1.9 دارد. کیفیت دوربین جلوی آن نیز قابل ستایش است. همان طور که در مقاله بررسی نقد و بررسی گوشی Honor 7X هم اشاره کردیم، باتری آن توان واقعا بالایی دارد (3340mAh) اما  A7 2017 حدود 7 درصد توانش از آن بالاتر است (3600 mAh). البته اندازه باتری هم به تبع بزرگ‌تر است؛
و بالاخره اینکه محصول سامسونگ استاندارد مقاومت IP68 را دارد.

در جدول زیر مقایسه کامل این دو رقیب گردن کلفت بازار امروز گوشی های هوشمند را می توانید ببینید:
 

در مقایسه با دیگر محصول کمپانی کره ای هم آنر برتری های خود را به رخ می کشد.

گرچه J7 Pro هم همان فناوری پیشرفته super AMOLED را در صفحه نمایش خود گنجانده، باز هم توان پردازشی و حافظه Honor 7X به آن می چربد.

آزمون های عملی:

صفحه نمایش

در زمینه عکسبرداری با هر دو دستگاه  از یک منظره یکسان با فاصله ثابت7X فضای بیشتری را نسبت به A7  پوشش داد.
در اجرای یک بازی با این دو گوشی، 7X نسبت به رقیب کره ای گستره تصویری بیشتری در اختیار کاربر قرار داد.
 
در اجرای یک فیلم باکیفیت؛ باز هم نوار حاشیه ای 7X کمتر بود و قسمت بیشتری دیده می شد.
و بالاخره در آزمون مطالعه کتاب الکترونیکی یا حتی تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، با 7X محتویات و جزئیات افزون تری دیده می شود.

امکانات ارتباطی
Samsung Galaxy A7 (2017) از فناوری NFC پشتیانی می کند. این فناوری برای موبایل بانکینگ، موبایل تیکت و همچینن اتصال دو دستگاه کاربرد دارد.

سرعت پردازش و فضای ذخیره سازی
64+4 در برابر 32+3. دیگر حرفی برای گفتن باقی می ماند؟!
در مجموع باید گفت سی پی یو آنر 24 درصد سریع تر و رم آن 33 درصد قوی تر. این یعنی پردازش روان تر، با پایداری بیشتر و امکان اجرای برنامه های افزون تر.

دوربین
در مقایسه دوربین پشت هر دو گوشی  7X که از دو لنز بهره می برد تبعا بر A7 با یک بنز برتری دارد. اما از دیگر برتری های آن می توان به دریچه دیافراگم بازتر، مدل پرتره و افکت های متعدد اشاره کرد.

سرعت کار
پس از نصب یک برنامه یکسان Honor 7X نسب به A7  سامسونگ پاسخدهی سریع تری داشت. در مورد باز کردن برنامه هم همین طور. در این آزمون برنامه هایی تلاش شد برنامه های متداولی چون اینستاگرام، تلگرام و فایرفاکس با هم باز شود.

 جمع بندی
هر دو محصول سرآمد بازار هستند  و در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر سعی در ربودن گوی سبقت و دل کاربران دارند. نکته قابل توجه قیمت کمتر آنر است در عین اینکه با محصول سامسونگ از لحاظ فنی و توانایی ها شانه می ساید و چیزی کم و کسر ندارد.
بی شک طی چند ماه آینده کاربران اقبال خوبی از هر دو خواهند کرد و جزو پرفروش ها و محبوب های بازار خواهند بود.
 
 
کد مطلب: 52074
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام