کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی voip و مزایای نامحدود آن در شبکه چیست؟

29 آبان 1396 ساعت 14:55

ایتنا - در چند سال اخیر با گسترده شدن فناوری‌های دیجیتالی و نقش پررنگ آن در افزایش بازدهی شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف، راه اندازی voip نیز مورد استقبال بسیاری از سازمان‌ها قرار گرفته است که در این مقاله قصد داریم به بررسی امکانات و مزایای آن بپردازیم.


به گزارش ایتنا و به نقل از واحد خدمات voip آریستک ، در چند سال اخیر با گسترده شدن فناوری‌های دیجیتالی و نقش پررنگ آن در افزایش بازدهی شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف، راه اندازی voip نیز مورد استقبال بسیاری از سازمان‌ها قرار گرفته است که در این مقاله قصد داریم به بررسی امکانات و مزایای آن بپردازیم. بسیاری از مدیران هنگامی که تصمیم به نصب و راه اندازی سیستم ویپ در شرکت خود می‌گیرند، به دلیل عدم اطلاع کافی از امکانات و مزایای voip و مشاوره گرفتن از افراد غیرمتخصص، از پیاده سازی این سیستم منصرف می‌شوند و یا در بسیاری از مواقع دیده شده است که به اشتباه اقدام به راه اندازی سانترال می‌کنند! در این مقاله می‌خواهیم شما خوانندگان عزیز را با مزایای راه اندازی voip آشنا کنیم و امکانات آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهیم. پس با ما همراه باشید.

کاهش هزینههای مکالمات با راه اندازی voip
یکی از مهم‌ترین دلایلی که مدیران شرکت‌ها تصمیم به پیاده سازی تجهیزات voip در سازمان خود می‌کنند، کاهش دادن هزینه‌های مکالمات می‌باشد. مخصوصاً شرکت‌هایی که تعداد مشتریان زیادی دارند، راه اندازی voip موجب صرفه جویی چشمگیری در هزینه‌های ارتباطات سازمانی آنها می‌شود چرا که این سیستم برخلاف سانترال، به علت مجزا بودن از سیستم‌های مخابراتی، کاملاً تحت شبکه می‌باشد و هیچ هزینه‌ای بابت مکالمات داخل سازمانی به شرکت تحمیل نمی‌کند. با پیاده سازی سیستم تلفن voip ، تمامی ارتباطات داخل سازمانی میان پرسنل و همچنین کنفرانس‌های ویدئویی در شعب مختلف سازمان، در بستر شبکه‌های کامپیوتری انجام می‌شود و مکالمات میان مدیران و کارمندان سازمان به صورت کاملاً رایگان صورت می‌پذیرد.

هزینه پایین راه اندازی voip در سازمانها
سازمان‌هایی که دارای شبکه می‌باشند، برای راه اندازی voip طبیعتاً نیازی به کابل کشی در سازمان خود ندارند و می‌توانند سیستم ویپ را در شبکه فعلی سازمانی خود پیاده سازی کنند. بنابراین هزینه کابل کشی برای این قبیل شرکت‌ها به صفر می‌رسد و به دلیل بهره‌مندی سیستم ویپ از بستر شبکه، نیازی به سیسم کشی دوباره در سازمان نمی‌باشد. شرکت‌هایی که قصد ندارند از از همان ابتدا برای راه اندازی voip هزینه‌های هنگفتی را پرداخت کنند، می‌توانند از نرم افزارهای رایگان ویپ در کنار نرم افزارهای پرسنلی خود استفاده کنند و با استفاده از هدست قادر خواهند بود بدون هیچ‌گونه محدودیتی از تمام قابلیت‌ها و امکانات سیستم voip استفاده کنند. مدیران سازمان همچنین می‌توانند با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود در هر نقطه از دنیا و تنها آر طریق اینترنت پر سرعت به سرویس ویپ سازمانی خود متصل شوند و به مدیریت ارتباطات شرکت خود بپردازند.

قابل توسعه بودن سیستم تلفن voip در شرکتها
یکی از ویژگی‌های بسیار خوب سیستم ویپ، قابل توسعه بودن آن می‌باشد؛ به عبارتی بهتر اگر در آینده قصد داشته باشید شماره‌های داخلی خود را افزایش دهید، بدون پرداخت مبلغی به سادگی این امکان را خواهید داشت که به صورت نرم افزاری، تعداد خطوط تلفنی مبتنی بر ویپ سازمان خود را افزایش دهید. همچنین در صورت جابجایی پرسنل، برخلاف سانترال نیازی به سیم کشی جدا و خریداری خط نمی‌باشد و کارمندان سازمان می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکلی، اتاق و یا میز کاری خود را تغییر دهند.
 

راه اندازی voip - شرکت آریستک

اتصال تجهیزات voip به نرم افزارهای سازمانی
شرکت‌ها با راه اندازی voip می‌توانند این سیستم را به نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان، فروش، نرم افزارهای مالی، پرسنلی و ... متصل کنند و به لطف تحت شبکه بودن خدمات voip ، قادر خواهند بود علاوه بر انجام امور سازمانی، فرد مقابل را در جریان تمام فعالیت‌های مربوط به امور قرار بدهند. بسیاری از شرکت‌هایی که تعداد مشتریان زیادی دارند و با نرم افزارهای crm به مدیریت مشتریان خود می‌پردازند، در راستای افزایش بهره‌وری و کیفیت خدمات دهی به مشتریان خود، سیستم voip سازمانی خود را به crm اضافه می‌کنند تا ارتباطات مدیریت شده‌ای بتوانند با مشتریان خود داشته باشند.

دیگر مزایای voip
امکانات و قابلیت‌هایی که شرکت‌ها از راه اندازی voip به‌دست می‌آورند، محدود به امکانات و مزایای بالا نمی‌باشد. راه اندازی voip با میکروتیک شامل ویژگی‌ها و قابلیت‌های گسترده‌ای می‌باشد که شرکت‌ها بنا به نیازها و اهداف خود می‌توانند از هر یک از امکانات آن استفاده کنند:
- مدیریت کامل تماس‌های ورودی و خروجی با راه اندازی voip
- برخورداری از صندوق صوتی و ارسال و دریافت فایل
- راه اندازی منشی تلفنی و کاملاً خودکار
- صف انتظار، ضبط مکالمات، ارسال و دریافت فکس
- تهیه ریز مکالمات کارمندان از ارتباطات داخل سازمانی
- امکان راه اندازی سیستم تلفن گویا برای مشتریان
- توانایی ضبط مکالمات ورودی و خروجی
- پیاده سازی ارتباطات گروهی مانند ویدئوکنفرانس در راه اندازی voip
- انتقال و یا هدایت تماس‌های سازمانی به موبایل و یا دیگر خطوط

استفاده از خدمات voip شرکتهای ارائه کننده
در این مقاله به بررسی امکانات سیستم ویپ پرداختیم و برخی از مهم‌ترین مزایای voip را مورد تجزیه و تحلیل‌های دقیق قرار دادیم. اگر قصد راه اندازی سیستم voip در سازمان خود را دارید، بهتر است از خدمات مشاوره شرکت‌های ارائه کننده سیستم voip استفاده کنید که سابقه خوبی در این عرصه دارند و قادر به ارائه رزومه و نمونه کارهای خود به شما باشند. چرا که در زمینه پیاده سازی سیستم ویپ، تنها دانش تخصصی کفایت نمی‌کند و هر چه که تجربه کارشناسان ویپ شرکت ارائه کننده در نصب تجهیزات voip بیشتر می‌باشد، منجر به راه اندازی voip با بالاترین کیفیت ممکن در سازمان خواهد شد.
این مقاله توسط کارشناسان واحد نصب و راه اندازی voip آریستک آماده شده است و شما خوانندگان گرامی می توانید با مراجعه به وبسایت آریستک ، از دیگر مقالات مربوط به خدمات voip استفاده کنید و از مشاوره های کارشناسان شرکت آریستک بهره مند شوید.


کد مطلب: 51013

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/51013/راه-اندازی-voip-مزایای-نامحدود-شبکه-چیست

ايتنا
  https://www.itna.ir