۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳

پشتیبانی شبکه خود را به چه شرکتی بدهیم؟

ایتنا - شرکت هایی که پشتیبانی شبکه و کامپیوتر سازمان خود را به یک شخص واگذار می کنند ، پس از مدتی با چالش های جدی روبه رو می شوند و در نهایت به دلیل عدم پشتیبانی غیر حرفه ای ، تمام امور تحت شبکه آنها با وقفه های طولانی مدت مواجه می شود. در این مقاله به بررسی مواردی برای انتخاب یک شرکت پشتیبانی شبکه می پردازیم.
پشتیبانی شبکه خود را به چه شرکتی بدهیم؟
به گزارش ایتنا به نقل از آریستک ، پشتیبانی شبکه برای شرکت هایی که مجهز به شبکه های کامپیوتری هستند امری حیاتی می باشد چرا که هر لحظه احتمال وقوع خرابی و اختلال در سیستم های کامپیوتری وجود دارد و می بایست یک یا چند نفر کارشناس باتجربه ، همیشه برای پشتیبانی شبکه در شرکت آماده باشند. جهت حفظ راندمان شبکه در سازمانها ، تجهیزات و سرویس های نرم افزاری شبکه باید تحت مراقب ، نظارت و پشتیبانی متخصصان قرار بگیرد و شرکت هایی که به تداوم پایداری شبکه خود اهمیت زیادی قائل هستند می بایست از خدمات پشتیبانی شبکه یک شرکت مطرح و خوشنام استفاده کنند.
آمار و ارقام نشان می دهد شرکت هایی که امور خدمات و پشتیبانی کامپیوتر سازمان خود را به پرسنل خود می سپارند ، پس از مدتی با چالش های جدی روبه رو می شوند و در نهایت به دلیل عدم پشتیبانی غیر حرفه ای ، تمام امور تحت شبکه آنها با وقفه های طولانی مدت مواجه می شود. شما مدیران باید بدانید که وقتی پشتیبانی نرم افزار و کامپیوترهای متصل به شبکه را به یک شخص غیر متخصص می سپارید ، در واقع شرکت خود را به این فرد وابسته می کنید و به دنبال آن می بایست خود را برای غیبت ها ، مرخصی ها و بی تجربگی های مسئول شبکه خود نیز آماده کنید. بر همین اساس پیشنهاد می کنیم برای برخورداری از پشتیبانی تخصصی و مداوم ، حتما با یک شرکت معتبر قرارداد پشتیبانی شبکه منعقد کنید.

اهمیت قرارداد پشتیبانی شبکه با یک شرکت معتبر
مهمترین ویژگی ای که باعث می شود مدیران با شرکت های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی نرم افزار و شبکه های کامپیوتری وارد مذاکره شوند ، برنامه ریزی های پیشگیرانه به همراه پشتیبانی های سریع و به موقع متخصصان شرکت سرویس دهنده می باشد. تجهیزات و نرم افزارهای متصل به شبکه طی بازه های مختلف زمانی ، مورد بازدید حضوری کارشناسان شبکه قرار می گیرند و سلامت فنی آنها مورد بررسی های دقیق قرار می گیرد. متخصصان شرکت سرویس دهنده خدمات پشتیبانی ، در ساعات اداری همیشه و هر روز در دسترس مشتریان هستند و بزرگترین مزیت انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه با یک شرکت درجه یک این است که تعطیلی ای در ارائه خدمات پشتیبانی شرکت ارائه کننده به مشتری وجود ندارد! کافیست هر خرابی که در شبکه مشاهده می شود ، به شرکت سرویس دهنده گزارش شود تا پشتیبانان آن سریعا به برطرف سازی اختلالات اقدام کنند.

چک لیست پشتیبانی شبکه

چک لیست انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه
به دلیل عدم اطلاع رسانی های دقیق در این موضوع ، بسیاری از مدیران به ناچار در دنیای وب به دنبال نمونه قرارداد پشتیبانی نرم افزار می گردند تا بتوانند از ضوابط ، شرایط و نکات مهم حین قراردادنویسی آشنا شوند. سازمانهایی که به منظور پشتیبانی شبکه های کامپیوتری خود با شرکت های سرویس دهنده پشتیبانی وارد مذاکره می شوند ، بهتر است قبل از امضا و انعقاد قرارداد ، یک نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه پیشنویس شده از آن شرکت درخواست کنند تا فرصت کافی برای تمرکز روی بندهای قرارداد داشته باشند. اگر در انتخاب شرکت پشتیبانی برای سازمان خود مردد هستید ، در زیر به چند فاکتور مهم و حیاتی برای انتخاب یک شرکت خوب اشاره می کنیم که امیدواریم مورد استفاده مدیران قرار بگیرد :

1- با یک شرکت برند و شناخته شده وارد مذاکره شوید ؛ یک شرکت معتبر با توجه به تجربه ای که دارد تخصص بالایی برای طراحی و پیاده سازی شبکه دارد ، سرعت راه اندازی و پشتیبانی شبکه با صرفه اقتصادی بالایی برای سازمان شما به همراه خواهد داشت.

2- شرکت مورد نظر تحت مجوز سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور باشد ، و حتما مجوز فعالیت را از آنها درخواست کنید.

3- تعداد پرسنل پشتیبانی یکی از نکات بسیار مهم در این قضیه می باشد و شرکت مجری باید تعداد پرسنل کافی برای اجرا و پشتیبانی شبکه را داشته باشد. ممکن است شرکتها توانایی ارائه خدمات پشتیبانی را داشته باشند ولی نیروهای آنها با پروژه های درحال انجام همسان نباشد.

4- از سابقه کاری چندین ساله ای در حوزه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری برخوردار باشد ، فقط توانایی مهم نیست ! باید تجربه کافی برای بررسی اما و اگر ها را در پشتیبانی داشته باشند. بسیاری از کارشناسان آی تی با ثبت یک شرکت می خواهند در یک روز سابقه چندین ساله شرکتها را بدست آورند ، آیا ممکن است؟

5- حتما بررسی کنید این شرکت مشتری مدار باشد نه اینکه به فکر سود بیشتر خود باشد.

6- مشتریان آن میزان رضایتمندی بالایی از خدمات داشته باشند.

7- رزومه و کارنامه درخشانی در عرصه خدمات پشتیبانی داشته باشد.

در این مقاله سعی کردیم میزان اهمیت پشتیبانی شبکه برای شرکت ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و مزایای بهره مندی از خدمات پشتیبانی شرکت های متخصص در عرصه شبکه را برای مدیران بازگو کنیم. امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم مدیران شرکت ها را با فاکتورهای مهم یک شرکت خوب برای پشتیبانی کامپیوتر و تجهیزات شبکه آشنا کنیم تا و آنها را در انتخاب شرکت های سرویس دهنده پشتیبانی یاری کنیم. اگر سوالی در رابطه با این موضوع دارید ، می توانید به بخش "ارسال نظر" پایین همین صفحه مراجعه کنید و مسائل خود را با ما در میان بگذارید.
کد مطلب: 50774
برچسب ها: پشتیبانی شبکه
نام شما
آدرس ايميل شما